Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

neoblader zei:
hoi, om ff terug te komen op mijn vraag.
zit er bij jullie ook zoveel speling in je aandrijfas, zoveel dat je hem kan horen ratelen bij het remmen en acceleren.

en zou het mogelijk zijn om een dichte wielkast te maken zodat niet al het straatvuil in je auto terecht komt?

bij voorbaat dank

check de grote tandwiel op de aandrijfas!, daar zitten 4 nokjes op, waar een metaal pennetje in valt, omhult door een kunststof witte ring, als een of meer nokjes van de tandwiel zijn afgebroken krijg je idd. meer speling!
't zal dan ook niet veel langer duren dat alle 4 de nokken eraf liggen.

tip: als je die "witte kunststof ring" aan een kant binnen in een schuin kantje aan maakt, gaat het monteren van het geheel ook beter, en hoeft het hele cardan huis ook niet los bij het uitwisselen van het grote tandwiel!
dan is het gewoon een kwestie van ff met een dunne schroevedraaier de cardan tandwiel op ze plek duwen, en dan het gehele asje (met daar op dus dat lagertje grote tandwiel, metalen-pennetje, en die witte kunststof ring) in ze geheel in het caradan steken met een beetje geduld.
zo hoeft ook niet de gehele cardanbehuizing van je TT er ook niet vanaf, scheelt weer 7 schroefjes los & vast zetten!

wat betreft die binnenspatborden, vergeet ddat maar, en reinig na iedere rit buiten je chassis met een nieuwe & droge schilderskwast!

velserbroek he ? , kom een langs in alkmaar bij de AMCC club in het wielerstadion op de ring alkmaar!

http://www.amcc-nh.com/home.htm

@HansGSI, idd, dan hoef je niet steeds priegelig bvezig te zijn.
@ neoblader, heb je al een andere cardanas gekocht? bij mij klinkt hij nu beter( anders). check de hop ups ff
greetz

k bedankt voor je advies.

ik was al van plan om daar een keer langs te gaan maar ik heb nog geen auto ofzo, alleen zo'n gammel fietsje. kzal even een keer kijken hoe ik daar met de bus of trein het makkelijkst kan komen.

is daar trouwens nog iets van een treinstation in de buurt?

waar precies? in eindhoven is er wel een, het is mischien 2 kilometer lopen naar verspaget en 1.9km naar willies, vanaf het station.(hemelsbreed)

het spur tandwiel is nog in orde die speling zit bij mij in de voorkant van de as, ik kan dat zwart ding wat aan het einde van mijn prop. shaft zit heel veel naar links en naar recht bewegen, ik ga morge ff kijken of ik er wat in kan vinden he nu ff geen tijd meer.

het kan zijn dat je een of meerdere verkeerde lagers er in hebt zitten dat, dat resulteerd tot grote speling....

maar Tamiya is de vrije vertaling voor speling :lol:

bij mij zit er ook speling in, kan weinig kwaad.

check ff , bij de voor cardan-behuizing moeten 2 lagers zitten met daar tussen een kunststof-ring!, en in het achterste cardanbehuizing moeten er ook 2 lagers op zitten.

wat betreft dat wielerstadium, je kan er met de trein heen (gewoon station Alkmaar centraal) en dan met een bus naar het wielerstadium. (bus halte aanwezig)
ik zou gewoon eens vragen of een familie lid je wilt brengen met de auto, gaat 10x sneller dan dat openbare vervoer, en scheelt een hoop getil met al je spullen.
ter indicatie; het wielerstadium ligt gelegen op de ring alkmaar, naast de afslag die richting Egmond gaat, dus niet de afslag bergen, maar net eentje ervoor gezien vanuit rotonde "kooimeer".

maar of je als "gast" vrij mag rijden op de binnenbaan, dat zou ik maar eens eerst als ik jouw was ff vragen aan het bestuur op de AMCC-site !

neoblader zei:
het spur tandwiel is nog in orde die speling zit bij mij in de voorkant van de as, ik kan dat zwart ding wat aan het einde van mijn prop. shaft zit heel veel naar links en naar recht bewegen, ik ga morge ff kijken of ik er wat in kan vinden he nu ff geen tijd meer.

eh.. duh je moet als je die shaft wil vernavgen ruimte hebben, om hem eruit te floepen.. zie de bouwbeshrijving, vandaar die speling.. maakt echt niet veel uit hoor :ontopic:

TT-01 rcdriver zei:
neoblader zei:

eh.. duh je moet als je die shaft wil vernavgen ruimte hebben, om hem eruit te floepen.. zie de bouwbeshrijving, vandaar die speling.. maakt echt niet veel uit hoor :ontopic:

klinkt misschien raar dit
maar jij hebt het over de speling van voor naar achter bij mij zit er voor heel veel speling in van links naar recht.
tis btw toch ontopic
:?
en over die kunstof ring
die zit er bij mij niet in aan de voorkant, aan de achterkant wel maar zo staat het ook in de bouwbeschrijving, das dus heel vreemd.

