Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Stel nou dat ik deze asjes in mijn auto wil om mijn spoorbreedte te vergroten, welke onderdeeltjes heb ik dan nog meer nodig? aangezien de as meer naar buiten komt heb je daar ook een andere ophanging voor nodig toch?

Vraag 2.
Ik rij sinds gisteren met een 11x2 speedmachine motortje van conrad. Ik heb de standaard spur 61t en 25tpinion er in zitten.
Ik twijfel om een 55t spur in te zetten maar kan iemand mij vertellen of dit handig is? Op dit moment trek de auto ontzettend hard op dus daar zou ik best wat kunnen missen, maar ik wil niet dat de motor het onnodig zwaar krijgt.

Laatst bewerkt:
Als je je spoorbreedte breder wil, zou je er ook bredere wiel-meenemers op kunnen zetten.

Deze passen op de standaard assen.

Zoals: 1:10 remschijven 4-delige set 10 mm van conrad.nl
Bestelnummer: 234457 - 89

Als je je spoorbreedte breder wil, zou je er ook bredere wiel-meenemers op kunnen zetten.

Dat is inderdaad ook een mooi setje. en voor het geld hoef ik het ook niet te laten. oftewel: besteld.

Stel nou dat ik deze asjes in mijn auto wil om mijn spoorbreedte te vergroten, welke onderdeeltjes heb ik dan nog meer nodig? aangezien de as meer naar buiten komt heb je daar ook een andere ophanging voor nodig toch?

Vraag 2.
Ik rij sinds gisteren met een 11x2 speedmachine motortje van conrad. Ik heb de standaard spur 61t en 28tpinion er in zitten.
Ik twijfel om een 55t spur in te zetten maar kan iemand mij vertellen of dit handig is? Op dit moment trek de auto ontzettend hard op dus daar zou ik best wat kunnen missen, maar ik wil niet dat de motor het onnodig zwaar krijgt.

Weet je zeker dat je dit wel wil? Ik bedoel, een 28t pinion icm met een 11x2 turns brushed motor is volgensmij echt al ongelooflijk snel...
Maar als je het dan alsnog zo graag wil, houd gewoon de temperatuur van de motor in de gaten :) Als je deze overbelast wordt hij snel (te) warm.

Weet je zeker dat je dit wel wil? Ik bedoel, een 25t pinion icm met een 11x2 turns brushed motor is volgensmij echt al ongelooflijk snel...
Maar als je het dan alsnog zo graag wil, houd gewoon de temperatuur van de motor in de gaten :) Als je deze overbelast wordt hij snel (te) warm.

Dat klopt inderdaad. Maar mijn gevoel is dat hij voor het mooie eigenlijk net iets te snel optrekt. ik kan al niet eens volgas optrekken want dan begint ie te spinnen (schuimbandjes). Vandaar dat ik dacht dat er best wat trekkracht opgeofferd kon worden voor topsnelheid.
Ik ga het gewoon proberen, even vh weekend een 55t spur opsnorren.

Laatst bewerkt:
Dat klopt inderdaad. Maar mijn gevoel is dat hij voor het mooie eigenlijk net iets te snel optrekt. ik kan al niet eens volgas optrekken want dan begint ie te spinnen (schuimbandjes). Vandaar dat ik dacht dat er best wat trekkracht opgeofferd kon worden voor topsnelheid.
Ik ga het gewoon proberen, even vh weekend een 55t spur opsnorren.

