algemeen teamC topic

Dat herken ik wel, hij is wat onderstuurd bij gas geven in een bocht. Volgens een artikel in MBF is dat een stuk te verbeteren door voor "staggered rib" banden te gebruiken. Ook zal het waarschijnlijk helpen om de demping voor iets softer te maken, en achter wat aan de hoek van de wielen te doen, om de achterkant iets "losser" te maken, maar daar moet je dan wel de standaard kunststof stangen vervangen door instelbare.


Edit: Zo draaiden de wielen van mijn Minion, straight from the box:

Dat heb ik meer gezien. en zit meestal in de velgen zelf.
Ze zijn.bezig met betere velgen voor de 4wd.
Ik heb ze wel eens gericht door de velg wat te buigen totdat ie bijna niet meer slingert.
Probeer eens velgen van bvb een tourwagen er op te zetten om.uit te sluiten dat je geen kromme assen hebt.
Waarschijnlijk de velgen want assen gaan bijna nooit krom.;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat komt omdat de gaatjes voor de borgpennetjes van de 6 kant meenemers scheef geboord zijn ;) ik heb het bij het linker achterwiel.
 
Dan gewoon ff contackt.opnemen met de shop dan regelen ze vast nieuwe assen.
Dat hoort natuurlijk niet zo:)
Als de shop niks wil regelen dan ff t geval mailen naar absima.
Service is daar goed.
 
Dat heb ik meer gezien. en zit meestal in de velgen zelf.
Ze zijn.bezig met betere velgen voor de 4wd.
Ik heb ze wel eens gericht door de velg wat te buigen totdat ie bijna niet meer slingert.
Probeer eens velgen van bvb een tourwagen er op te zetten om.uit te sluiten dat je geen kromme assen hebt.
Waarschijnlijk de velgen want assen gaan bijna nooit krom.;)

Het ligt vooral aan de velgen, het gedeelte tussen meenemer en wielmoer is vrij dun, net als de hele velg eigenlijk. Maar het zou me niets verbazen als het ook met de gaten te maken heeft, waar de pin door zit. Het kunststof van de Minion maakt een degelijk indruk, maar het metaal is misschien wat minder. Behalve de niet diep genoeg uitgefreesde cup in 1 van de wielassen, waardoor de dogbone klem kwam te zitten, was diezelfde dogbone ook gelijk krom, puur bij testen van de vering, met de hand. En de kop van 1 van inbusjes was na een paar keer al dolgedraaid, metaalsnippers kwamen er vanaf. Hopelijk zijn dat uitzonderingen, want verder maakt de auto een nette indruk.
 
Je moet gewoon niet teveel gaan rommelen. Als dat ding ongereden aantoonbaar niet deugt moet hij terug. Is er mee gereden dan is het wat anders natuurlijk.
 
RTR staat vaak voor "Ready to Repair". Velgen die slingeren kom ik vaker tegen, meestal kun je het deels oplossen door de velg 1/6 slag te verdraaien tov de meenemer, net zolang tot je een positie vindt waarbij de slinger in de velg net contra is aan de slinger in de meenemer, door bijvoorbeeld een net niet haaks geboord gat in de as. En dan loopt het weer recht en vrij strak. omruilen voor een andere auto lost dan weinig op, die heeft het net zo.

Veel RTR kopers gaan direct rijden met zo'n auto, en dan valt het niet direct op. En als er dan na een tijdje toch wat op gaat vallen, is het idee "het zal wel door het rijden zijn gekomen".

Wielas, dogbone en schroeven worden nagestuurd, dan kan ik er in ieder geval mee rijden. En ondertussen speel ik met het idee om de voorophanging deels te vervangen door of die van de Blast of van de Lazer ZX-5, die beide minder speling hebben. Maar dat heeft geen haast, eerst maar eens rijden, zodra de auto weer 4WD is.
 
Die stuur en voorwiel ophanging laten voor wat het is. in mijn advies.
Ik rij met de t4 v3. Die heef exact dezelfde besturing en ophanging.
Die auto gaat.als een speer.
Die ophanging is gebaseert.op een wedstrijd buggy. En is niet te vergelijken met de blast.
Rij er maar eerst.eens mee je zult.verbaast staan hoe ie rijd. Ondanks dat.beetje speling :)

Dat van die wielen.die slingeren door scheef geboorde assen is niet goed natuurlijk en.hoort niet zo.
Zou zeggen neem contackt.op met de shop voor nieuwe assen.
Als de shop er niks van wil weten mail dan het verhaal eens naar absima.
De service daar is super en ze staan achter het produckt.
Voor specefieke vragen over de voorophanging roep gerust.
Maar de speling is normaal en zorgt ook voor.een bepaald rijkarakter. En die is zeker goed.
 
