Zo, lekker offroad gereden in het bos, o.a. met de Minion. Ding heeft echt een prima wegligging, ook op een hobbelig bospaadje rijdt 'ie zo strak rechtuit, bijna geen stuurcorrectie nodig. Alleen ligt de snelheid wat lager, maar verder zou je kunnen denken dat je op asfalt aan het rijden bent. En gezien dat er nauwelijks krassen op de bodemplaat zaten na afloop, blijft die toch mooi vrij van de grond, ondanks dat de vering af en toe flink moet werken om de hobbels in het pad op te vangen.
Alleen had ik, na alle kritiek op mijn vragen over de werking en mogelijkheden van de cut off van de regelaar, me niet meer verder bemoeid met of dat nu goed was, niets getest, met als gevolg dat ik nu mogelijk mijn eerste auto-lipo heb gemold. Doordat ik in terrein reed, viel het inzakken van de topsnelheid me niet op, waar ik al bang voor was, en ineens stond de auto stil. Meten van de accu (ik had een voltmeter in de 1:1 auto) leverde op dat hij, onbelast, nog maar net 6.3 volt had, dus veel te laag. Nu maar hopen dat hij dit overleefd heeft zonder blijvende schade, het is een stickpack versie (omdat die ook passen in mijn vintage auto's), en die zijn ietsje duurder en lastiger te vinden dan een standaard lipo. Bij aansluiten op de lader, toen ik weer thuis was, bleek er meer dan 0.2 volt verschil tussen de cellen te zitten, en lag de spanning nog steeds erg laag, dus het is afwachten de accu het zonder kleerscheuren heeft gered.
Update: de lipo lijkt het te hebben overleeft, al moest er wel meer dan 3200 mAh in terug worden geladen. Voor een accu van 3300 mAh is dat, zelfs als je de ladingverliezen in aanmerking neemt, vrij fors. De accu lijkt nog goed te presteren. Ik heb de cut off nu op lipo staan, maar dan slaat hij nog steeds best laat af, nu bij 6.50 volt gemeten na het rijden, onbelast. Conclusie, beter een losse lipo saver nemen, of zelf als lipo saver werken, maar dan moet je de prestatie van je auto door en door kennen, om te zien wanneer die in begint te zakken.