Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

je moet geen m3 schroefjes gebruiken maar de gewoone die er standaart bij zitten. na een paar keer los vast zeten is het gat iets groter en dan kun je wel m3 gebruiken.
en bij het vast zetten niet te strak maar heel ligt aanzetten zo dat de kunstof ring net niet meer kan draaien. als ik hem te vast zette draaide hij ook best stroef toen iets los gedraait en hij ging lekker soepel.

Ik heb ook de standaard schroefjes gebruikt. En ook niet te strak aan gedraait. Net zoals je zegt, die kunststof ring kan net niet meer draaien. Het lijkt erop dat het gat te klein is voor de bijgeleverde schroeven
 
Hey onno,
lekker vaag dat hij stuk is gegaan door het standaard schroefje:confused:

maar hier een foto van het balanceren van de wielen.
vorige week bleef het moertje iets hoger staan.
dus de wielen beginnen al wat te slijten en word hij lichter waardoor het moertje straks te zwaar word en gaat hij hellemaal zaken.
dan moet ik iets lichter gebruiken dan het moertje.
en zo blijfen we lekker bezig :D.
gr Sander.

autott01053.jpg

autott01054.jpg

autott01055.jpg
 
De manier van balanceren wordt ook wel statisch balanceren genoemd.
Je gaat met deze methode opzoek naar het zwaarste punt van je wiel, in de standaard zoals afgebeeld in de foto zal dit punt zich altijd aan de onderzijde bevinden. Voorwaarde is wel dat je balanceertoestel voldoende licht draait zodat invloeden hiervan uitgesloten zijn.
Door nu aan de overzijde van dit zware punt net zoveel gewicht aan te brengen hef je
dit op en kun je in theorie het wiel nu in elke gewenste stand stil zetten zonder dat het zal verdraaien.
Deze methode wordt ook gebruikt bij het balanceren van motorwielen.

Bij auto's (1:1) maakt men gebruik van dynamisch balanceren, men gaat dus kijken wat voor invloed het zware punt (gewicht) heeft op het draaiende wiel en gaat hier weer gewicht aanbrengen om de invloeden op te heffen. Deze methode geeft nog minder onbalans (trilingen), maar is niet zo eenvoudig om op schaal uit te voeren.
 
zo ik ben ook weer even lekker bezig geweest.
heb een kap gemaakt van polyester.
er komt nu alleen wat stof binnen, zant komt er bijna niet meer in :p
en dan rij ik er offroad mee.
het kapje weegt nu 112 gram dus ga even kijken of hem lichter kan maken,
ik denk het wel want het heeft niks te houden en kan nog wel een dunner polyester mat gebruiken.
er zit ook aan bijde kanten celcoat en dat weegt ook alweer zo'n 40 gram.
dus over een paar weken weer een update.
hier een fototje.
gr Sander.

autott01064.jpg

autott01066.jpg

autott01067.jpg
 
Dat heb je mooi gemaakt, sander.
Heb je geen problemen met de temperatuur van de regelaar en motor onder het bakje?
Ik zie dat je tussen de achterste bodysteunen een schuine draad heb geplaatst. Mooie oplossing voor de flexibele steunen.

Ik heb vandaag zelf de TT-01 afgemaakt.
Ik heb er nu metalen assen inzitten en metalen cupjes in de differentielen.
Het loopt zo een stuk soepeler en stiller.
Ook heb ik verstelbare bovenarmen geplaatst.
Ik zal volgende week eens kijken of ik hier een plaatje ervan kan plaatsen.

Ow, en mijn zoon is er nu ook mee begonnen. Hij heeft nu zijn eigen TT-01.
Nu kunnen we samen op de indoor baan rijden.
 
