algemeen teamC topic

Jawel, maar die zijn niet goed genoeg. Ik heb om te testen met knijpers op de dempers ipv spacers of tie wrap gereden. Dit was al een hele vooruitgang.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag haalde ik de Minion eens uit de 1:1 auto, om na te kijken, en toen schrok ik toch wel een beetje:

p1050386.jpg


p1050388.jpg



De kap was aan de linkerkant helemaal vervormd. Eerst dacht ik aan sluiting ergens, dat ik misschien de accu aangesloten had gelaten, maar dat bleek niet het geval. De enige andere optie is dat de auto in de zon heeft gestaan, en het plastic van de kap (bij de RTR versies van Team C is de kap geen lexan, maar een minder duurzame doorzichtige kunststof) zacht is geworden.


Gelukkig had ik nog een reserve-kap liggen, aangeschaft toen er na een paar ritten wat scheurtjes in de nu zo vreemd vervormde kap waren gekomen. Deze op maat geknipt, en wat stickers geplaatst:

p1050391.jpg


p1050393.jpg


p1050394.jpg


p1050396.jpg



Ziet er weer netjes uit zo, dacht ik. Binnenkort toch maar een lexan kap erbij nemen, en een iets over de auto leggen om deze tegen de zon te beschermen, als ik hem mee heb in de 1:1 auto.
 
TM2

Tijdens het gas geven trekt mijn auto sterk naar een kant. Nu weet ik dat dat kan worden veroorzaakt door het differentieel. maar wat mij niet duidelijk is, wat zou er dan niet goed zijn en dus waar moet ik op letten.
 
Laatst bewerkt:
Wellicht is 1 van de wiellagers stuk, soms 1 van de 2 lagers waar het differentieel indraait. Deze worden allemaal aan de elementen bloot gesteld.

Even de wielen eraf halen en inspecteren. Kogellagers zijn ook de kosten niet.
 
Tijdens het gas geven trekt mijn auto sterk naar een kant. Nu weet ik dat dat kan worden veroorzaakt door het differentieel. maar wat mij niet duidelijk is, wat zou er dan niet goed zijn en dus waar moet ik op letten.

Diff te los? Bij ball diff iets strakker zetten, bij gear diff vullen met dikke siliconen olie of taai vet.
 
Zo, inmiddels al een paar accu's leeg gereden met de EVO, en hij rijdt heerlijk. Echter 1 fors minpunt, het kogeldiff (heb er de optionele keramische kogels in). De voorspanning valt weg, waardoor hij enorm begint te dweilen. Het kunststof meenemertje is zodanig fragiel dan ik maar meteen 2 nieuwe setjes heb besteld. Netjes gemonteerd, maar de
(borg)moer blijft loslopen, dus gemiddeld heb je een minuut lol. Heb net vanaf m'n vakantie de geardiff besteld + olie, want verder is het echt een fijn ding!!!
 
Kop van het boutje aan de linker kant doen
Druklager heeft 2 verschillende binnen diameters in de plaatjes .
Het kleinste gat tegen de kop van diffboutje .
Beetje locktite aan t boutje en diff vastdraaien tot ie strak aan zit
Op zon manier moet ie een tijd mee gaan.
 
Het zijn niet de wiellagers, deze lopen allemaal soepel en zijn nieuw.
Ik zou eerst idd de lagers uitsluiten .
Links en rechts mag geen weerstands verschil in zitten.
Daarna zal ik het gewicht(balans) links en rechts bekijken als dat gelijk is.
Daarna de dempers links en rechts kwa weerstand de o ringen moeten niet zwaar gaan.
Zeker niet schoonmaken met remreiniger
Olie hoeveelheid en rebound en dan de veerlengte en voorspaning.
Het diff heeft niet veel invloed op het scheef trekken maar kan een ander probleem wel versterken .
Kijk ook even naar je banden als links een stukje meer versleten is als rechts bvb
Of evt er veel zand in de insert zit bvb
 
Zijn er nog teamC rijders die morgen naar de electrified dag gaan in vlijmen?
Wij zijn er ook van teamC nederland.
Kom gerust even een praatje maken als je wil.
 
Ik ben bezig met een promo filmpje van een team c auto voor een webshop en heb voor het eerst met een absima motortje gereden, 2300kv echt een aanrader. Extreem snel en super smooth met sensor. Nu ben ik van plan om in al mn autos motortjes en regelaars van absima er in te zetten, iemand ervaring met 1:8 regelaar en prog box van absima?
Bvd
 
Wij hebben ervaring met de absima revenge regelaars en motors en program box.
Hiervoor heb ik speedpasion en hobbywing gereden maar deze regelaars en motoren zijn
Super smooth idd en meer power als de speedpasion. En hobbywing.
En makelijk met het kastje in te stellen.
 
Dat is mooi, ik ben echt super tevreden met de revenge motor zat in een mooi box geseald en al.
ff terug te komen op het programeer box, moet ik daar nog zo een usb dingetje erbij halen? Of past die van castle erop?
Grt
 
Zo, diff gemonteerd een week of wat geleden, en nu vind ik hem behoorlijk bulletproof haha. Eindelijk power!

Volgend probleem na 2 accu's:

hvcta9.jpg


Nieuwe banden + een setje straatbanden besteld (wat ook wel geinig is).
 
hallo mede team c rijders
ik ben nieuw hier en heb jullie tips of suggesties nodig
ik heb gisteren mijn audi gr8le rtr van rc speedfreakz binnen gekregen en
de verkoper zei dat ik alle schroefjes en boutjes voor de zekerheid moet even aandraaien voordat ik ermee rij.
op de decals na .....wat een vette auto zeg, super wegligging en robuust gebouwd.

minpunten stickers een beetje laks geplakt, bouten zaten niet helemaal vast en snelheid is wat laag.
pluspunten super wegligging, heel robuust en ziet er geweldig uit :)
als ik een cijfer mag geven toch een dikke 8.

nu is mijn vraag, ik wil 6s ermee gaan rijden.
fase 1 de pinion 21t en de banden, gelijk grp gandini gt supersoft banden meebesteld
fase 2 motor en esc, de shop eigenaar advieseerde mij de revenge motor met 2300kv. Is het werkelijk sneller dan de standaard thrust motor? wat is jullie mening hierover?
fase 3 is niet echt belangrijk maar suggesties zijn welkom....extra kap vleugel enzo

graag jullie mening ?

gegroet mikeey
 
Ik ben bezig met een promo filmpje van een team c auto voor een webshop en heb voor het eerst met een absima motortje gereden, 2300kv echt een aanrader. Extreem snel en super smooth met sensor. Nu ben ik van plan om in al mn autos motortjes en regelaars van absima er in te zetten, iemand ervaring met 1:8 regelaar en prog box van absima?
Bvd


hi bill
is het sneller dan de mamba monster?
gegroet mikeey
 
Yoo mikey ja zeker sneller dan de mamba monster als je sensorloos rijdt
ik weet alleen t verschil niet tussen de thrust en revenge motor op de sensored na. Moet je de specs vergelijken.
 
Back
Top