algemeen teamC topic

Vandaag wilde ik een andere zender en ontvanger op de Blast zetten ipv die van de Hyde, lukte niet kreeg het spul niet meer aan de praat. Hyde ontvanger er dus weer op, zooitje weer aangesloten en wat blijkt weer problemen met A10 regelaar. Zelfde verhaal als met de eerste regelaar, 2x blauw knipperend ledje en thans it.
Verkoper is al op de hoogte, case wordt uitgezet bij Absima, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen!

dat had ik direct toen ik hem uit de doos haalde ongeveer. 1 rondje om de tafel gereden toen was het goed en daarna was hij dood al een pier. rommel

het zal wel aan mij liggen maar toen ik vanavond het hele zaakje weer aansloot op de originele zender en ontvanger toen deed hij het weer.
Raar verhaal, want op de Carson zender reageerde het gekke ding weer niet.
Maar goed, hij doet het dus weer

Weet iemand of onderstaand het vet is wat in het balldiff moet?

HTML:
http://www.beeracing.nl/medial-pro-high-speed-grease-90-gr.html

Gisteren nog weer even lekker gereden met de Minion. Tot nu toe, op 2 scheurtjes in de kap na, geen grote problemen. Wegligging is super, ondanks de goedkope Con... banden.

Enige wat ik nog niet helemaal snap is de werking van de slipper. Normaal gesproken zit de spur dan tussen 2 schijven geklemd, en kan afhankelijk van de druk op die schijven meer of minder slippen. Maar bij de Minion zit het tandwiel op een spie door de as, en ook de drive cups. En kun je het spur zelfs een beetje heen en weer bewegen. Waar zit dan het slippergedeelte? De handleiding spreekt over een middendiff, maar volgens mij is het gewoon star.

klopt helemaal indoor. hij is gewoon star.
je hebt een kogel diff in de 2 versnellingsbakken ;) dat is je slipper en die werkte prima op de standaard fabrieks afstelling met mijn 3.5t motor. hou de achterwielen vast tussen je benen en draai de voorwielen maar eens dan voel je het wel

Uploaded with ImageShack.us

Raar dat ze het dan "middendiff" noemen, terwijl het gewoon een star tandwiel is... Aan de andere kant, er was bij de Jekyll ook verwarring over de lagers, omdat ze een glijlager een "oil ball bearing" noemden in de handleiding...

Maar dan vraag ik me af, is het normaal dat het spur ietsje kan schuiven op de as? Het zou kunnen, aangezien hij op een spie zit, en er dus geen slipper pads zijn die het tandwiel op de as klemmen, wanneer het een echte slipper clutch was geweest.

ow ja... dacht je nou echt dat die balletjes zomaar 1 platte kant hebben? kogellagers hebben daar toch ook geen last van?
als ie maar naar behoren werkt dan is het niks aan de hand. voel maar eens of hij wel werkt dan zul je merken dat ie niet zomaar zal gaan slippen

Er zit wel wat slip in, maar veel minder dan met een juist afgestelde slipperclutch, die je, bij volgas de eerste meters hoorbaar zou moeten slippen, als je kijkt naar de diverse afstelhandleidingen, of op video, of in woorden. Als ik met de Minion vol gas geef, rijdt de auto met redelijk wat wielspin weg, ondanks dat de banden goede grip hebben. Van het typische slippen is niets te merken. Maar blokkeer ik de voorwielen, dan zit er inderdaad wel wat slip in de aandrijving, maar veel minder dan met een normale slipper. Blijkbaar vanuit de fabriek zo afgesteld dat er net genoeg slip is om hele harde klappen op te vangen, maar minder dan met een echte slipper clutch.

Zou je een diffs echt puur als slipper gebruiken, dus zou je ze net zo los zetten als een echte slipperclutch, dan zal hij erg snel slijten.

http://losi.com/ProdInfo/Files/LOSB3594_Manual2.pdf

Scan_Pic0001.jpg

dan zal er iets rond je spur moeten kunnen slippen indoor... haal em eens uit elkaar zou ik zeggen dan weten we wat meer ;)

Ik weet dat bij de Minion de spur geen slipper heeft, daarvoor hoef ik niets uit elkaar te halen. En dat dan de ergste klappen dus door de ball diffs moeten worden opgevangen, wat blijkbaar goed gaat, zo lang ze niet te losjes staan afgesteld.

