Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Gezien er geen TA02 Topic is, hier even een off-topic vraagje.

Ik heb hier een Tamiya Alfa Romeo 155 V6 TI staan, op basis van een TA02 chassis. De auto is voorzien van vele optie's waaronder een Kyosho Mega Thunder 22t motor. Deze setup is natuurlijk alweer zo'n 15 jaar oud. Dus de Kyosho motor zou best eens gedateert kunnen wezen. Mag wel iets sneller...vind ik...

Welke motor en bijpassende pinion zou ik het beste kunnen gebruiken?
Of moet ik de het spulletje lekker laten zitten?;)

Alvast bedankt!!
 
@Rinaldo,

Als je wilt deelnemen aan de rally cup met deze auto dan moet je uit mijn hoofd een 27t motor gebruiken.
 
Is idd een 27T welke er in de Rallycup gebruikt wordt. Maar ben er nog niet uit. Vind het ergens zonde om deze auto door de bagger te smijten.

Het karretje heeft alleen nog maar een vlakke baan gezien (destijds op de baan van HFFC) en is nog puntgaaf...Op de normale bodem krasjes na..:mrgreen:
 
Ga vandaag de TT01 maar weer is uitlaten lekker weer, zonnetje erbij wat kun je nog meer wensen. Ik benieuwt hoe lang een 8000mah lipo het uithoudt met een silvercan;)
 
gister een sperdiff op de achteras gemonteerd. hierbij gebruikt gemaakt van een TL01 dogbone en wielas(cup). dit omdat de originele niet passen.
Het komt het driften wel ten goede, de slip is meer te controleren.

edit: en deze TL01 asjes breken aan de lopende band.
Nu toch maar een manier verzonnen om de tt01 cups op de sperdiff te monteren (2mm gaatje boren zodat het asje erdoorheen kan) .
 
Laatst bewerkt:
Kan zoiets in een TT-01E zonder al te veel te veranderen?

pk100-mot.jpg
pk100-reg.jpg

COR50050 BRUSHLESS CAR SET CORALLY 13 DELTA € 79.00 SPECIALE PRIJS, NORMAAL: 129.95
BRUSHLESS REGELAAR MET 380 WATT MOTOR
Sensorloze 2e generatie Brushless regelaar / motor combinatie, volgens de nieuwste techniek. Deze regelaar werkt met borstelloze motoren zonder sensor. Deze regelaar geeft je het beste van twee werelden: de gelijkmatige accelleratie van een sensor motor op lage toeren, met de snellere acceleratie en hogere snelheid en efficiency van een sensorloze motor. De regelaar is klein (50 x 27 x 17mm) en licht (+/- 50 gram, afhankelijk van de bedrading), en heeft geen los hangende grote condensatoren. De regelaar is voorzien van vooruit - rem en achteruit. De motor is een DELTA GEWIKKELDE 13 turns brushless (ongeveer vergelijkbaar met een 9 wikkelingen ster geschakelde motor), sensorloos, met aluminium endbells aan beide kanten, 2 kogellagers en een composite huis. Door voor een relatief wat lichter magneetveld te kiezen, is de accelleratie soepel en wordt voorkomen dat de transmissie snel beschadigt, maar toch levert deze motor een gemiddeld vermogen van 360 watt (bijna 0.5PK!) bij gebruik met 7.2V NiMh accu's. Bij gebruik met een goede 2 cellen Lipo accu ligt het max vermogen boven de 400W. De motor heeft standaard afmetingen en inbouwmaat zoals gebruikelijk in elektrisch aangedreven 1/10 auto's, en past dus overal in. Werkt probleemloos 1/10 in toerwagens, in zwaardere buggies en trucks kan als er wat mindere NuMh accu's gebruikt worden, soms toch een aarzelende start optreden, maar bij gebruik met Lipo's is er geen probleem.

Of is een ezrun setje beter?
 
