algemeen teamC topic

Gewoon wat meer gaan rijden en wat minder zeveren hier op MBF, niet zo moeilijk doen!:D:D:D

Dus ik moet gaan rijden met een regelaar waarvan ik niet weet of de cut off op lipo staat of NiMh, en dan maar gewoon merken of het goed gaat of niet? En dat is dan "zeveren"? Tuurlijk, ik kan er ook extra op letten wanneer de snelheid inzakt, maar dat is niet echt een betrouwbare methode. Of een andere regelaar kopen, waarbij wel goede documentatie over de instellingen te vinden is. Of een losse lipo saver op zetten, maar als dat niet nodig is, omdat de regelaar mogelijk wel een ingebouwde cut off heeft (de brushed regelaar heeft dat wel, is zelfs op verschillende cut off standen in te stellen, staat ook in de handleiding), waarom zou ik dan extra spul toevoegen? Lijkt me dan toch een legitieme vraag of iemand meer weet over de instelmogelijkheden van de Trust A10 regelaar?

Wordt er dan niet geëxperimenteerd met uitwisselen van onderdelen met andere Team C auto's of zelfs andere merken? Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand is met bijvoorbeeld een TM-2 en een TR-04 die niet eens heeft gekeken hoe de dishvelgen van de TM-2 staan op de TR-04 en/of andersom? En dat elke Team C TR-04 rijder alleen en uitsluitend met de standaard velgen en zelfs banden rijdt. Dat zou uniek zijn, bij de meeste merken zie je dat rijders diverse onderdelen bij elkaar gebruiken. Met banden heeft de een voorkeur voor Schumacher, de andere weer een ander merk. Of wordt er echt alleen maar met Team C banden gereden, en niets anders?

Dat is toch geen zeveren? Dat is gewoon vragen om informatie en een beroep doen op de ervaring van anderen met meer ervaring met dit type auto. Uitwisselen van kennis. Lijkt me juist waar een forum voor is gemaakt. ;)
 
Je hebt alle recht om informatie te willen uitwisselen. Gewoon ook blijven doen. Kan me wel voorstellen dat als je recreatief rijd het allemaal domweg gewoon niet belangrijk is welk wiel je neemt. Gewoon lekker rijden ermee en pas gaan zoeken als de auto qua prestaties achterblijft bij je eigen kunnen. Waarom allerlei velgen en banden willen proberen als asfalt je ondergrond primair is en je geen competitie rijd. Mij maakt het ook niks uit wat eronder zit als de auto maar rijd. Pas wanneer ik merk dat ik gehinderd wordt door het materieel zal ik gaan ingrijpen. Tot die tijd gewoon lol maken. Ik denk dat voor de meeste rijders toch opgaat dat je pas heel ver in je leercurve aankomt bij andere materiaalkeuzes en dat 90% bepaald wordt door je skills.
 
Dus ik moet gaan rijden met een regelaar waarvan ik niet weet of de cut off op lipo staat of NiMh, en dan maar gewoon merken of het goed gaat of niet? En dat is dan "zeveren"? Tuurlijk, ik kan er ook extra op letten wanneer de snelheid inzakt, maar dat is niet echt een betrouwbare methode. Of een andere regelaar kopen, waarbij wel goede documentatie over de instellingen te vinden is. Of een losse lipo saver op zetten, maar als dat niet nodig is, omdat de regelaar mogelijk wel een ingebouwde cut off heeft (de brushed regelaar heeft dat wel, is zelfs op verschillende cut off standen in te stellen, staat ook in de handleiding), waarom zou ik dan extra spul toevoegen? Lijkt me dan toch een legitieme vraag of iemand meer weet over de instelmogelijkheden van de Trust A10 regelaar?

Wordt er dan niet geëxperimenteerd met uitwisselen van onderdelen met andere Team C auto's of zelfs andere merken? Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand is met bijvoorbeeld een TM-2 en een TR-04 die niet eens heeft gekeken hoe de dishvelgen van de TM-2 staan op de TR-04 en/of andersom? En dat elke Team C TR-04 rijder alleen en uitsluitend met de standaard velgen en zelfs banden rijdt. Dat zou uniek zijn, bij de meeste merken zie je dat rijders diverse onderdelen bij elkaar gebruiken. Met banden heeft de een voorkeur voor Schumacher, de andere weer een ander merk. Of wordt er echt alleen maar met Team C banden gereden, en niets anders?

