Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Nou ik vroeg net aan mijn vader of die wist of de buurman er 1 had maar toen zij die dat er ergens in de garage nog 1 moest liggen!!

Maar wat gebeurd er als je het niet soldeert? hoge weerstand of zo??????

Ik heb net m'n oude TT01 terug rijdend gemaakt, wel met allemaal standaard elektronica. Na enkele positieve testritjes (had niet verwacht dat die nog zo goed zo rijden) had ik toch enkele vraagjes : Ik zou graag de auto iets hoger zetten. Iemand enkele tips misschien? Ik heb al vering van mijn oude TA04 erin gezet. Deze waren iets langer (+/- 3 a 4 mm). Maar helaas is dit niet genoeg. Iemand nog tips? Zonder iets te kopen, ben al aan het sparen voor een Slash 4x4 VXL.

De platen die je onderaan de auto schroeft, die kan je wat uitvijlen. Dan zouden je draagarmen wat lager kunnen komen, en je auto dus wat hoger. Of het echt werkt weet ik niet. Ik heb het niet gedaan.

De platen die je onderaan de auto schroeft, die kan je wat uitvijlen. Dan zouden je draagarmen wat lager kunnen komen, en je auto dus wat hoger. Of het echt werkt weet ik niet. Ik heb het niet gedaan.

Het was mij inderdaad al opgevallen dat die platen de draagarmen in in de weg zaten. Bedankt voor de tip!
Op die manier moet ik wel oppasen dat ik niet teveel uitval, anders gaan de draagarmen de laag komen te staan en dan gaan mijn aandrijfassen niet meer goed zitten.

Ziezo , het fun rijden achter de rug begin gewoonweg aan mn eerste competitie jaartje ! ik heb alles wat ik had verkocht , dat was een tamiya ta04 met brushless motor en dat heb ik dan omgeruild in een tamiya tt01 ! DOM zou je zeggen maar om mee te kunne en te oefenen ga ik beginnen als stock of beginner , dus wat heb ik aangeschaft ? een tt zoals je al wist de subaru cusco dunlop met een 2.4ghz systeem en nog wat alu opties voor de tt , op een weekje was het pakketje er ik kei blij en op 5u ston die tt in elkaar en Sjeese maar , de tt is wel een beginners wagen dat merk je meteen maar rijd vrij goed naar mn zin hopelijk gaat die het goed doen in de tamiyacup he :D heeft iemand nog de subaru cusco ? het is chassis type E

Ziezo , het fun rijden achter de rug begin gewoonweg aan mn eerste competitie jaartje ! ik heb alles wat ik had verkocht , dat was een tamiya ta04 met brushless motor en dat heb ik dan omgeruild in een tamiya tt01 ! DOM zou je zeggen maar om mee te kunne en te oefenen ga ik beginnen als stock of beginner , dus wat heb ik aangeschaft ? een tt zoals je al wist de subaru cusco dunlop met een 2.4ghz systeem en nog wat alu opties voor de tt , op een weekje was het pakketje er ik kei blij en op 5u ston die tt in elkaar en Sjeese maar , de tt is wel een beginners wagen dat merk je meteen maar rijd vrij goed naar mn zin hopelijk gaat die het goed doen in de tamiyacup he :D heeft iemand nog de subaru cusco ? het is chassis type E

Ik heb ook een TA04, maar de TT01 is idd beter. :D

Ik heb een TA-05 en die is beter dan de TT-01. MAar de TT-01 is veel leuker om mee te rijden en te sleutelen. De TA-05 staat bij mij dan ook al een hele lange tijd op de kast stof te verzamelen. Terwijl de TT-01 Stof op straat verzameld. Ik heb nu een EZ-run 8.5 borstelloze motor erin zitten. Dat gaat erg hard in een TT-01, misschien zelfs wel iets te hard maar het is erg leuk.
En de slijtage valt me erg mee. Zelfs de kunststof aandrijfassen houden het goed uit.
Alleen een stoeprand kan een TT-01 niet echt tegen.
Ik ben dan nu ook aan het kijken voor een nieuwe TT-01. Het type E.