Laat ik het dan niet vergelijken met de Blast, maar met de Kyosho Lazer ZX-5, ook een competitie-auto. Dat ding stuurt super, maar rijdt ook perfect strak rechtuit. Speling is bij die auto vrijwel niet aanwezig, en de stuurblokken maken een andere hoek met de stuurstangen.

Ik ben benieuwd of de Minion dan toch net zo strak gaat rijden, ik heb mijn twijfels, maar laat me graag verrassen. Soms werkt iets, ondanks veel speling, toch best goed, maar meestal merk je het toch, vooral op rechte stukken, dat je dan af en toe een tikkie moet bijsturen. We zullen zien als ik de nieuwe wielas, dogbone, en schroef binnen heb.


Leuk filmpje. Ik zeg niet dat ik het beter kan, absoluut niet, maar wel viel me op dat toch wel met regelmaat een stukje van de baanafzetting werd geraakt bij de bochten. Dan vraag ik me toch af of dat door gebrek aan grip op de ondergrond kwam, of door de minder precieze stuursetup. :confused:
 
Maak.anders eens een Filmpje als je wil.
Het lijkt erg zoals je er over in zit:).
Mijn oude auto was na 2 jaar gebruik nog binnen de perken.
 
Ik probeer morgen, eh vandaag, een filmpje te maken van de stuurinrichting. Zou het al eerder hebben gedaan, maar we hadden een bevallende cavia tussendoor. ;)
 
Dat marcel af en toe een stuk baanafzetting aanraakt ligt niet aan de auto.
Ik ken marcel zijn rijstijl en de ondergrond is niet ideaal voor optimale grip.
Je hebt gras. Kunstgras en los zand.
Marcel wil de bochten zo kort mogelijk insturen om snelle ronde rijden neer te zetten. Als je dan wisselend ondergrond hebt. Wil je auto wel een beetje gaan glijden
Waardoor je dat krijgt natuurlijk. Ook ligt er meestal in marcel zijn auto's geen kleine motoren. Je moet je power wel kwijt kunnen op je ondergrond. Als ik fout zit marcel herstel me dan :-)
 
Iemand nog tips voor het vastzetten van de kap? Het klittenband op het chassis liet direct al los, en ca lijm hecht niet op het kunststof van het chassis. Ik kreeg van de verkoper de tip om het klittenband met Bison kit vast te lijmen, dat werd vaker gedaan. Is nu gebeurd, maar mocht dit niet lang stand houden, is een "plan B" zeker welkom.

Ik zat zelf te denken om op de achterste shock tower eem body-post te zetten, en een gat in de kap te boren.
 
Ja, dat kan dan een probleem zijn als het klittenband minder wordt. Vandaar dat ik aan bodyposts zat te denken, dat slijt niet.
 
Epoxy krijg je niet meer los. Dus dat lijkt me minder. Waar en hoe zit dat klittenband? Heb je daar een foto van?
 
Ja, dat kan dan een probleem zijn als het klittenband minder wordt. Vandaar dat ik aan bodyposts zat te denken, dat slijt niet.

Klittenband zit aan beide kanten:

Team-C-EP-Buggy-Minion-TR04-RTR_b4.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat kan dan een probleem zijn als het klittenband minder wordt. Vandaar dat ik aan bodyposts zat te denken, dat slijt niet.

Klittenband zit aan beide kanten:

Team-C-EP-Buggy-Minion-TR04-RTR_b4.jpg

Ik heb op die plek geen klittenband. Ook niet nodig want op die plek sluit de kap zeer strak bij de Jekyll. Is dat spul daar bij jouw wagen wel echt nodig? Zou dan niet te ingewikkeld doen verder. Gewoon een lik lijm erop en klaar. Laat het los dan opnieuw lijmen.
 
Dat klitteband is het enige wat de kap achter vast houdt. Alleen voor zit er een body post met metalen clip, achter zit helemaal niets. Bij de Jekyll heb je achter aan de zijkant van het chassis 2 body posts, en daar zitten clips op. Net als bij de LRP Twister.
 
Back
Top