algemeen teamC topic

Stond inderdaad niet in mijn laatste verhaal, maar eerder had ik aangegeven dat, na de eerste mislukte lijmpoging, al te hebben gedaan. Ontvetten-terugplakken, geen effect. Ontvetten-lijmen met CA, geen effect. Licht opruwen en lijmen met bison kit (tip van de verkoper), na 2 ritten weer los.

ow foutje van mij dan,niet goed gelezen,ben dit topic wel een beetje aan het volgen maar niet zo nauwgezet als sommige andere.
Succes verder :)

ow foutje van mij dan,niet goed gelezen,ben dit topic wel een beetje aan het volgen maar niet zo nauwgezet als sommige andere.
Succes verder :)

Geen probleem, en het was een goede tip.

Vind ik ook. Ik kan het nog met ander klittenband proberen, die blauwe, van HK, maar ik heb niet de indruk dat de lijmlaag op het zwarte Team C klittenband slecht is. Op de body zit het in ieder geval muurvast, het is puur op het chassis dat het niet wil blijven zitten.

Ik kan Absima ook vragen wat voor kunststof het precies is, misschien dat we dan verder komen. Het is zeker ander materiaal dan de LRP's en ook anders dan GFK versterkt nylon, zoals bij de oudere Kyosho's.

Volgens die wikipedia link moet het ook erop staan welke kunststof het is: "de producten zijn gemarkeerd met een recyclingcode bestaande uit de letters "PP" of de code "05" geplaatst in een driehoek: "

heb ik weer...

eerst een kapotte regelaar nieuw in doos
dan direct bij een zacht kusje met de stoep de wielophanging aan gort.
daarna lubber ik de bussen van de aandrijflijn tr4030 uit.

kan gebeuren.

krijg ik een zakje op gestuurd waarin (zie boekje) 2 verschillende soorten bussen moeten zitten.
langen en korten.
ik heb natuurlijk de lange bussen nodig... zitten er 4 korten in!

plus ditte thnx indoor want het klopt helemaal;
- Wielen slingeren nogal (gaten van de borgpennen zijn scheef in de asses geboord!)
- Speling op het stuur
- Kwaliteitscontrole kan misschien beter, gezien de afwijkende onderdelen als de te lange dogbone
- Klittenband hecht slecht op het chassis, bevestigen kap is daardoor wat onhandig
- Langzamere motor meegeleverd dan was aangegeven
- stuur servo is china bagger kwaliteit

wat een bende zeg... ik begin het zat te worden... nu al
ohja ik heb losse inbussleuteltjes en dat makes my mad!

pluspuntje... de narcissen komen op in de tuin!
bij deze een mooie wallpaper voor iedereen! omdat het bijna weekend is ook...
Narcis-69849.jpeg

nog even en ik zet alles wat ik heb aan "modelbouw" tekoop en dan zuip ik het op aankomend zomer.. dan heb je ook niks

Mooie wallpaper. Brengt weer wat fleurigheid.

Wat betreft de slingerende wielen, ik kwam een heel eind met loshalen, wiel 1/6 slag verdraaien terwijl de meenemer in dezelfde positie blijft, weer vastzetten, testen, etc. Het is een vervelend karweitje, en het zou niet nodig moeten zijn (bij de Optima Mid had ik dat nooit, wielen zaten altijd gelijk 100% zuiver op de as) maar het is wel zo goed als op te lossen.

De andere minpunten zijn wat minder makkelijk aan te pakken. De speling op het stuur schijnt bij het rijden weinig invloed te hebben, ik merkte er tot nu toe weinig van althans. De hier en daar haperende kwaliteitscontrole is wat lastiger iets aan te doen, hooguit melden bij Absima, al wacht ik nog steeds op het eerste antwoord op mijn mailtjes naar hun...

Die TR4030 zijn van spur naar diff voor en achter, toch? Zijn er geen metalen beschikbaar? Of anders, helaas wel prijzig, vervangen door de CVD's. Waar zijn de uitgelubberd? Bij de diffs? Dus waar die knik werd gemaakt, waar ik me eerst zorgen over maakte?

Wel apart dat je er nu al over denkt om het op te geven met deze auto, met de "gool old" Twister heb je het langer uitgehouden. ;-)

Misschien is je brushless setup toch een tikkie te agressief. Al eens erover gedacht om er iets van rond de 7T in te zetten? Qua power ga je dan volgens mij toch niet echt wat verschil merken, maar je aandrijving krijgt wel wat minder klappen. 3.5T is wel bijna het meest brute wat je een auto kan aandoen, dacht ik.

nee op de transmissies zijn ze uitgelubbert

ik ben dat ding allang zat jo wat een gedonder met deze wagen.
de twister is nogsteeds top. motor en regelaar erin en hij is weer standby! echt een superwagen! super tevreden

maar momenteel heb ik er eingelijk ook weinig zin aan allemaal. het bouwen en maken zoals je hem wilt hebben is mooi en daarna staan ze stil. opzich niet erg maar de minion werkt me tot zover teveel tegen hoewel ik het zelf verpest heb met die dirtpauw wielen... die zijn te lomp met een (idd je hebt gelijk maar met de conrad wielen gaat het goed!!) 3.5t motor op 120A :D

even bellen morgen voor nieuwe 4030 dingen maar dan de goeie en dan kieken we wel eens weer.

Persoonlijk vind ik die Conrad "ragbanden" ook erg goed staan, zeker met die jeep body's erop, zowel de zwarte als de blauwe. Zijn er geen banden die vergelijkbare extra grip op zand hebben, maar wat softer zijn voor de transmissie?

Even uitblazen, iets minder brute motor erop, en anders misschien de Conrad banden meer geschikt maken voor zand, door om en om een rij "noppen" weg te halen? Dan gaat het ook meer op schoepen-banden lijken.

maar waarom?
gaat prima zo toch? conrad banden ;)
zolang ze draaien en er is voorwaartse kracht dan gaat het prima!

gang is alles

waar zit er nog geen klikdingicoon voor youtube net als voor img bestanden?

Laatst bewerkt door een moderator:
omdat het kan en omdat ik jullie wilde vermaken. de leden hier maken toch niks geen foto's of filmpjes en zijn te bang als de auto vies word...

;)

In dat geval bedankt voor het vermaak. ;)

En, heb je al een andere setup qua motor op het oog, of blijf je bij de 3.5T icm "ragbanden"?

Ik weet trouwens niet of ik het al had gevraagd, kan het in ieder geval niet meer terugvinden, maar waar komen die fraaie Jeep bodies vandaan? En heb je ook een foto van de auto zonder kap, zodat de body mounts te zien zijn?

Back