Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

@Danielson, wat voor total gear ratio gebruik jij en wat voor accu als ik vragen mag?
 
ey lui, ik heb gister effe de 28T getest en dit zijn de uitslagen:
-de motor word warm, niet ongewoon
-hij is sneller
-hij accelereert erg langzaam, het tandwiel heeft 1mm speling tussen het chassis, met de hand rollen van het chassis lukt niet meer omdat hij een zware vertanding heeft
-hij klinkt anders :lol:
conclusie: probeer ff of jouw tamiya tt het aankan! :wink:
je weet maar nooit..
pb* klopt het dat als je het tandwiel wil vervangen dat je het hele diff uit elkaar moet halen>? ik vind het zo irritant :evil:
 
mijne loopt gewoon soepel hoor nergens problemen mee, ook niet dat de motor warmer wordt dan eerst. en wat betreft het acceleren valt het ook wel mee
 
ik heb mijn tt-01 binnen en in elkaar gezet maar ik vind dat er nogal veel speling zit in mijn aandrijfas, ik heb wel kogellagers erin, klopt dit?
 
bedoel je 1 van de aandrijfassen of de cardanas? er moet altijd een beetje speling op zitten anders kan het niet draaien natuurlijk.
 
is de grote blauwe as de cardan as dus, maar je hoort hem een beetje ratelen als je accelereert.
 
The_beyonder zei:
@Danielson, wat voor total gear ratio gebruik jij en wat voor accu als ik vragen mag?

24T op 58T dat is volgens mij de beste verhouding 25T op 55T is te zwaar, Ik gebruik gematchte GM 3300 NiMH sanyo accu's, en allemaal gouden contacten :) En heb ook nog een stel conrad 2400 Nicads maar die trekken het heellll moeilijk, als ik vol gas geef dan stoppen ze er iig mee :D
 
Danielson zei:
The_beyonder zei:
@Danielson, wat voor total gear ratio gebruik jij en wat voor accu als ik vragen mag?

24T op 58T dat is volgens mij de beste verhouding 25T op 55T is te zwaar, Ik gebruik gematchte GM 3300 NiMH sanyo accu's, en allemaal gouden contacten :) En heb ook nog een stel conrad 2400 Nicads maar die trekken het heellll moeilijk, als ik vol gas geef dan stoppen ze er iig mee :D

Weet jij wat de interne overbrenging is van die tt-01? Hoelang kan je met die 3300 rijden met die 12x3 of weet je dat nog niet?
 
The_beyonder zei:
Danielson zei:
The_beyonder zei:
@Danielson, wat voor total gear ratio gebruik jij en wat voor accu als ik vragen mag?

24T op 58T dat is volgens mij de beste verhouding 25T op 55T is te zwaar, Ik gebruik gematchte GM 3300 NiMH sanyo accu's, en allemaal gouden contacten :) En heb ook nog een stel conrad 2400 Nicads maar die trekken het heellll moeilijk, als ik vol gas geef dan stoppen ze er iig mee :D

Weet jij wat de interne overbrenging is van die tt-01? Hoelang kan je met die 3300 rijden met die 12x3 of weet je dat nog niet?

Ik weet het nog niet precies maar minimaal 10 min en dan ook zo'n beetje constant vol gas! (Tenminste vol gas optrekken, komt geen eind aan :D)

Interne overbrening? Bij 24T op 58T is dat 6,28 of bedoel je dat niet?

Mijn TT-01'tje :D

tt-01_1.jpg


tt-01_2.jpg
 
TT-01 rcdriver zei:
ey lui, ik heb gister effe de 28T getest en dit zijn de uitslagen:
-de motor word warm, niet ongewoon
-hij is sneller
-hij accelereert erg langzaam, het tandwiel heeft 1mm speling tussen het chassis, met de hand rollen van het chassis lukt niet meer omdat hij een zware vertanding heeft
-hij klinkt anders :lol:
conclusie: probeer ff of jouw tamiya tt het aankan! :wink:
je weet maar nooit..
pb* klopt het dat als je het tandwiel wil vervangen dat je het hele diff uit elkaar moet halen>? ik vind het zo irritant :evil:

Houd er rekening mee dat je je vertanding ook TE zwaar kunt hebben ;)
 
Mooi tt01tje hoor. Bestaat er nog niet iets van een carbon bodemplaat voor de tt01? Of een hele conversion? Dan zou die er nog een stuk beter eruit zien. :D
 