Dat is toch geen zeveren? Dat is gewoon vragen om informatie en een beroep doen op de ervaring van anderen met meer ervaring met dit type auto. Uitwisselen van kennis. Lijkt me juist waar een forum voor is gemaakt. ;)

Volmondig Ja, of een andere hobbie kiezen.
 
Volmondig Ja, of een andere hobbie kiezen.

Krijg ik van jou dan een nieuwe lipo als ik een keer te lang heb doorgereden omdat ik het inzakken van de prestatie niet bijtijds heb opgemerkt en ik hier niet verder heb gevraagd naar de mogelijkheid om de regelaar op lipo in te stellen omdat ik toch geen antwoord krijg behalve "ga gewoon rijden" of "kies een andere hobby"? Ik denk dat Absima me een beter antwoord kan geven, mailtje is inmiddels verstuurd. Had ik eerder moeten doen, liever een weekend wachten tot maandag, omdat ik van Absima niet eerder antwoord mag verwachten, dan een hele discussie of ik wel of niet bepaalde dingen mag vragen... :rolleyes:


@Chow: Wees gerust, lol maken doe ik wel, net nog een kwartiertje gereden met de Minion en de Lazer ZX Sport. Wel met de brushed setup, want zo lang ik niet weet hoe de brushless regelaar juist in te stellen en niemand daar antwoord op kan (of wil, zo lijkt het soms bijna) geven, komt die set er niet in. Heb jij trouwens niet ook de Thrust A10 setup in je Jekyll zitten? Weet jij of deze een lipo cut off heeft en/of hoe die in te stellen?

Wat betreft de vragen over de velgen etc, het gaat me niet om een paar procent prestatiewinst of zo, daarvoor rijd ik te amateuristisch om het nodig te hebben. Maar puur onderzoekend, als ik er een keer dish-velgen op wil zetten, welke zouden dan passen? Alleen op het type meenemer letten is geen garantie dat wielen ook passen. Banden heb ik genoeg, ik haalde dat alleen aan om aan te geven dat het niet vreemd is om andere onderdelen dan standaard te gebruiken. Ik heb de W5201 voorvelgen besteld, als ik ze binnen heb, zal ik misschien mijn ervaringen ermee melden
 
Volgens mij kan jij beter gaan vliegen.
Ik heb hier maar 1 woord voor.
Muggezifter.
En ik ben niet de enigste als ik hier verder lees.
Dat is het laatste wat ik hierop zeg.
 
Heb jij trouwens niet ook de Thrust A10 setup in je Jekyll zitten? Weet jij of deze een lipo cut off heeft en/of hoe die in te stellen?

Het staat niet in de specs dus ga ik er niet vanuit. Zit hij er onverhoopt wel in dan staat hij waarschijnlijk op 3 volt per cel wat ik zelf sowieso te krap vind. Heb dus een buzzer erop op 3.2 volt per cel. Problem solved.
 
Kyosho 4wd velgen moeten direckt passen.
Niet van de rtr kyosho maar van de wedstrijd auto.
Ook zou louise rc speciale velgen voor de teamc 4wd moeten hebben.
 
Volgens mij kan jij beter gaan vliegen.
Ik heb hier maar 1 woord voor.
Muggezifter.
En ik ben niet de enigste als ik hier verder lees.
Dat is het laatste wat ik hierop zeg.

Prima, je hebt je punt gemaakt.


Het staat niet in de specs dus ga ik er niet vanuit. Zit hij er onverhoopt wel in dan staat hij waarschijnlijk op 3 volt per cel wat ik zelf sowieso te krap vind. Heb dus een buzzer erop op 3.2 volt per cel. Problem solved.

