algemeen teamC topic

dat van dat wiel kan inderdaad best wel eens kloppen, op een gegeven moment kwam de centrale moer ook wat los te zitten en begon het wiel te zwabberen. aangedraaid en daarna reageerde het diff aan 2 kanten hetzelfde.
Gisteren nog eventjes op de straat gereden, met de GPS erop en kwam toch tot een snelheid van 45,1 km/u. Ik denk dat ie nog wat sneller loopt omdat ik niet echt voluit durfde te gaan, is nml nogal een dure GPS :shock:

Kijk, dat zijn de mooiste oplossingen, die geen geld kosten. :D

Ik denk dat ie inderdaad wel harder zou moeten kunnen dan 45 km/u. Dat haal ik met de Minion al bijna met een brushed motor op lipo, en een 2WD loopt meestal wat sneller, door het lagere gewicht en de minder complexe transmissie. Volgens fabrieksopgave zou de 4wd met die A10 motor combi 60 km/u moeten halen, afhankelijk van gearing, etc natuurlijk. Maar op zich is 45 al een leuke snelheid, zeker als je in terrein rijdt, dan gaat het voor het gevoel al snel erg hard en telt acceleratie en trekkracht meer dan pure topsnelheid. Maar het is natuurlijk leuk als je beide hebt, al merk ik dat ik meer rijdt met de "langzame" auto's die rond de 40 a 45 km/u zitten, en minder met mijn Lazer ZX-5 die 70-80 km/u haalt. Je komt gewoon zo snel ruimte te kort om met zo'n auto voluit te gaan.

Nou oplossing was maar tijdelijk, zaterdag even het Waterrijkbaantje uit geprobeerd. Leuk rijden en springen, maar na een iets te heftige sprong klapte een schokbreker uit elkaar. Terug weer in elkaar gedraaid en hup weer verder.
Na installeren van de 2e accu kwam de wagen niet meer van zijn plek?
Thuis aandrijving uit elkaar, diff opengemaakt, maar niets geks geconstateerd.
Hele zaakje weer opgebouwd en vanmiddag weer gereden. Na installeren van de tweede accu zelfde probleem. Ik dacht de slipperclutch, open gemaakt en strakker gezet maar geen succes. Lijkt wel of dat die niet goed doet waar die voor gemaakt is.
Het zijn witte kunstof plaatjes, zou het kunnen dat die niet goed genoeg grip meer geven?

En vraagje mbt het diff: hoe strak moet die afgesteld staan voor de Hyde?

O ja 1 wielmeenemer(?) was kompleet rond gedraaid:(

Grt
paul

Ligt het niet aan die 2e accu? Als je een probleem hebt met je transmissie, vind ik het raar dat dit pas na 1 rit naar voren komt.

Kan me niet voorstellen, beidde accu zijn identiek en tegelijk gekocht en geven dezelfde waardes op de lader. Ik denk eerder dat het komt door mijn onkunde voor wat betreft het sleutelen aan dit soort auto’s en de omstandigheden waarin/op ik rij……
Na een avondje google en youtube denk ik eerder dat het gewoon zand/water/vuil is wat bij het diff is gekomen.
De koppelingsplaatjes ga ik een beetje opschuren, deze zijn wat glazig/glimmend
Het diff ga ik uit elkaar halen en opnieuw opbouwen. Ik vermoed dat de kogeltjes aan de “open”kant van het diff vol vuil zitten.
Nu vindt ik het nog niet zo spannend om verschillende soorten diktes vet er in te doen maar begrijp wel dat er binnen in ander vet zit als op de buitenkant.
Nu vraag ik me af waarom?
Uit de vorige hobby heb ik een paar mooi soorten vet overgehouden: molykote-, remmen-, lagervet (voor waterpompen) en smurfenvet (zo noem ik het maar omdat dat blauw siliconenvet is). De molykote (zwart vet geschikt voor hele hoge temperatuur) wil ik gebruiken voor de buitenste kogeltjes en voor de binnenste kogeltjes het remmenvet (blank doorzichtig niet klonterend vet).

Als het inderdaad iets mechanisch is, blijf ik het vreemd vinden dat je 1 accu probleemloos rijdt, en pas bij de 2e accu de ellende begint.

ik eigenlijk ook, of er moet vuil in de houdertjes van de aandrijfasjes van het diff gekomen moeten zijn wat het zaakje is gaan blokkeren of de krachten zo verdeelt heeft dat de wielmeenemer is gaan rond (dol)draaien, daardoor geen grip op het wiel meer geeft en weer de instelling van het diff is gaan verlopen
Maar goed, als het zaakje open is weet ik misschien meer. Ik heb vanmorgen nog even het diff gecontroleerd en als je 1 wiel en de sput tegenhoudt zou je het andere wiel niet mogen kunnen draaien en dat ging met gemak.

