Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Erikderaaf, 13 feb 2005.

  1. neoblader

    neoblader Guest

    ik heb ff een lijstje gemaakt met hop-ups en onderdelen voor de tt-01 misschien wel handig voor mensen die hun wagen willen upgraden maar niet weten welke opties ze hebben(wat je nogal vaak hoort)
    http://rapidshare.de/files/725962/tt-01_hop-ups_en_reserve_onderdelen.doc.html
    heb je nog een site waar nog een paar onderdelen op staan (speciaal voor de tt-01 dan) post het of pb het even
     
  2. Danielson

    Danielson Guest

    Iemand enig idee, welke snelheden ik straks ongeveer kan verwachten? En wat zou de juiste tandwielverhouding zijn met dit motortje?
     
  3. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Wat gaat er fout als de nokjes van de spur gear bij herhaling afbreken?

    Ik gebruik een 19T team Orion motor in alu motorsteun, een Carson 11 turns esc, samen met de lichtste vertanding 19/61. Kogellagers en een alu cardan. Dit lijkt me toch niet al te heftig. Toch al 2 keer in vrij korte tijd stuk.
     
  4. Joris

    Joris Guest

    Waarschijnlijk staan je tandwielen of te los of te strak. Kijk hier eens goed naar... Misschien is je pinion niet helemaal de goede maat? Ik heb namelijk ook 2 stuks liggen van 25 tands en ze zijn alletwee net iets anders. Is overigens wel alletwee 0.6 module ( grove vertanding)
     
  5. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    ik kan die tandwielen toch niet stellen?

    de spur en pion zijn gewoon standaard.
     
  6. ehm kan iemand mij vertellen hoe ik een motor tandwiel moet demonteren en daarna een nieuwe moet monteren? eventueel met plaatjes, ik heb namelijk de 55T al geinstalleerd alleen nog de 28T motortandwiel :lol: :wink:
     
  7. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    Is niet zo moeilijk ,lukt het om de moter "eruit" te halen??
    Zo ja dan zit er onder de tandjes (soms in) een inbusschroefje die je met een inbussleutel eruit kan draaien,hierna kun je het tandwiel er gewoon aftrekken.
    Nieuwe erop duwen ,schroefske aandraaien en voila (wel zorgen dat het platte stuk op de moteras,dat daar de schroef op komt vast te zitten )
     
  8. thx ik wist niet van die inbussleutel :wink:
     
  9. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Is dat niet andersom? Omdat het anker minder gevuls is met koper kan het iets sneller ronddraaien (meer rpm)! Een single gewikkelde motor heeft dan meestal wat meer toeren dan een dubbel of heb ik het mis?
     
  10. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    ik zat ook al vreemd te kijken want twee keer meer draad is toch meer power?? dus meer trek kracht
     
  11. Danielson

    Danielson Guest

    Je kunt het 28T motortandwiel niet gebruiken! Naar wat ik weet is dit een fout van carson!

    Je kunt maximaal een 25T gebruiken :)
     
  12. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Nu weet ik wel dat die corally motoren pro-serie wel goed zijn maar met welke andere motor is dit type eigenlijk gelijkwaardig (b.v. van orion ofzo)?
     
  13. Jeroen E

    Jeroen E

    Lid geworden:
    15 jan 2005
    Berichten:
    514
    Locatie:
    Alkmaar
    Aangezien er nauwelijks reacties zijn, komt dit probleem niet vaak voor denk ik. Moet ik toch nog eens goed kijken of er iets fout gemonteerd is.
     
  14. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Dit was een open vraag en geen ja/nee vraag :lol: Dat er iets gelijkwaardig is geloof ik wel maar wat dan, op welk nivo worden deze motortjes gebruikt b.v. ook in competitie? Ik zit namelijk er zelf ook aan te denken een 15T te kopen zodoende ben ik wel benieuwd naar ervaringen van andere.
     
  15. lees de achterkant :roll: maar wat moet je doen als je dat kleine schroefje er niet uit krijgt, anders draai ik mijn inbussleutel mischien kapot
    :roll:
     
  16. Danielson

    Danielson Guest

    Wat is de vraag precies dan? Op welk niveau ze worden gebruikt is nu wel duidelijk toch? Mijn ervaringen kan ik je vanaf volgende week geven als het goed is komt mijn motor vrijdag binnen. Ik heb de 12x3 besteld!
     
  17. Deerk

    Deerk Guest

    HAAA!

    ik post bij deze ook ff wat op het tt01 gedeelte:

    ik heb een tamiya super stock type RR huis met een 17T corally anker
    gaat lekker hard enzo alleen wordt ie warm en rijtijd is heel kort met een race 2000 sanyo...

    nu ga ik dus kortere vertanding monteren (nu 25/55, absurd dus)
    zal ik de standaard vertanding nemen? of toch wel iets zwaarder (of zelfs lichter) ik wil nog steeds wel lekker hard knallen natuurlijk....

    groeten DEEEEEEERK
     
  18. The_beyonder

    The_beyonder Guest

    Ik ben er van overtuigd dat het goede motoren zijn, alleen als je kijkt naar de materialen die de toppers hebben gebruikt op de WK zie ik geen 1 keer de corally staan. Vandaar mijn vraag, op welk nivo, of met welk ander motortje zijn deze pro serie corally motors te vergelijken? Ik denk dat de v2 beter is, maar dat ze wel beter zijn dan een machinegewikkelde motor. Iemand ervaringen?
     
  19. kun je het 28t motortandwiel nie gebruike 8O 8O
    zit er ook een 28t motor tandwiel in een tt-01 tunings kitje van carson...... :!: :!: :?: :?:
    waarom eigenlijk nie.... past het nie :?: of heb je dan een te zware of te lichte vertanding......
     
  20. triple X

    triple X Guest

    hebv gewoon de 28t erin zitten werkt perfect hoor, je moet gewoon de stand vd motor veranderen tov de motorsteun.

    mzzl sander

    kan iemand mij trouwens vertellen wat een one way diff is??
     

Deel Deze Pagina