Dat is nuttige info. Wel apart, bij de brushed "ECU-1" regelaar (is trouwens een erg fijn ding, zelfs al wordt de motor aardig warm, de regelaar geeft geen krimp) zijn diverse settings mogelijk. Ik wacht nog even het antwoord af van Absima, die kunnen dit of bevestigen, of aangeven dat er toch instelopties zijn. Zo niet, ook geen probleem, ik heb nog wel een buzzer liggen, maar vind het een beetje onzin om die te gebruiken als de regelaar het ook zou kunnen. Er staat wel iets van "Lipo/NiMh Auto Detect" maar dan ben ik benieuwd hoe de regelaar het verschil ziet tussen een volle NiMh en een half lege Lipo, en of hij bij die half lege lipo niet toevallig de NiMh stand in schiet. Zal dan waarschijnlijk uitlopen op een apart lipo buzzer, maar dat weten we binnenkort als het goed is.


Kyosho 4wd velgen moeten direckt passen.
Niet van de rtr kyosho maar van de wedstrijd auto.
Ook zou louise rc speciale velgen voor de teamc 4wd moeten hebben.

Kijk, dat zijn goede tips, enorm bedankt! Die wedstrijd-velgen, zijn dat toevallig de 5201 "Flush" velgen? Die zijn voor de SP en FS serie, en hebben duidelijk een andere offset dan de 5026 wielen, die op de standaard ZX-5 en ZX-5 RTR zitten. Bedoel je "St Louis RC" of is dat een andere shop? St Louis was ik op eBay tegengekomen bij mijn zoektocht naar de 5201 wielen.
 
Als je in google louise rc teamc rim intyped kom je op een shop genoemt euro rc.
Hier in nederland zit een louise dealer genoemt local hopupshop.
Die heeft ze niet maar kan ze mischien bestellen.
 
Ik denk dat ik ze heb gevonden: L-T3162W Louise White Rim TeamC / Kyosho HEX 12mm 4WD Front (2) | EuroRC.com

kyosho_4wd_wheel_front.jpg



En dit moet dan de bijpassende achtervelg zijn:

kyosho_4wd_wheel_rear.jpg



Mailtje gestuurd naar Local Hopup Shop
 
Heb jij trouwens niet ook de Thrust A10 setup in je Jekyll zitten? Weet jij of deze een lipo cut off heeft en/of hoe die in te stellen?

Het staat niet in de specs dus ga ik er niet vanuit. Zit hij er onverhoopt wel in dan staat hij waarschijnlijk op 3 volt per cel wat ik zelf sowieso te krap vind. Heb dus een buzzer erop op 3.2 volt per cel. Problem solved.


Al antwoord gehad van Absima, qua klantenservice niet alleen goed, maar ook erg snel. De Thrust A10 ESC heeft wel degelijk een ingebouwde lipo cut off, en die zou niet op 3.0 volt per cel staan, maar op 3.2 volt per cel, dus de meer veilige instelling. Je zou dit kunnen testen door een keer te rijden totdat de regelaar ingrijpt, terwijl je daarbij natuurlijk wel op je buzzer blijft letten. Als het goed is zouden de cut off en de buzzer dan ongeveer tegelijk alarm moeten slaan.

Ik weet alleen nog niet hoe betrouwbaar de "auto detect" wat betreft gebruikte type accu is, en of de cut off waarde daarop wordt aangepast.
 
Kijk dit bedoel ik nou...

Je stelt vragen, krijgt antwoord, notabene van de importeur/fabrikant zelf en tóch ga je weer een ander punt bekritiseren omtrent de betrouwbaarheid van de "auto detect".

En waarom zou je de cutoff willen/moeten testen, je wilt instappers in de RC wereld wel bang maken lijkt het.
Jij schrikt door alles zo te omschrijven mensen af om aan deze prachtige hobby te beginnen!
Als Absima zegt dat het erop zit is het toch goed, gaat ie dan stuk doordat de specs niet kloppen heb je een punt.
Maar wat maakt het nu uit of deze bij 3.2V ingrijpt of bij 3.1V?
Ik rij altijd met 1:8 en 1:10 met de cutoff op 3.0V en nooit problemen.
Maar ik rij de accu's dan ook bijna nooit leeg tot aan de cutoff, dit gebeurd maar zelden.