Wat vindt je trouwens van vet-verhaal?

TC04

weet iemand waarom de TC04 niet meer in het assortiment van de diverse winkels zit die TeamC verkopen.

Wel is de TR04 gewoon beschikbaar. echter zou ik graag de TC hebben omdat deze saddle pack accus gebruikt net als de T4.

Info TC04

Paultje.
De tc04 is idd niet meer te koop.
Reden is denk ik omdat de hobby rijder niet met sadle pack wil werken.
Daarom de tr04 met stick pack.
Wil.je echt met sadle packs rijden kom je in de duurdere t4 v2.

Wat betreft de vraag voor de kogel diffs..
Gebruik aleen ball diff grease op de kogels. En.op het.kleine druk lagertje molykote.
Heb je geen ervaring met kogel diffs begin er niet aan mits je veel info hebt verzamelt op bvb youtube.
Anders sloop je waarschijnlijk meer dan je goedmaakt.
Advies is vervang de diff kogels voor carbide of ceramic kogels. loopt ie veel mooier en langer goed.

Inderdaad geen ervaring, maar als ik er niet aan begin dan krijg ik die nooit:p
full

Volgens mij is dit niet goed? De gaten voor de kogeltjes zijn nogal ingesleten, vervangen is denk ik de enige optie?
Hoe komt dit en belangrijker hoe is dit te voorkomen?
Nu kom ik eigenlijk bar weinig tegen over ball diffs, zijn die beter dan gear diffs?
Grt
Paul

Laatst bewerkt door een moderator:
Of hele diff vervangen voor dit
HTML:
http://localhopupshop.nl/team-c-tc02-2wd-rear-motor-diff.html

Als dat tenminste past op een TR02 chassis?

Nu kom ik eigenlijk bar weinig tegen over ball diffs, zijn die beter dan gear diffs?
Grt
Paul

Dat is een hele discussie. Een voordeel van ball diffs is dat je ze kan afstellen zonder het diff te moeten verwijderen. Bij een gear diff kun je dat alleen doen door de dikte van de olie in het diff aan te passen. Wel is een gear diff meestal iets robuuster.

Laatst bewerkt:
ik was net eens aan het kijken wat ik allemaal moet gaan bestellen, maar nu moet ik toch de onderdelen van mijn diff eens goed bekijken, volgens mij zat nml onderdeel T02047 niet in mijn diff, of anders nog heel goed verstopt :confused:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is het veertje wat op de platen drukt, en wordt met een schroef strakker of losser gezet, net als bij je slipper. Als je die niet hebt (zit maar aan 1 kant) dan is het niet vreemd dat alles slipt...

Ik hoop dat je dan weer lekker kan rijden, de afgelopen dagen was het perfect weer, gisteren nog lekker op een onverharde parkeerplaats gecrossed met de Minion, ik blijf me elke keer verbazen over de wegligging en grip, ondanks de goedkope 4 voor een tientje gelijmd op velg el Cheapo Conrad banden.

Zal nog wel ff duren, spul is niet op voorraad.
Ga het diff dadelijk weer opbouwen, tandwiel is toch al uitgesleten. Misschien kan ik zo wat ervaring opdoen met het opbouwen en afstellen

Naar die wielen/banden heb ik ook al gekeken maar ja ik moest zonodig een truggy en die hebben grotere banden

Zo, los lipo savertje in de Minion gebouwd. Kan ik meteen zien hoe de lipo eraan toe is door de verschillende kleuren leds die of knipperen of branden, en bij 6.6 volt gaat het ding ook nog piepen, dus ver voor de 6.0 volt van de lipo cut off van de ESC. Zelfs bij eventueel een 0.6 volt balansverschil tussen de cellen bij een bijna lege accu zal ik dan bijtijds worden gewaarschuwd, voordat de spanning van 1 cel onder de 3.0 volt gaat duiken. En meestal is het balansverschil een stuk kleiner.

Als de plek waar de saver nu zit bevalt, m.a.w. ook buiten, bij daglicht goed de leds af te lezen zal zijn, maak ik wel een foto.

Back