H
HansGSI
Guest
neoblader zei:hoi, om ff terug te komen op mijn vraag.
zit er bij jullie ook zoveel speling in je aandrijfas, zoveel dat je hem kan horen ratelen bij het remmen en acceleren.
en zou het mogelijk zijn om een dichte wielkast te maken zodat niet al het straatvuil in je auto terecht komt?
bij voorbaat dank
check de grote tandwiel op de aandrijfas!, daar zitten 4 nokjes op, waar een metaal pennetje in valt, omhult door een kunststof witte ring, als een of meer nokjes van de tandwiel zijn afgebroken krijg je idd. meer speling!
't zal dan ook niet veel langer duren dat alle 4 de nokken eraf liggen.
tip: als je die "witte kunststof ring" aan een kant binnen in een schuin kantje aan maakt, gaat het monteren van het geheel ook beter, en hoeft het hele cardan huis ook niet los bij het uitwisselen van het grote tandwiel!
dan is het gewoon een kwestie van ff met een dunne schroevedraaier de cardan tandwiel op ze plek duwen, en dan het gehele asje (met daar op dus dat lagertje grote tandwiel, metalen-pennetje, en die witte kunststof ring) in ze geheel in het caradan steken met een beetje geduld.
zo hoeft ook niet de gehele cardanbehuizing van je TT er ook niet vanaf, scheelt weer 7 schroefjes los & vast zetten!
wat betreft die binnenspatborden, vergeet ddat maar, en reinig na iedere rit buiten je chassis met een nieuwe & droge schilderskwast!
velserbroek he ? , kom een langs in alkmaar bij de AMCC club in het wielerstadion op de ring alkmaar!
http://www.amcc-nh.com/home.htm