algemeen teamC topic

Ik zie weinig berichten over de TEAM C 1:8 - T8TE 4WD Competition 1:8 Brushless Truggy - KIT.

Iemand hier ervaringen mee?
 
Zo, esc zit weer op zijn plek, de hyde rides again, wel 2 motorracen moeten kruisen geel op blauw en andersom anders reed ie wel heel erg hard achteruit en toen eventjes spelen op een stukje braakliggend terrein hier achter. Allemagies wat is dat ding snel zeg, sturen moet ik echt aan wennen want eigelijk wil dat ding alleen maar zo snel mogelijk rechtdoor

Grt
Paul
 
Heeft de A10 verschil tussen achteruit en vooruit qua maximale snelheid? Was me bij het even "droog" (buiten de auto) testen nog niet opgevallen.
 
Volgens mij zal je daar maar weinig reacties op krijgen omdat er in NL geen 1/8 electro wedstrijden zijn!
Maar in Azie rijden ze nogal eens in de top 3 geloof ik (krijg af en toe wat plaatjes te zien op facebook).
In Wallonie (Belgie) heb ik er ook wel eens iemand het podium mee zien halen.
Trouwens ik heb ook een klein jaar met deze buggy gereden, topauto (tenminste als je em goed bouwt/afstelt).
Een echte circuitauto, heb er geen wedstrijden mee gereden maar wel veel pret mee gehad..
 
Zo, lekker offroad gereden in het bos, o.a. met de Minion. Ding heeft echt een prima wegligging, ook op een hobbelig bospaadje rijdt 'ie zo strak rechtuit, bijna geen stuurcorrectie nodig. Alleen ligt de snelheid wat lager, maar verder zou je kunnen denken dat je op asfalt aan het rijden bent. En gezien dat er nauwelijks krassen op de bodemplaat zaten na afloop, blijft die toch mooi vrij van de grond, ondanks dat de vering af en toe flink moet werken om de hobbels in het pad op te vangen.

Alleen had ik, na alle kritiek op mijn vragen over de werking en mogelijkheden van de cut off van de regelaar, me niet meer verder bemoeid met of dat nu goed was, niets getest, met als gevolg dat ik nu mogelijk mijn eerste auto-lipo heb gemold. Doordat ik in terrein reed, viel het inzakken van de topsnelheid me niet op, waar ik al bang voor was, en ineens stond de auto stil. Meten van de accu (ik had een voltmeter in de 1:1 auto) leverde op dat hij, onbelast, nog maar net 6.3 volt had, dus veel te laag. Nu maar hopen dat hij dit overleefd heeft zonder blijvende schade, het is een stickpack versie (omdat die ook passen in mijn vintage auto's), en die zijn ietsje duurder en lastiger te vinden dan een standaard lipo. Bij aansluiten op de lader, toen ik weer thuis was, bleek er meer dan 0.2 volt verschil tussen de cellen te zitten, en lag de spanning nog steeds erg laag, dus het is afwachten de accu het zonder kleerscheuren heeft gered.

Update: de lipo lijkt het te hebben overleeft, al moest er wel meer dan 3200 mAh in terug worden geladen. Voor een accu van 3300 mAh is dat, zelfs als je de ladingverliezen in aanmerking neemt, vrij fors. De accu lijkt nog goed te presteren. Ik heb de cut off nu op lipo staan, maar dan slaat hij nog steeds best laat af, nu bij 6.50 volt gemeten na het rijden, onbelast. Conclusie, beter een losse lipo saver nemen, of zelf als lipo saver werken, maar dan moet je de prestatie van je auto door en door kennen, om te zien wanneer die in begint te zakken.
 