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: mijn oude probleem speelt weer op, mischien kun jij helpen:
hij hapert bij het gasgeven, sturen is nog gewoon normaal, dit doet ie al sinds vorig jaar, k weet niet wat het is..
ik heb een batterij gebruikt, even 10 seconden getest:
batterij losgemaakt.
en heb de batterij de dag er op gebruikt. en toen begon ie met haperen.. net alsof er geen ontvangst was( zoals ik al gezegd had ligt het niet aan de zender en ontvanger).
als je dit probleem bekend voorkomt, of je denkt zeker te weten wat het is , stuur me dan ff een pb
thx
trouwens mooi TT-tje danielson.. ckur geen stock :wink:
 
TT-01 rcdriver zei:
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: mijn oude probleem speelt weer op, mischien kun jij helpen:
hij hapert bij het gasgeven, sturen is nog gewoon normaal, dit doet ie al sinds vorig jaar, k weet niet wat het is..
ik heb een batterij gebruikt, even 10 seconden getest:
batterij losgemaakt.
en heb de batterij de dag er op gebruikt. en toen begon ie met haperen.. net alsof er geen ontvangst was( zoals ik al gezegd had ligt het niet aan de zender en ontvanger).
als je dit probleem bekend voorkomt, of je denkt zeker te weten wat het is , stuur me dan ff een pb
thx
trouwens mooi TT-tje danielson.. ckur geen stock :wink:

Is het geen vocht probleem? Al een keertje een nachtje naast de kachel gezet? Doet vaak ook wonderen, vooral met die sneeuw nu :?
 
nope, ik hou hem altijd binnen, en rij nooit in de sneeuw, ik heb hem namelijk ook nog binnen getest
 
ik heb net mn nieuwe oliegedempte vering eropgeschroeft, hij staat nu wel 2 cm hoger :? .
kan iemand mij helpen met een technisch probleem zie aantal reacties hierboven, zoja stuur ff een pb. very important :|
me every day :ontopic:
 
Danielson zei:
Ik weet het nog niet precies maar minimaal 10 min en dan ook zo'n beetje constant vol gas! (Tenminste vol gas optrekken, komt geen eind aan :D)

Interne overbrening? Bij 24T op 58T is dat 6,28 of bedoel je dat niet?

Ja dat is wat ik bedoelde, je 6,28 is je totale gear ratio en je interne gear ratio is dus (6,28/(58/24))=2,6. Het ging mij om de totale gear ratio, aangezien jij ook met een 12x3 corally rijd zodoende, kan ik ongeveer aanhouden dat die ratio goed is met dat motortje. Ikzelf zit nu op 8, wat veel te licht is.

Het valt me wel op dat de getallen die PKracing opgeeft welke ratio je moet nemen erg aan de voorzichtige kant zit of zie ik dat mis?

Zelf rijd ik nog met Sanyo Race2000 accu's omdat ie gewoon erg veel power kunnen leveren maar dat houdt wel in dat mijn rijtijd nu een stuk korter wordt. Ik zie wel hoelang en of ik andere accu's nodig heb.

Bedankt voor de info.
 
The_beyonder zei:
Danielson zei:
Ik weet het nog niet precies maar minimaal 10 min en dan ook zo'n beetje constant vol gas! (Tenminste vol gas optrekken, komt geen eind aan :D)

Interne overbrening? Bij 24T op 58T is dat 6,28 of bedoel je dat niet?

Ja dat is wat ik bedoelde, je 6,28 is je totale gear ratio en je interne gear ratio is dus (6,28/(58/24))=2,6. Het ging mij om de totale gear ratio, aangezien jij ook met een 12x3 corally rijd zodoende, kan ik ongeveer aanhouden dat die ratio goed is met dat motortje. Ikzelf zit nu op 8, wat veel te licht is.

Zelf rijd ik nog met Sanyo Race2000 accu's omdat ie gewoon erg veel power kunnen leveren maar dat houdt wel in dat mijn rijtijd nu een stuk korter wordt. Ik zie wel hoelang en of ik andere accu's nodig heb.

Bedankt voor de info.

Als je hier even kijkt: http://www.rez.nl/tamoptions/tam_53000_tt01.html en daarna iets naar beneden scrolt zie je alle ratio's staan :)
 
hoi, om ff terug te komen op mijn vraag.
zit er bij jullie ook zoveel speling in je aandrijfas, zoveel dat je hem kan horen ratelen bij het remmen en acceleren.

en zou het mogelijk zijn om een dichte wielkast te maken zodat niet al het straatvuil in je auto terecht komt?

bij voorbaat dank
 
Back
Top