Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

ok mensen, vanaf morgen is het verslag te zien.. in algemeen rollend materieel.. ik zal alvats verklappen, dat het karretje van mij, tientallen x-rays achter zich heeft gelaten, en heeft gevochten om een 1ste plaats

hey

ik heb je verslag gelezen echt gaaf 8)
en dan zeggen ze dat een tt01 niet kan meekomen met een xray enz. :roll: :roll:
ik heb ook 2 nieuwe kappen :lol: een mercedes clk dtm en mercedes clk gtr 8) alleen op de site om te uploaden (modelbouwupload) daar kan ik niet inloggen :cry: :cry: maar op modelbouwforum weer wel...... hoe zit dat?!

check je naam nog eens goed die je hebt gekregen, anders stuur mij de foto's maar via mail, dan upload ik ze en zet ze op de site.
ik heb trouwens ook nog de clk dtm kap van de standaart auto... gr florian

Ik ga het nieuwe seisoen de baan op met een minder gehop-upte versie, dat bovendek gaat er ook niet meer op, zit alleen maar in de weg...
too-in 2 graden op de achterwielen gaat er ook niet meer op...
vrijloop voor gaat er ook vanaf, ik wil 4x4 kunnen remmen...

alleen nog ff nieuwe kogellagers aan schaffen, na 2 jaar zit er wel veel speling in ... :lol:

Erikderaaf zei:
ik ben benieuwd of je tt01 nog wel lekker rijdt als je je toe in achter weg haalt...
ik heb geen toe-in erik en je hebt met mijn wagen gereden :roll:

1e post... :lol:

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een tt-01, en ben net begonnen met rijden.. Nu heb ik de auto al helemaal gelagerd, aandrijfas vervangen door een alu en de stuurinrichting vervangen door alu..

Ik snap echter helemaal niets van die vertanding.. Zit nu nog een standaard vertanding in, maar wil die eigenlijk wel vervangen.. Heb een corally modified 19T motor erin. Ik wil niet al te veel aan trekkracht verliezen, maar wel iets omhoog in topsnelheid ( nu ongeveer 40-45km/u ).. Welke verhouding moet ik aanhouden?

In elk geval tot nu toe al erg veel aan de tips in dit forum gehad, daarvoor al heel erg bedankt, super hiero!!!

ehm, 19t ? probeer de 28-55 is, alleen let wel op de motor word bij mij al erg heet.."

28-55?? is wel een zware tandwielverhouding (mijn mening) ik zal dan beter naar de 25-55 gaan kan de motor wat beter en sneller op toeren komen

grtzz terence

Dus met een 25-55 wordt ie ook niet zo heet als met een 28-55?

In dat geval wil ik ook graag weten of die alu heatsinks voor op de motor ook echt iets doen.. of staat het alleen leuk? Misschien dat mensen het verschil ook echt gemeten hebben..

Bedankt in elk geval voor de snelle replies!!

hij wordt dan al het goed is minder heet en een alu motorophanging werkt wel want die neemt dan natuurlijk ook warmte op
en een alu koelkop op de motor werkt ook heel goed
grtzz terence

mav, zou je alsjeblieft gewoon zwarte tekst willen gaan gebruiken voor je berichten? dat leest wat makkelijker...

heatsinks werken wel wat, maar als je motor heet word zul je dat eerder moeten zoeken in een te zware vertanding. de motor moet veel trekken en word heet, je kunt dan een kleiner motortandwiel (pinion) gebruiken

Kleur aangepast...

In elk geval bedankt voor de hulp... Ik roep wel weer als ik iets nodig heb :wink:

Thanks guys!

inderdaad, de heatsink heb je zeker nodig in de zomer
de 28>55 is een zware vertanding maar geloof me, die trekt veel beter dan die 25>55 echt waar.
let ten tijde wel op dat je motor niet te warm word, wat al eerder in dit topic beweert is door mij over de 28T motortandwiel klopt niet, de 28 rijd prima, dus alle jonge ( of oude ) beginnende rijders, koop gerust die combinatie, let wel op dat je hem in de D-stand zet, als je hem volgens het pakketje in de A-stand zet mol je je eigen tandwiel.
en dat is natuurlijk niet zo voordelig onder de mensen die dit niet kunnen veroorloven.
als je meer wil... volg dan niet mijn voorbeeld en koop gewoon een echte auto..
alhoewel ik toch goed sta in de ranking. met een TT-01

Back