Laatst bewerkt:
Opvallend, ik heb gisteren gereden op het braakliggend terrein achter mijn woning, de Hyde heeft zeker wel wat krassen opgelopen. Omdat ik benieuwd was wat er gebeurt bij zo'n lipo cutt off gewoon blijven rijden, duidelijk merkbaar dat die ingrijpt, viel nml terug naar bijna stapvoets. Lipo eruit en aan de lader gaf een waarde van 3,20 en 3,19 is trouwens een Absima 4200 20c lipo.
Vanmiddag nog maar eens een run doen :p

Grt
Paul
 
Niks mis met de accu! Wel een gat in mijn body, zal wel op een steen terecht gekomen zij, de Hyde heeft een paar buitelingen gemaakt.........

full
full
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie je wel meteen het nadeel van een truggy kap op een buggy chassis, rommel komt overal. Met de LRP Twister en de Team C Minion heb ik daar vrijwel geen last van, omdat de body strak op het chassis aansluit.

Gisteren trouwens ook even gekeken of de transmissie nog schoon was, nou, spur en pinion zien er nog als nieuw uit.
 
Tja misschien maar eens kijken naar zo'n binnenhoes, of gewoon uit het natte zand wegblijven, net de auto even droog gespoten en de kap alvast schoon gemaakt blijk er ook een stuk van de achtervleugel te missen.
Misschien toch maar eens wat rustig leren rijden :rolleyes:
 
Als je maar lol hebt toch... zon RC is toch niet om rustig te rijden :p
Maarja het kost natuurlijk wel geld als je het stuk rijdt.. maar het sleutelen is dan ook weer leuk
Grts
 
Ik denk dat de auto het op zich ook wel kan hebben. Alleen de elektronica, regelaar is vaak wel (spat)waterdicht, maar geldt dat ook voor de accu en ontvanger, is dan snel de vraag...

Rustig rijden hoeft niet, maar beheerst rijden, waarbij je in gedachten houdt wat de auto en berijder aan kunnen, is wel handig, tenzij je een onbeperkt budget hebt.
 
Collega's,

Heeft er iemand ervaring met de Team C TC0Evo (bouwpakket)? Ik wil met de tijd toch eens zelf een buggy bouwen. Ik moet zeggen dat ik hem er erg goed vind uitzien.


Groeten,

Dennis.
 
Weet iemand toevallig met welke dikte olie de RTR dempers afgevuld zijn? Ik vind de demping op mijn Minion momenteel echt "spot on" en wil graag dezelfde dikte olie erin doen als ik de dempers een keer een grote onderhoudsbeurt ga geven.
 
Ik heb ook weer iets, vandaag de auto eens goed schoon gemaakt.
Bij het monteren van de achterwielen viel me op dat als ik het rechterwiel draai dat het linker wiel in tegenovergestelde richting draait (mooi hè zo'n diff) maar als ik het linkerwiel draai dan staat het rechter stil.
Aandrijving uit elkaar gehad maar met de hand niets eraan te merken, diff niet uit elkaar gehad. Test rijden op een glad parkeerterrein gaf af en toe met vol gas een plotseling uitwijken van de auto. Op de klinkerweg daarna niets aan de hand, trok zelfs een wheelie bij rustig wegrijden en dan in 1x vol gas geven:p
Lijkt me toch dat het diff niet helemaal tof werkt, morgen maar eens wat meer testrijden

Grt
Paul
 
Weet iemand toevallig met welke dikte olie de RTR dempers afgevuld zijn? Ik vind de demping op mijn Minion momenteel echt "spot on" en wil graag dezelfde dikte olie erin doen als ik de dempers een keer een grote onderhoudsbeurt ga geven.

Ben er inmiddels achter, met dank aan Absima. Er zit 200 cps olie in de dempers van de Minion.

En voor degenen die de brushed versie van de Minion hebben, en de acceleratie tegen vinden vallen. De ECU-1 regelaar heeft een insteloptie voor de "punch" onder de naam "start power". Zo uit de fabriek staat die op "standard" wat tussen de "lo" en "mi" setting zit. Door deze op "mi" of "hi" te zetten zal de auto vlotter op gang komen.
 
Back
Top