Maar wat ik bedoel is, als je je ball diffs zo los zou afstellen dat ze net zo makkelijk slippen als een slipper clutch zou doen, dus zoveel slip als bijvoorbeeld in je video van je Twister die zandheuvels beklimt, dan zal je ball diff waarschijnlijk niet lang leven. Een ball diff is geen volwaardige vervanger voor een slipper clutch, daarom is het bij de Minion vanuit de fabriek ook zo afgesteld dat hij niet slipt bij optrekken, alleen bij extreme weerstand.

Een vraagje, de slipper die je in de wedstrijdversie van de Minion aantreft, kan die alleen maar in combinatie met de CVD's en bijbehorend gear diff worden gebruikt, of kan je die ook in plaats van het starre central gear van de Minion zetten, in combinatie met de standaard dogbones?

Op zich voldoet de huidige setup met starre central gear prima, maar het is wel leuk te weten wat de opties zijn.

na al het gemier omtrent het diff en de blasts gisteren de Hyde maar weer eens lief aangekeken, diff er uit gehaald en een heel stuk strakker gezet, hij zit nu bijna vast. als je 1 wiel draait dan draait het andere wiel in dezelfde richting mee. Iets anders dan ik van een diff gewend ben. Omdat ik met het meegeleverde brushless setje de auto de vorige keer niet fatsoenlijk in gang kreeg eerst met een brushed setje probeerd, dit ging goed. Brushless erin gezet en het ging al een stuk beter maar ik ben niet tevreden. Slipperclutch bijna vast gedraaid maar toch heb ik het idee dat de slipper de boosdoener is. Nu vroeg ik me af of dat die witte slipperpads te glad zijn geworden? Kan dat eigenlijk? En is dat te verhelpen of een kwestie van nieuwe?

Dat is wel erg strak, zo is je diff meer gelockt, als bij een drift-auto. Hij moet zo vast staan dat het andere wiel vrij stroef de andere kant op draait, maar er nog wel diff-werking is. Slipper mag dan alleen slippen bij stoot vol gas vooruit, bij meer gedoseerd gas geven zou hij niet moeten slippen. En de slipper pads kunnen echt wel verslijten. Als dat het geval is, dan is alleen vervangen een optie.

te glad? gewoon aandraaien.
eventueel opschuren die pads en verder.
gewoon proberen. bestel ieder geval vast nieuwen.

als je het niet probeert weet je het ook nie...

als ik jou was zou k eerst even alles los draaien en opnieuw in elkaar zetten. waarschijnlijk heb je een ringetje verkeerd zitten.
alles veer helemaal vast draaien. daarna de slipper 3 slagen open en weer proberen
wat gebeurt er als je de wagen vast op de grond drukt en gas geeft? slipt ie dan?

bij het tegenhouden draait de spurgear door. Als je kracht zet kun je de wielen wel tegenovergesteld draaien, dus er is wel enige diffwerking.
bij het snel weg rijden hoor je dat er ergens vermogen verlies is.

De slipperclutch staat al bijna op zijn strakst, de veer is helemaal ingedrukt.
Als je de spur vast bout zou er bij volgas wegrijden of een snelle acceleratie moeten zijn of wielspin of een wheelie toch?
Of kan het balldiff ook nog doorslippen op beide wielen? Ikdenk dat laatste van wel nml.
Overigens zit er een Absima 10T brushless motor in met A10 regelaar

Het rare vind ik nml dat de 2 blasts met dezelfde motor namelijk met slippende wielen optrekken bij volgas wegrijden. Maar dat zijn natuurlijk ook wel heel verschillende auto's

oke, slipper ketsvast en nog hetzelfde probleem.
Nu beter gekeken en bij vast houden van de auto draait de spur maar ook de as waarop hij geschoven is. Dit betekend dus dat het diff doorslipt lijkt mij.
Het diff staat overigens niet kei vast, maar als je aan 1 wiel draait dan draait het andere wiel in dezelfde richting mee. je kan wel de 2 wielen tegenovergesteld van elkaar ronddraaien. De kogeltjes in het diff voel je dan wel werken.
Er zit nog geen echt ball diff vet in maar ik heb begrepen dat dit gewoon vet is wat tegen hoge temperaturen bestemd is en dat heb ik wel gebruikt.

Back