Wat dacht je anders van een langzamere motor ;) De motor die je hebt maakt ruim 34000 toeren onbelast, voor een tt-01 is dat best veel.
Of je hebt gewoon weinig grip :)

Wat dacht je anders van een langzamere motor ;) De motor die je hebt maakt ruim 34000 toeren onbelast, voor een tt-01 is dat best veel.
Of je hebt gewoon weinig grip :)

Maar ik dacht voor die 2 tientjes kan ik het motortje natuurlijk altijd proberen.
en door die toeren maakt ie ook wel een leuk geluid. :)

Ik ga nog even kloten met die tandwieltjes en bandjes en uiteindelijk moet ik er wel uitkomen denk ik. Aangezien ik de tt01 aanvankelijk gekocht had om een beetje te driften is grip juist iets wat je niet teveel moet hebben. maar oncontroleerbaarheid is ook niet alles.

zo ik ben ook weer even lekker bezig geweest.
heb een kap gemaakt van polyester.
er komt nu alleen wat stof binnen, zant komt er bijna niet meer in :p
en dan rij ik er offroad mee.
het kapje weegt nu 112 gram dus ga even kijken of hem lichter kan maken,
ik denk het wel want het heeft niks te houden en kan nog wel een dunner polyester mat gebruiken.
er zit ook aan bijde kanten celcoat en dat weegt ook alweer zo'n 40 gram.
dus over een paar weken weer een update.
hier een fototje.
gr Sander.

autott01064.jpg

autott01066.jpg

autott01067.jpg

Sander,

Hoe bevestig je dit 'bakje' ? of zit ie er gewoon los op?
Ik ben namelijk zelf ook van plan iets dergelijks te maken van een broodtrommeltje maar ik zit me af te vragen hoe ik het vast zet.
Alle informatie en tips zijn welkom.

Sander,

Hoe bevestig je dit 'bakje' ? of zit ie er gewoon los op?
Ik ben namelijk zelf ook van plan iets dergelijks te maken van een broodtrommeltje maar ik zit me af te vragen hoe ik het vast zet.
Alle informatie en tips zijn welkom.

ik zou als ik jou was proberen om het op je bodyposts vast te zetten dmv een aluminium plaatje te buigen;)

Deze remschijven heb ik dus gisteren gemonteerd, echter het moertje om de wielen aan te draaien zit op het uiterste puntje van het schroefdraad op de as.
zou het met deze 3Racing 3Racing Swing Shaft +5MM Drift For TT01E [TT01-E36] - Hopup Parts | For TAMIYA | TT01E - rcMart.com - opgelost zijn?

IK heb in mijn TT-01 de oude motor van mijn E-firestorm geplaatst
HPI ontvanger, originele stuurservo

Maar na 2m. heb ik al geen bereik meer?

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

da's een 15T motor he, als het de brushed E-firestorm was?

Hoe dan ook, leg je motordraden eens zover mogelijk van je ontvanger en antenne. Dat zou moeten helpen.

zit er een fale safe tussen?
zit er in de ontvanger een fale safe?
zit er een fale save in de regelaar?
is het 2,4Ghz?
40Mhz?
begint je stuurservo te trillen?
is het een borstel of brusless?
bij een borstel motor moet er onstorders op zitten.
als je hier antwoorden op geeft kunnen we wat.

gr Sander.

Nee geen failsave er tussen en ook niet in de zender (in ontvanger weer ik niet?)
zender is 27 MHz.
15u borstel. Geen vreemde geluiden of trillingen.

Hij deed het hiervoor prima in mijn hpi? Of het komt door de ontvanger of door zjeraar zegt?

zou kunnen dat de draaden idd te dicht bij elkaar liggen.
maar m2 meter lijkt het me sterk.
als je nu eens de zender aanzet en dan de auto.
dan ga je sturen en loop je weg van de auto.
blijft hij dan wel goed sturen.
als het na 15 meter lopen nog steeds goed is, geef je even gas.
en kijk wat hij dan doet.
als hij na 2 meter het niet meer doet.
kan het zijn dat de antene draad inwendig stuk is.
of je cristal kan ook stuk zijn.
ps zet je auto even op een bokje, als je storing krijgt rijd hij er teminste niet vandoor.

even testen dus.

gr Sander.

Lag aan de ontvanger :(
heb een andere geprobeerd en die doet het wel gewoon!

Bedankt iig :)

Back