Nu de velgjes zijn opgelost, de vragen omtrent de ESC is opgelost...gaan we nu rijden en je belevenissen lezen over het plezier wat je hebt met deze kar? Want al die kritische noten die je stelt zijn doorgaans niet van pas bij een RTR auto. Degene die zo'n auto kopen gaan er een accu in plaatsen en rijden ermee tot ie uit elkaar valt.
Daarna kopen ze vaak zoals Chow je ook al had voorgestelt een hoogwaardigere uitvoering zodat je alles zelf in de hand hebt qua electronica etc.
Maar jij kiest voor een RTR met alle ervaring die je al hebt en nu ga je alles in twijfel trekken omtrent dit voertuig en het bijna ontleden alszijnde een produkt van duizenden euro's.
Gebruiken waarvoor het is bedoeld: Vaak een eerste stap in de RC wereld, een erg goedkoop autootje waardoor je mooi kunt leren hoe je accu's dient te laden, hoe zo'n apparaat in elkaar zit en vaak nog het sturen onder de knie kunt krijgen.
Dit is geen wedstrijdwaardig duur produkt waarbij topsnelheid ed een rol spelen.
Is een FUNTOY, gebruik het dan ook zo.
Op is op en naar een higher level doorstromen als je zo kritisch bent op iets wat instapmodel is.

Op een Dacia zitten weliswaar ook wielen en ja ook daar kom je veilig mee van A naar B geen probleem. Echter zul je niet naar een Dacia moeten kijken als naar een BMW of Lexus oid. Ook dan zul je merken dat de afwerking minder is, het geluid hoger, de prestaties lager en de materialen van mindere kwaliteit. Maar dat komt mede doordat de prijs ook in verhouding is van het produkt wat je ervoor krijgt.
Wil je de specs etc en de kwaliteit van een TM2? Koop er dan 1, maar blijf aub niet constant een instapmodelletje bekritiseren met allerlei vaak onbenullige zaakjes.

Stel vragen die er toe doen wat betreft een goedkoper RTR autootje, heb je een antwoord okay ga er dan mee aan de slag en stel dan niet ook vervolgens dat antwoord weer ter discussie.
 
Kijk dit bedoel ik nou...

Je stelt vragen, krijgt antwoord, notabene van de importeur/fabrikant zelf en tóch ga je weer een ander punt bekritiseren omtrent de betrouwbaarheid van de "auto detect".

En waarom zou je de cutoff willen/moeten testen, je wilt instappers in de RC wereld wel bang maken lijkt het.
Jij schrikt door alles zo te omschrijven mensen af om aan deze prachtige hobby te beginnen!
Als Absima zegt dat het erop zit is het toch goed, gaat ie dan stuk doordat de specs niet kloppen heb je een punt.
Maar wat maakt het nu uit of deze bij 3.2V ingrijpt of bij 3.1V?
Ik rij altijd met 1:8 en 1:10 met de cutoff op 3.0V en nooit problemen.
Maar ik rij de accu's dan ook bijna nooit leeg tot aan de cutoff, dit gebeurd maar zelden.

Nu de velgjes zijn opgelost, de vragen omtrent de ESC is opgelost...gaan we nu rijden en je belevenissen lezen over het plezier wat je hebt met deze kar? Want al die kritische noten die je stelt zijn doorgaans niet van pas bij een RTR auto. Degene die zo'n auto kopen gaan er een accu in plaatsen en rijden ermee tot ie uit elkaar valt.


Ik heb geen kritiek op de cut off, ik ben alleen benieuwd hoe die het verschil ziet tussen een vers geladen NiMh en een deels ontladen lipo, aangezien die beide een vergelijkbare onbelaste spanning hebben. Gewoon een technische vraag, ik weet ook graag hoe iets werkt ipv er alleen mee kunnen omgaan. Als jij denkt dat een auto-instelling van wat voor apparaat dan ook het altijd goed heeft, prima, ik heb andere ervaringen. Maar daar zal ik je niet mee vermoeien.

