Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

De tt 01 e heeft sterker plastic waardoor je schroeven na een tijdje niet gaan doordraaien

Een vraagje....

Ik heb een tijdje geleden ergens in dit topic of op een ander forum gelezen wat zo'n beetje het maximale aantal turns van een borstelmotor is, dat niet gelijk je tandwielen sloopt.'
Dus hoeveel turns maximaal in een TT-01?

Wij hebben gisteren op een parkeerplaats gereden, eentje had er een 15t brushed motor in zitten. Standaard vertanding, maar het ging als de brandweer hoor! Ik heb er een filmpje van gemaakt, zal hem zo voor je uploaden dan kun je zien hoe hard dat al gaat. Is trouwens een 15t brushed motor van ansmann, a 7.99 euro per stuk ;) Dus een kwaliteitsmotor zal wel wat beter lopen.
Let niet op de stuurmanskunsten hoor :D

Oja, vandaag de nieuwe aanwinst van mijn zus, haar eigen tt-01e, in elkaar zitten knutselen. Toch leuke bezigheden :p

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke 15 turns dat ga ik onthouden

Maar gek genoeg vond ik dat mijn 18 turns ansmann motortje met de standaard regelaar zachter of even hard ging als de 21 turns!
Maar ik ga binnenkort die modelcraft 18 turns regelaar kopen met een ansmann 15 turns motortje

Zou dan maar wel oppassen dat je je regelaar niet verbrand. Want er staat dat je een regelaar gaat kopen die max. 18 Turns aan kan en dan ga je er een 15 Turns motor indoen. Hoop dat het werkt:rolleyes:

Oke 15 turns dat ga ik onthouden

Maar gek genoeg vond ik dat mijn 18 turns ansmann motortje met de standaard regelaar zachter of even hard ging als de 21 turns!
Maar ik ga binnenkort die modelcraft 18 turns regelaar kopen met een ansmann 15 turns motortje
18t regelaar en 15t motor? Dat gaat 'm niet worden joh ;)
Die regelaar heb ik trouwens ook, in combinatie met de 21 turns ansmann motor.

Theoretisch gezien zou 18 turns sneller moeten zijn dan 21 turns.
Of het moet natuurlijk van een ander merk zijn, er zal ook zeker wel kwaliteitsverschil in zitten. Tja wat wil je met een motor van 8 piek ;)

Ik rij nu ook met een 18 turns ansmann motor op de 27 turns standaard regelaar zonder problemen of overhit raken
en je motor hoort altijd minimaal 2 turns lager dan je regelaar te zijn

Volgensmij is het eigenlijk net andersom hoor :o Waarom zou er anders een turns limit op zitten? Ik denk dat je dan tot nu toe nog puur geluk hebt gehad..

Alle regelaars zijn geschikt voor het driften. Let er wel op dat het aantal turns van je motor 2 turns lager zit dan de limiet van je regelaar. Bijvoorbeeld een 15 turns regelaar met een 17 turns motor gaat nog goed. Maar een 23 turns regelaar met een 17 turns motor gaat het fout. Let daar dus op wanneer je een motor of regelaar aanschaft.

ja hier had ik het verkeerd gelezen

Probleem met servo:

Nadat ik de standaard servo uit elkaar had gehaald en ook weer in elkaar had gezet, deed deze heel raar conclusie: kapot.
dus ik een nieuwe servo gekocht en in de auto gezet, maar als je dan een beetje heen en weer stuurt gaat ie steeds een beetje verder afwijken naar 1 kant totdat de wielen helemaal gedraaid zijn.

Weet iemand het probleem en zou het aan de regelaar kunnen liggen??

Toevallig een heel erge budget servo? (goedkoop bedoel ik daarmee) Ik had voor mijn zus een servo van 8 euro besteld bij conrad, maar uiteindelijk toch maar een van mezelf in haar tt01 gezet, dat ding was gewoon absoluut niet af te stellen. Ging hij vooruit, reed je even en stuurde je 2 keer, en dan stond hij gewoon weer helemaal scheef.

Tja ik moet (helaas) ook weer nieuwe servo's bestellen :( Twee wel te verstaan. Ik had eerst ook van die budget dingen, maar die zijn in de loop van tijd kapot gegaan (plastic tandwielen hè..).
Nu moet ik telkens de servo's ombouwen als ik met een andere brandstof auto wil gaan rijden :(
Mijn elektro auto's zitten namelijk gewoon standaard servotjes, en leven nogsteeds.
Wel jammer, kan ik weer 2 x circa 30 euro uitgeven :(

Ik vraag me trouwens af, mijn regelaar kan volgens het boekje tot 5min lang 80 ampere aan, 1 minuut 100 ampere en 10sec 120 ampere. Dat haalt het motortje wat ik gebruikt al lang niet. Regelaar kan tot 18 turns trouwens.
Het motortje op het moment is 21 turns.

Ik ga binnenkort eens proberen wat hij doet met een 15 turns motor. Misschien brand hij door, of hij levert gewoon niet vermogen, of hij doet het misschien prima.
Eerst volgende keer als ik een bestelling van conrad ga doen zal ik zo'n motortje van 8 euro mee bestellen.

Ik heb zojuist mijn nieuwe Elektronische rijregelaar V9.6 XR 18 turns
binnengekregen van conrad maar nu blijkt dat er hele rare motorstekkertjes aan zitten, waar ze normaal 4 mm rond zijn het nu 2 kleine gaatjes waar een stekker in moet.

Een foto ervan staat in mijn fotoalbum onder motorstekkertjes.

dus als iemand weet wat het zijn hoor ik het graag!

Ik heb zojuist mijn nieuwe Elektronische rijregelaar V9.6 XR 18 turns
binnengekregen van conrad maar nu blijkt dat er hele rare motorstekkertjes aan zitten, waar ze normaal 4 mm rond zijn het nu 2 kleine gaatjes waar een stekker in moet.

Een foto ervan staat in mijn fotoalbum onder motorstekkertjes.

dus als iemand weet wat het zijn hoor ik het graag!

Hey, exact dezelfde regelaar als wat ik heb ;) 29,99 bij conrad.
Ik heb de draden zelf gewoon rechtstreeks aan de motor gesoldeerd. Heb maar een hekel aan al die overtollige draden :p

oke en zelf heb ik geen soldeerbout maar als ik ze er gewoon in duw en dan vast klem gaat dat dan ook of niet

Laatst bewerkt door een moderator:
:confused:Dat lijkt me geen goed idee. Gewoon een soldeerbout kopen en de draden direkt aan de motor solderen.

Bij modelbouw is een soldeerbout of soldeerstation een onmisbaar stuk gereedschap;)

Back