Hallo Onno,
het word niet warm nee, de regelaar kan tot 12t motor en levert zo'n 160A
en die blijft gewoon kout (lauw) de motor werd wel wat heet maar heb er een iets zwardere vertanding op gezet (58/21).
ook heb ik er een koelfin bij geplaatst omdat er nu idd weinig lucht over heen gaat, de fin heeft nu nog zo,n 7mm spelling van de bovenkant van de deksel, dus genoeg ruimte.
en hij koelt goed de motor word nu wel warm maar niet meer heet.
komt ook de andere vertanding.
en tussen de bodypost's zit een staalen stangeteje en heb die met seconden lijm vast gezet, en blijft goed zitten, ben al een paarkeer over de kop gegaan en is niet los gegaan :D. ook zet er een schuimpje tussen zodat de kap niet rammeld tijdens het rijden.
ik moet alleen nog de rubbers hebben voor om de assen heen, dan is hij helemaal klaar.

gr Sander.
 
klinkt stom maar veren in korten lijkt mij de makkelijkste oplossing, ik heb 't probleem ook, staat gewoon veels tehoog...
wat ook kan is in de demper zelf een extra kokertje om de demperstang, zodat ie in zijn geheel, er gewoon niet verder uit kan, probleem is dan dat bij het monteren van de onderste veerschotel, dat de veer erg onder spanning komt testaan.

en ff nog een vraag aan de TT-01 rijders: en welke "hop-up" zitten die conische ringen die geperst zitten in de voorste (boven en onder) draagarmen ?, bij mij zijn ze versleten n.l., ik ben ze iedergeval nog nooit in de A-, of B-parts tegen gekomen.
ik heb nu om de MEGA speling tegen tegaan, rubberringen er tussen gemonteerd (wat heel goed werkt, 0% speling!) maar de hele voor ophanging word er weg erug stug door!

Heey ben nieuw op dit forum maar loop wel al heel veel discussies te lezen

ik wilde even reageren op je vraag over die conische ringetjes
ik heb ze zelf ook al een keer vervangen maar ik heb hetzelfde probleem weer, ik denk dat in de bovenste draagarmen die ringen ook wijder worden (waar ze ingeklikt moeten worden) dus ik denk er overna de draagarmen in aluminium te gaan kopen, nu weet ik niet zeker of m'n stuurprobleem er ook mee verholpen is. want als ik m'n stuurservo trim zodat tie recht staat, staat door de speling 1 van de 2 voor wielen niet recht en dat valt niet te trimmen ( ohja heb tt-01D dus heb verstelbare draagarmen enz. ik rij op veel hobbelige wegen dus dit zorgt voor extra slijtage dus meer speling wel heb ik al mijn verstelbare delen aan beide kanten van de auto precies gelijk dus daar kan het niet aan liggen)

heeft iemand het ervaring met dit probleem en hier een oplossing voor ?
 
Hallo, en welkom op het forum.
De draag armen die je nu hebt zitten zeker met een 3mm as en een kogeltje aan de diff gemonteerd ?
Er komt idd na een tijdje spelling in.
Ik heb zelf ook allu draagarmen gehad en die zaten ook met een kogeltje en 3mm as. ik heb toen de de kogeltjes met een kleinbeetje 5min epoxie vast gelijmt in de diff. dat ging prima geen speling meer.
alleen toen ik het wou veranderen, dus moest hij los, kwamen de kogels niet meer mee en heb toen een nieuw diff huis moeten halen.
nu heb ik de gewone armen, en die zijn prima ook geen spelling en geen 3mm as met kogel.
ik rijd er ook offroad mee en heb er geen last van dat er spelling in komt.

dus mijn advies is de gewone draagarmen die kunnen ook een beetje flexen, de allu zijn mooi en sterk, naar te sterk voor het cassie als je een keer de stoep of wat anders pakt. allu is leuk voor op het asvalt zonder hobbels. de gewone die je niet kunt verstellen voor alles, en die jij hebt voor het driften waar ook geen kracht op komt te staan.

het stuur kun je veranderen door deze er op te zetten nu kan hij helemaal in en uit veren en je kan de toe en inspoos zelf afstellen.


gr Sander.
 