Kan zoiets in een TT-01E zonder al te veel te veranderen?

pk100-mot.jpg
pk100-reg.jpg


heel zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof ergens op dit forum gelezen te hebben dat deze setjes nogal heel veel last van cogging (opstartschokken) hebben. Zou je eens even na moeten zoeken:) ik heb sowieso wel ervaring met ezrun en niks anders dan lof (gezien vanuit de ogen van een recreatierijder)
 
heel zeker weten doe ik het niet, maar ik geloof ergens op dit forum gelezen te hebben dat deze setjes nogal heel veel last van cogging (opstartschokken) hebben. Zou je eens even na moeten zoeken:) ik heb sowieso wel ervaring met ezrun en niks anders dan lof (gezien vanuit de ogen van een recreatierijder)

Dit is een sensorloos setje? Zou ik ten eerste niet doen en ten tweede zou ik niet een TE snelle (vanaf 9t) motor kopen , omdat je de boel waarschijnlijk stuktrekt in zo'n auto.

Mvg Olivier;)
 
wat is er mis met sensorless voor een recreatierijder? niets volgens mij:) mooi voordelig ook nog eens. mn maat rijdt al een tijd met 8,5 turns ezrun in zijn tt-01 en het gaat vooralsnog prima. Maar wij driften vooral (dus minder stress op de aandrijflijn). Wel een paar keer op een tapijtbaan gereden overigens en de aandrijflijn heeft die prima overleeft.
 
Is een Ezrun 9 of 13t setje even goed als die Corally set?
oja, dat cogging moet, als het goed is, verholpen zijn en anders zou het alleen nog maar bij offroad voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Voor een recreatie rijder is er niet s mis mee , maar als je wat serieuzer word zou ik voor een tweedehands spx setje ofzo gaan , kost 100 euro ong , en gaat stukken harder ;).

Mvg Olivier
 
ik kan me straks bij de TT01 rijders voegen

ik heb nu een Smit Lloyd 109 (Smit Sleper 1:50)

maar de tamiya Shop in Haarlem had er wel oren naar

dus ik zei:
oke ruilen tegen wat Rc is leuk maar dan moet het wel goed zijn

dus dat wordt een Tamiya TT01E Drift spec maar dan doe ik er onroad bandje op een een Graupner 2,4 Ghz setje en een leuke Buggy of offroad auto bij

HAHA

Sorry misschien wel offtopic maar ik moest het even kwijt
 
Zo trots!!!!

hier mijn TT01 NIEUW samen met een GM 2,4Ghz zender

geruild met de Tamiya Shop in Haarlem tegen een Smit Lloyd 109 die alleen op zolder stond..







 
mooi ding hoor. Maar geen drift spec toch of zie ik dat verkeerd? zou wel jammer zijn want die heeft toch wel wat voordelen ten opzichte van de gewone versie...afstelbare draagarmen, kogellagers, sport tuned motor + koelvin, oliedempers. Maar je hebt zeker een mooi wagentje gescoord
 
nee het is de Normale Versie.

maar.........

ik ga vananvond naar PK Racing en dan gelijk
alu. motormount
alu aandrijfas
alu koelvin met ventilator
nieuwe spur's gelijk meenemen

er zit nu namelijk een 5300KV Brushless in op 7,4 lipo

hij rijd lekker maar ik ga ook gelijk andere banden halen

ik post wel wat ik allemaal heb gekocht
er komt zo ie zo meer dan dat er nu staat.

ik heb hem zo ie zo gelijk kogellagers geven die had ik gelukkig allemaal nieuw liggen
ik heb nog 8 setjes kogellagers liggen voor een TL01 en nog 4 setjes voor de TT01
 
oh dat scheelt al. Dan nog een goedkoop setje alu oliedempertjes en afstelbare draagarmset welke 3 keer niks kost en dan is het ook opgelost:)

Offtopic: misschien tot vanavond. misschien ga ik ook naar pk
 
zou leuk zijn

ik hoop er rond een uurtje of 9 te zijn

het is voor mij ffies 1 uur en 15 min rijden.

ik neem mijn TT01 ook mee

dus ik hoop dat je komt
 
Back
Top