Algemeen Traxxas E-maxx Topic

"Kwestie bij mij is dus de versnellingsbak en de aandrijfassen"

De spurgear alleen is niet genoeg,
Ik heb zelf de spurgear met slipper kit van Robinsons, wat bestaat uit een metalen spurgear gecentreerd dmv een kogellager dit is ook de middelste stalen plaat voor de koppeling.
Aan weerszijden komt dan een gevoerde plaat welke dan weer wordt opgesloten met 2 aluminium platen dit is de "slipper"clutch.

En de diffcups in de differentielen vergeet je nog, deze zijn te zwak met de 4 stuks 2mm schroefjes waar het kroonwiel mee op de diffcup vast zit. Deze breken bij het landen na een jump gewoon door!
Hier gebruik je aluminium cups voor met 3mm boutjes.

Eric.

@Eric

Wij praten over andere aandrijfassen, sorry voor de onduidelijkheid
Ik heb het over aandrijfassen, eigelijk een pakket.
Zoiets:
Supermaxx_CVD_8mm_big.jpg

Ik zie zelf namelijk het nut niet in van de Revo 3,3 assen, die zijn vrijwel hetzelfde als van de Maxx

@Nusti
Met 3600 mah kan je eigelijk de rijtijd niet inschatten.
Bij onroad gebruik gaan ze lang mee, 20 a 30 min ongeveer.
Bij het offroad gebruik zit je aan de 10 a 20 min..

Ik zelf heb met de nieuwe motoren moeite om de 10 min te halen (Offroad gebruik)

Voor nodige onderdelen, die zijn er eigelijk niet echt, tandwielen willen soms best snel slijten
Je zou eventueel wel een wheeliebar kunnen kopen/maken , Zodat je de achterbumper teminste nog mooi houdt :wink:

Gefeliciteerd met de aankoop Nusti ;-)
Zeker de moeite waard!

Zodar je trouwens de kans krijgt om een setje CVD's te pakken te krijgen gelijk doen, want die dingen zijn echt oersterk

Off-Road Racer zei:
Ik zie zelf namelijk het nut niet in van de Revo 3,3 assen, die zijn vrijwel hetzelfde als van de Maxx

Dat is zeker niet het geval hoor!
De revo 3.3 assen zijn wel degelijk anders van ontwerp. Ze zijn veel dikker en stofhoezen zijn toegepast waardoor slijtage bijna nihiel is.
De Revo assen worden al vaak toegepast omdat ze de brushless motoren gewoon kunnen weerstaan en duurzamer zijn dan de stalen CVD's.
De cvd's zullen aanzienlijk sneller slijten namelijk.
Er zijn cvd's die van Unlimited Engineering deze assen zijn van titanium en zijn supergoed, maar daar is de prijs dan ook naar...

Eric.

he ik zie net op de traxxas site dat ze de emaxx hebben verbeterd.
ze hebben een nieuwe regelaar ontwikkeld en er zit zowaar al een sterke stuurservo in.

he Nusti, over op elektro..huh..
nou, ikzelf ben ook wat zoekende naar met name een Traxxas Rustler Brushless... nog ff zoeken of ie in HongKong te krijgen is... :wink:

De regelaar is idd verbeterd, en heet nu de EVX2.
Maar de stuurservo is onveranderd, dit is de 2055 servo van Traxxas ( 80 oz./inch.), en is bepaald niet sterk te noemen.

Eric.

Jammer van de ESC, heeft zo'n rotknopje om alles 'handig' te regelen en geen aan/uitknop.

Vriend van me heeft het op z'n rustler en ik vind het zeer onpraktisch, geef mij maar een lompe aan/ -uit knop!

Eric, waar haal jij vandaan dat CVD's sneller slijten dan plastic asjes?

Ik kon me dit al niet voorstellen. Ik heb dit in de handleiding onder installation terug gevonden:

The EVX-2 does not use a conventional on/off switch.
Pressing the EZ-set button on the speed controll turns it on and off. It is not necessary to install an on/off switch into the wiring harness.

Je kunt de stroom inschakelen met dat kleine knopje op de regelaar, lijkt mij ook beter dan zo'n mechanische schakelaar (deze zit op mijn brushless regelaar) waar je meer kans oploopt dat deze vuil wordt en niet meer goed werkt na verloop van tijd.

Grt,
Eric.

Ruskenhunter zei:
Eric, waar haal jij vandaan dat CVD's sneller slijten dan plastic asjes?

