Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Voorlopig er toch maar even voor gekozen om weinig geld uit te geven
Dus die spoiler en nieuwe kap gaat niet meer door

Ik heb de volgende dingen via E-Bay kunnen krijgen:
Shocktowers (voor en achter) voor 0,99 dollar
Een wheeliebar (verstelbaar) voor 20,50 dollar
Hingpin set (standaard versie) voor 5,02 dollar
En nog een Traxxas gereedschapssetje voor 0,99 dollar

Verzendkosten van 15,15 dollar en een Verzekerde verzending erbij vor 1,35 dollar

44,00 dollar-> 34,94 euro ongeveer :D

:lol: :lol:

Alleen 1 probleem...De hingpins aan de voorkant (onderdraagarm/bulk)(beide kanten!) zitten muur en muur vast
We hebben alles al bijna geprobeerd:

Boven erin tikken met de hamer en een pennetje
Knijptang erop
In de bandschroef
Kruipolie
Verwarmen van het alu (bulkheads zijn alu)

Maar niets helpt...De voorkant kan er niet meer op want de hingpins zijn te ver uitgedraaid en komen tegen het stuur aan :evil:

Ik vind het ook zonde om het helemaal kapot te breken waardoor ik nieuwe bulkheads (alu) en nieuwe onderdraagarmen moet kopen :cry:
Boren helpt ook niet...Want de hingpins zijn van metaal en dan zal dus het alu kapot gaan :mad:

Wie heeft er nog tips?! :|

Ze zijn er inmiddels uit :)

We hebben uiteindelijk de bulkheads moeten inzagen zodat we door de pennen heen kwamen
Waarschijnlijk zijn de bulkheads iets minder stevig geworden daardoor maar ze zijn eruit 8)

M'n vader werdt er gek van en is tot 2 uur s'nachts bezig geweest :lol:

op de site van Tower Hobbies zie ik de traxxas brushless motorset staan met regelaar enzo....is er geen nederlandse site of UK site waar ik dit kan bestellen want als het ui t de VS komt, komt er nog een douana kost bovenop!

Mdesade316 zei:
want als het ui t de VS komt, komt er nog een douana kost bovenop!
Mijn ervaring is dat als je het gewoon met de post laat komen (middelste verzendmogelijk, Air mail geloof ik) en niet met UPS, het niet langs de douane gaat. Je hebt je bestelling bij TH dan binnen een week in huis. UPS met 2 dagen maar is vele malen duurder en douanekosten

Hallo,

Ik heb even een vraagje over de stuurservo van een E-maxx. Is dit dezelfde als de in de Revo? Daarin zit een 2055 servo. Is deze servo de moeite van het kopen waard? Ik wil hem gaan inzetten in een achterwielaangedreven elektro-auto. Hij zal dus iets meer te verduren krijgen als in een 4WD. Vandaar mijn vraag of het een zinvolle investering is om deze servo in te bouwen in een auto die gebouwd wordt om te bashen.

Groeten,
Mischa

Heb de verkoper reeds laten weten dat ik ze niet hoef. Als ik van tevoren weet dat het inferieure dingen zijn, is elke uitgegeven euro weggegooid.

Bedankt.

Jeroen E zei:
Mdesade316 zei:
want als het ui t de VS komt, komt er nog een douana kost bovenop!
Mijn ervaring is dat als je het gewoon met de post laat komen (middelste verzendmogelijk, Air mail geloof ik) en niet met UPS, het niet langs de douane gaat. Je hebt je bestelling bij TH dan binnen een week in huis. UPS met 2 dagen maar is vele malen duurder en douanekosten

Ik ben het niet helemaal met je eens, ik heb ook namelijk de middelste gedaan bij Towerhobbies
Het verzenden duurde een maand en ik heb nog een fijn 40 euro erbij moeten betalen

@Mischa
Zoals Ruskenhunter al zei..Neem er eentje met metalen tandwielen
De servo van de E-Maxx is niet super sterk

Truster (Paul) Kan voor 20 a 25 euro aan een hele sterke servo komen met metalen tandwielen
PB hem anders even :wink:

Even een updatje

Alles is allang binnen en ingebouwd maargoed

Wheeliebar zit erop..Makkelijk te monteren en zit ook nog stevig
Nieuwe hingpins zitten erin (deze zijn vernieuwd van de T-Maxx 3,3 en zijn nu imbusjes)
Ook bleek de servo kapot te zijn..Bij Paul (Truster) en nieuwe besteld en ben van 6 kg naar 12 kg gegaan...Dit rijdt echt super!!

Ik heb ook de auto zo laag mogelijk gezet om eens te kijken hoe dit rijdt

Emaxx1feb600x450.jpg

Emaxx1feb2600x450.jpg

Ook is een kennis van m'n vader bezig met nieuwe bodypost:
Nieuwebodymount600x450.jpg

Sorry voor de kwaliteit...met m'n mob gemaakt (alle foto's maar bij de laatste was het te donker)

Off-Road Racer zei:
Ik heb ook de auto zo laag mogelijk gezet om eens te kijken hoe dit rijdt
En hoe rijd dat? Ik heb ook wel eens geëxperimenteerd met het verzetten van de schokbrekers, andere veren erop etc, maar merk niet al te veel verschil.

Nou, ik heb natuurlijk andere stuurservo die eigelijk té sterk is.
Het chassis begint te vervormen daardoor :P
En ik heb als een band van de velg daardoor afgereden :lol:

De wegligging op b.v. asfalt is een stuk beter vind ik, hier heb ik hem nog geen een keer op het dak gekregen.
Alleen als je wilt gaan jumpen/springen moet je hem toch echt hoger zetten want anders knallen de skids tegen de grond aan.

Ik weet zelf niet hoe het rijdt met de standaard banden en standaard servo

DSC_5404.jpg

he maar die servo die er standaard op zit, is die nou wel goed?
is die wel sterk genoeg?
en trouwens ik heb een lijstje gemaakt van zwakke onderdelen, reageer daar maar op..
Skidplates
Bulkheads
Diff cups
Aandrijf assen
Regelaar
Shocktowers
Hingpin
servo

lord ultranoob zei:
he maar die servo die er standaard op zit, is die nou wel goed?
is die wel sterk genoeg?
en trouwens ik heb een lijstje gemaakt van zwakke onderdelen, reageer daar maar op..

De standaard servo is prima en er zitten geen zwakke onderdelen aan een E-Maxx :lol: :lol:
Serieus, als je stock blijft rijden en een klein beetje normaal doet is de auto nagenoeg onverwoestbaar.

Enige wat kapot is gegaan door normaal ( lees!! ) gebruik, zijn de diffcups..

Geen enkel onderdeel moet gelijk vervangen worden, het is wel handig, dat als er wat kapot gaat, je centjes te investeren in een alu versie.

waar is de emaxx het goedkoopst, verzenden meegerekend?
en dan niet dat het jaren duurt voordat ie binnen is he...
een maand hoogstens...
ik denk dat als ik er een koop, ik er een weeliebar bij doe, lijkt me leuk wheelien
en misschien skidplates en/of diffcups ofzo
dan kan ik er wel een tijd tegenaan.

Back