Nog een andere correctie, ik heb die 3.2 volt per cel niet als eis gesteld, Chow haalde aan dat hij dat een betere setting vindt dan 3.0 volt per cel. Daarom citeerde ik zijn bericht, mijn antwoord met de opmerking dat de Trust A10 de afslag op die waarde heeft staan, was een reactie daarop. Ik ben het met je eens dat 3.0 volt per cel ook afdoende zou moeten zijn, maar kan tegelijk begrijpen dat Chow liever meer veiligheidsmarge heeft. Dat jij dat blijkbaar onzin vindt, prima, je moet doen wat voor jou werkt, ik ga je niet voorschrijven hoe je moet rijden of met je accu's moet omgaan. Het zou prettig zijn als het andersom ook zo was. Gelukkig heb ik wel een zeer prettige communicatie met Absima, terwijl zij vanuit jouw standpunt gezien eerder redenen zouden hebben om zich aan mijn vragen te ergeren, dan mede forummers.

Over het bang maken van instappers, ik denk dat die eerder worden afgeschrikt door personen die het al snel als muggeziften of zeuren aanduiden als je iets meer wil weten over een auto, of zeggen dat je maar een andere hobby moet kiezen, dan door mijn berichten. :rolleyes:

Wat betreft plezier hebben met de auto, dat heb ik nog elke keer dat ik rij, wees niet bang. En ik zou de Minion ook zeker aanbevelen als auto, ondanks de kritiekpuntjes, bij de meeste RTR auto's is er wel een beetje extra aandacht nodig om hem optimaal te laten rijden. Lees de laatste berichten in mijn review topic er anders maar even op na, misschien krijg je dan een ander, minder eenzijdig, beeld. ;)
 
Laatst bewerkt:
ik vind het eigenlijk allemaal wel nuttige info, heb een RTR Team C Hyde en ben nieuw in dit wereldje en ander banden / wielen staan al op het verlanglijstje, lagertjes heb ik er al inzitten, ben alleen aan het wachten op een andere A10 regelaar (onder garantie)
dus wat mij betreft blijf lekker door posten

grt
Paul
 
ik vind het eigenlijk allemaal wel nuttige info, heb een RTR Team C Hyde en ben nieuw in dit wereldje en ander banden / wielen staan al op het verlanglijstje, lagertjes heb ik er al inzitten, ben alleen aan het wachten op een andere A10 regelaar (onder garantie)
dus wat mij betreft blijf lekker door posten

grt
Paul

Dank je, Paul, en welkom. Apart dat die A10 van jou ook kapot was. De A10 die ik nu heb, heb ik overgenomen van een ander forum lid, en die was bij hem ook onder garantie vervangen, omdat hij bij de eerste ritten de geest gaf. Chow heb ik er nog niet over gehoord, dus het zal wel puur toeval zijn.

Heb je de banden al kaal dan, dat je naar andere uitkijkt? En slim om de lagers te vervangen, scheelt toch weer wat in slijtage en snelheid.
 
banden werden me al geadviseerd, door Maikel van de hopup shop, want op het harde zullen ze wel heel erg hard slijten. Nu heb ik nog niet op het harde kunnen rijden want de A10 blijft in de overspanningsbeveiliging hangen. Maar voor de prestaties die ik ervaren heb op het zand denk ik inderdaad dat dit heel snel slicks kunnen worden!
Lagertjes komen uit een marktplaats autootje die wel echte lagers had, leek me beter dan die glijlagers die er standaard in zitten.
Is die regelaar trouwens pug and play of moet die ingesteld worden?

grt
Paul
 
Dat is me inderdaad ook al opgevallen, geen slappe excuses als je iets ter sprake brengt, maar gewoon het probleem zo snel mogelijk voor de klant willen oplossen. Dat is zeker een pluspunt. Het is natuurlijk nog mooier als je geen beroep op de garantie hoeft te doen, maar wel fijn om te weten dat je goed wordt geholpen als het wel onverhoopt nodig mocht zijn.

Wat betreft het setje wat je nu niet aan de praat krijgt, al gezocht op het forum of er meer ervaring is met deze combi? En anders even een topic openen, daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn?
 
Back
Top