Hallo allemaal.
Ik wou mij ook even voorstellen.
nou ik ben Sander en kom uit Alkmaar.
Omdat ik een 1/5 buggy heb gekocht een jaar geleden en daar dus lekker mee door de prut heen kan racen kwam ik op het idee om mijn oude 1/10 electro offroad ook weer eens op orde te brengen, Hij is nu zo'n 15 tot 17 jaar oud en heeft ongeveer 8 tot 9 jaar op de plank gelegen.
omdat er nieuwe banden lagers ,shock dempers enz onder moesten kwam ik bij muco in alkmaar en heb daar toch maar een niewe auto gekocht.
De onderdellen van de offraod waren net zo duur als een nieuwe tt01e.
dus heb een zusuki sx4 gekocht.
Heb deze dus al onroad omgebouwt:cool:
en een kap van de toyta teruno ea86 bij besteld.
de onderdellen van de sx4 liggen nu in de doos maar er zijn al nieuwe tunning onderdellen onderweg om hem offroad omtebouwen.
dus heb nu een onroad vol getunt, alleen nog borstelloos en 11,1 volt lipo
en die is dan voor mij klaar:p. er zit nu een 18t motor in.
regelaar kan tot 12t en 160A voor 10sec.
ja deze regelaar is ook al zo'n 15 jaar oud. en heeft mij toen deretijd veeeeeeeel geld gekost.
maar hij doet het nog prima, met de 18t motor word hij niet eens warm.
de sx4 zal alleen de aandrijf lijn en stuur link aangepast worden.
maar daar komt uiteindelijk ook de 18t motor in.
voor offroad is dat snelzat denk ik.
nou genoeg over de autos nu een fototje van de onroad.
gr sander.
autott01008.jpg

autott01007.jpg

autott01006.jpg

autott01005.jpg

autott01004.jpg

autott01003.jpg

autott01002.jpg

autott01001.jpg

Wow , waar is de tt-01 ! , netjes gast.. daar ga je veel plezier aan beleven!

Hoeveel heeft het allemaal samen gekost??

Gr Tim

hey Tim.
Thanks,
Heb alles bij rcmart vandaan.
Prima side en met een week of 2 alles binnen.
geen idee wat het gekost heeft heb gewoon bestelt en niet naar de prijs gekeken, ik denk zo,n €280 totaal.
alleen de diff behuizing, wielmoeren, en kaphouders zijn nog van de tt01e.
De sx4 die hij was zijn ook al wat onderdellen voor onderweg dus zal volgende week ook sx4 ook klaar hebben en die moet offroad worden:cool:
met de rally banden van tamiya.

gr sander.

Koop je dan niet beter alle hop-ups + die 3 enkele onderdelen die nog standaard zijn?

goede avond allemaal. zal me hier maar even voorstellen want denk dat ik hier ook het meeste te vinden zal zijn. ben hills van geldorp 19 jaar.ik heb eindelijk maar eens een echte rc wagen gekocht. heb in bloemendaal aan geschaft het gaat om de tt01e subaru impreza. daarna meteen even bij mach langs geweest daar 30 min mee gereden op de baan en dat ging best lekker. alleen ga ik morgen toch gelijk naar de shop om de hoek voor wat tuning onderdelen. zit zelf te denk na wat ik hier een beetje gelezen te hebben het best eerst. lager setje kan doen drive shaft. en wil eigenlijk een wat hogere top hebben want ik val halve wegen het rechte stuk stil. wat kan ik dan het beste doen? vertanding ? of een andere motor? tamiya sport tuned?
miss een hoop vragen op het begin maar alvast bedankt.

Misschien maar eens dadelijk kijken naar brushless. Kost wat meer, maar daar heb je veel meer aan, ook als je later eventueel een nieuwe auto koopt. Verder zou ik niet te veel geld steken in tuning parts: als je het geluk hebt dat je op circuit kan rijden, dan zou ik gewoon sparen voor een competitiewagen. De TT01 is natuurlijk erg leuk,zeker met kogellagers en een aluminium drive shaft, maar niet zo goed voor op de circuit.

ik zou inderdaad wat aan je vertanding doen.
En een andere motor kijk daarvoor is bij pkracing (corally) , of bij conrad daar hebben ze voor 8 euro goedkope motortjes die voor dat geld best wel een lange tijd hard gaan!

ik heb net in de stad een steje kogellager`s gehaald. maar hoe krijg ik die velg mee nemers eraf? lijkt wel of ze erop gelijmt zitten ofzo. heb de tt01e

Back