Hallo, en welkom op het forum.
De draag armen die je nu hebt zitten zeker met een 3mm as en een kogeltje aan de diff gemonteerd ?
Er komt idd na een tijdje spelling in.
Ik heb zelf ook allu draagarmen gehad en die zaten ook met een kogeltje en 3mm as. ik heb toen de de kogeltjes met een kleinbeetje 5min epoxie vast gelijmt in de diff. dat ging prima geen speling meer.
alleen toen ik het wou veranderen, dus moest hij los, kwamen de kogels niet meer mee en heb toen een nieuw diff huis moeten halen.
nu heb ik de gewone armen, en die zijn prima ook geen spelling en geen 3mm as met kogel.
ik rijd er ook offroad mee en heb er geen last van dat er spelling in komt.

dus mijn advies is de gewone draagarmen die kunnen ook een beetje flexen, de allu zijn mooi en sterk, naar te sterk voor het cassie als je een keer de stoep of wat anders pakt. allu is leuk voor op het asvalt zonder hobbels. de gewone die je niet kunt verstellen voor alles, en die jij hebt voor het driften waar ook geen kracht op komt te staan.

het stuur kun je veranderen door deze er op te zetten nu kan hij helemaal in en uit veren en je kan de toe en inspoos zelf afstellen.


gr Sander.

heey sander ty voor reactie maar het is geloof ik niet het antwoord dat ik zoek :rolleyes:

de speling zit hem in de draagarmen zelf (verstelbaar om camber hoek te veranderen)en ik heb alu assen tussen mijn wiel en diff en daar heb ik geen last van en heb ook last van de speling tussen mijn draagarmen en mijn knockels(aluminium) door slijtage dus mijn vraag was als ik aluminium draagarmen zou kopen of dat over zou zijn (over dat van stoep af rijden enzo :p niet bij mij ben te zuinig op me auto alles moet perfect zijn :p) en dat van het verstellen van toe en inpoos kan ik al

Groet tamiya rijder
 
Ik heb vandaag de stuur inrichting van mij tt-01 type e eens los gehaalt. Deze ging erg stroef. Toen ik hem los haalde viel mij op dat het gedeelte waar je het schroefje in draait gebarsten is. Zo ver gebarsten dat het stukje er uit viel. (De auto heeft nog geen meter gereden)
Hebben meer mensen hier last van?
Het gaat dus om dit ding
tt-01_vs_tt-01e_002.jpg


En dan speciaal die van de type e. Bij mij eerdere oude tt-01's heb ik hier nooit last van gehad.
De volgende keer ga ik dus het gaatje waar de schroef in komt een beetje groter maken. Zodat het materiaal niet zo onder spanning komt te staan als je er een schroef in draait.
Ik heb nu het onderdeel van de oude versie gemonteerd.

bij mij is hij een keer gebroken door slijtage heb voor 40 euro maar gelijk aluminium gehaald ( omdat bij sommige ze al meer dn 3 x gebroken waren )
 
Ik heb in 1 uur tijd ook 3 van die dingen gebroken op een indoor baan.
Daarna heb ik ook aluminium exemplaren gekocht, maar die waren geen 40 euro.
Ik heb er 17 voor betaald.
 
hallo,

ik rij al enige tijd met een TT01E met porsche kap, met dus de brede assen aan de achterzijde.
nu zijn m'n assen krom, ik zoek alu of titanium vervangers.
heeft er iemand een productcode?
ik vind overal de korte versies voor TT01 en TT01E (voorzijde of smalle body)

alvast bedankt,
hans
 
hee mensen

ik heb een klein probleempje met mij tt 01 ik heb op het forum al gezocht maar niks kunnen vinden.

mijn probleem; als ik achteruit rij gaat hij sneller dan dat hij voorruit gaat wat op zich wel leuk om te zien is maar best irritant hij is nog helemaal standaard weet iemand waar dat aan kan liggen?

gr sander
 
Draden op de motor omdraaien en throttle op je zender op reverse zetten :)
Je motor heeft nu namelijk achteruit de kracht van vooruit, en vooruit de kracht van achteruit. Als je de draden omdraait, dan is dit goed, alleen gaat je auto achteruit als je gas geeft. Vandaar ook throttle op reverse zetten, dan is dit verholpen.
 
Back
Top