@ neoblader , ook! naar links en rechts zit er speling, maar check effe of die staafjes van 1 cm of dier erin zitten, anders koop een blauwe propellor shaft. het ligt ook aan wat voor TT-01 je hebt, ik heb gezien dat elke TT-01 weer anders rijd.

neoblader zei:
en over die kunstof ring
die zit er bij mij niet in aan de voorkant, aan de achterkant wel maar zo staat het ook in de bouwbeschrijving, das dus heel vreemd.

aan de voorkant(in de cardanbehuizing):

zie bouwbeschrijving, moet er een kunststof ring geplaatst worden exact precies tussen de lagers.
de ring is net zo groot als een lagertje, alleen zo'n 1 a 2 mm dunner.

HansGSI zei:
neoblader zei:
en over die kunstof ring

aan de voorkant(in de cardanbehuizing):

zie bouwbeschrijving, moet er een kunststof ring geplaatst worden exact precies tussen de lagers.
de ring is net zo groot als een lagertje, alleen zo'n 1 a 2 mm dunner.
:? eh.. ik zie alleen een glijlager, die ik vervangen heb.. door kogellager :!:

neej aan de voorkant zitten 2 lagers met daar tussen een plastic ring met nummer P4 uit mijn hoofd gezegd, die blauwe allu propellor shaft heb ik trouwens al.

ik laat het hier voor nu maar lekker bij ik vergelijk het wel is een keer met een andere tt-01 als ik een keer op een club kom.

kom je wel eens bij ERCE? anders kan ik je het laten horen//!

nee ik kom eigenlijk nergens, ik ben nog nooit op een club geweest. Ik ben ook nog niet zo mobiel, alleen een fietsje.

al iemand de 28T pinion gear geprobeerd?
resultaten hoor ik graag,.
weet iemand ook nog een optie om een andere regelaar te nemen.?

TT-01 rcdriver zei:

dat trekt volgens mij voor geen meter, met 25T word het al knijpen....

:?: in combinatie met een 9-turns/of nog sneller, motortje ?

Yo Danielson, ben je er nog?

Hoe is het met de warmte onwikkeling vam jouw accu/regelaar en motor? Gezien we allebei met hetzelfde motortje rijden! Jij hebt een conrad regelaar toch?

HansGSI zei:
TT-01 rcdriver zei:

dat trekt volgens mij voor geen meter, met 25T word het al knijpen....

:?: in combinatie met een 9-turns/of nog sneller, motortje ?
28T in combinatie met 27T rebuldable motortje van corally werkt met de rs-540 prima, nu nog de 27 rebuidable :wink:

The_beyonder zei:
Yo Danielson, ben je er nog?

Hoe is het met de warmte onwikkeling vam jouw accu/regelaar en motor? Gezien we allebei met hetzelfde motortje rijden! Jij hebt een conrad regelaar toch?

Ben even een paar dagen druk geweest, maar ben er weer :)

Mijn conrad regelaar is overleden :( Wat een bagger ding! (Ik krijg geen garantie omdat ik er gouden contacten aan had zitten :? ) Maar goed ik heb nu een V-MAXX 80 no limit en die bevalt me echt super :D je kunt echt alles instellen :D De warmteontwikkeling valt me super mee :D Alles wordt nauwelijks warm :) Ik kan na een accu leeg te hebben gereden alles nog goed vast pakken! De accu is het warmst! En hij loopt als de brandweer! Ik heb de draden nu ook anders lopen :)

Accu + --> Motor + ---> Regelaar + en Accu - --> Regelaar - --> Motor - :) draden van de motor rechtstreeks gesoldeerd en tussen de regelaar en accu gouden contacten :)

Alleen de koolborstels bij mijn motortje zijn al op :( Hou dat goed in de gaten de standaard koolborstels gaan heel hard!

Back