Dit heb ik vernomen van het forum van rc-monster http://www.rc-monster.com/forum/
Zelf heb ik de half shafts van MIP op de E-maxx. En de E-Maxx revo assen naar de wielen.
De kogelkoppen draaien allemaal "open" bij de CVD's waardoor er sneller slijtage optreed wat door zand wordt veroorzaakt.
Dit heb je dus niet bij de Traxxas revo 3.3 assen, welke sterk zat zijn, goedkoper zijn, en alles is stofdicht door middel van stofhoesjes, op het schuivende deel van de binnen/buiten zijde van de as en alle fusee kogels zijn stofdicht hierdoor.
Ook op dit forum wordt ervaren dat deze revo assen het zeer goed doen bij brushless uitgevoerde Maxx'en.

Het voordeel is ook dat regelmatig deze spullen te koop worden aangeboden op Ebay, het is makkelijk te verkrijgen.
Je hebt enkel bij het toepassen van de Revo 3.3 assen ook de turn nuckels (fusees) en de turnbuckels (spoorstangen) omdat de fusees grotere lagers hebben voor deze assen (nog 1 voordeel dus..) en de fusees zijn een pietsie breeder waardoor de spoorstangen wat langer zijn.
En de spoorstangen worden met grotere kogelkoppen "ingesloten" (beter vast gezet) dan bij de standaard Maxx.

Eric.

erichevy zei:
Ik kon me dit al niet voorstellen. Ik heb dit in de handleiding onder installation terug gevonden:

The EVX-2 does not use a conventional on/off switch.
Pressing the EZ-set button on the speed controll turns it on and off. It is not necessary to install an on/off switch into the wiring harness.

Je kunt de stroom inschakelen met dat kleine knopje op de regelaar, lijkt mij ook beter dan zo'n mechanische schakelaar (deze zit op mijn brushless regelaar) waar je meer kans oploopt dat deze vuil wordt en niet meer goed werkt na verloop van tijd.

Grt,
Eric.

Als je daar last van hebt dan koop je een siliconen cover voor op het knopje, 4 euro.
Probleem omgelost.

Ik heb ervaring met zo'n rotknopje en ga er ook niet aan beginnen ook!
1) Knopje is klein
2) Moeilijk ( lees : met nagel ) In te drukken
3) Je moet hem een bepaalde tijd ingedrukt houden totdat hij op groen gaat, ook voor het uitzetten ( geen lampje meer :-P )
4) Als er iets misgaat, kun je hem niet met 1 vinger gelijk uitgooien.

Mijn CVD's hebben ook stofhoezen, en merk enkel dat de kogellagers in mijn knuckles een complete sahara bevatten, en mijn asjes blijven schoon & soepel. maarja, blijkbaar heb ik dan een ander soort ? :oops:

Daar heb je gelijk in, dat een conventionele schakelaar makkelijker en sneller te bedienen is idd.

Maar als jou CVD kogels zand (uit de sahara, lol :? ) bevatten, dan werken die stofhoezen ook niet best.
Welke CVD's heb je dan?

Eric.

Misverstand, ik bedoel de lagers in mijn stuurblokken :lol:
Sahara geeft aan hoeveel zand erin zit, dus die moet ik eens overnieuw bestellen.

Ik denk dat ze wat meer aan de koeling hebben gedaan & iets water/stof dichter gemaakt. Maar dat weet ik niet zeker.

lord ultranoob zei:
maar ik dacht dat er veel mensen waren die met de oude regelaar problemen hadden, dat ie het neit deed enzo?

Ligt aan de rijstijl...
Zoals je al zag...ik rij met 2x 21 turns op de standaard regelaar en hij doet het nog steeds prima :)

Over dat aan/uit geval, geef mij maar zo'n lekker lomp ding, hij zit toch niet in de weg.
En ik heb nog nooit last gehad van zand in dat schakelaartje :wink:

alfaracer zei:
he Nusti, over op elektro..huh..
nou, ikzelf ben ook wat zoekende naar met name een Traxxas Rustler Brushless... nog ff zoeken of ie in HongKong te krijgen is... :wink:

Yep leuk voor in de winter...jij ook dus weer op elektro...de brushless gaat erg hard met een lipootje...jammer van de twee wiel aandrijving, ik hoop dat het nog wel te besturen valt.

De EVX2 esc heeft als belangrijkste verschil dat er high current stekkers opzitten en niet die slechte tamiya dingen. Ook kan de regelaar tot 12 turns motoren aan als je de highcurrent stekkers gebruikt.

Ik krijg deze week als het goed is deans binnen die er meteen opgesoldeerd worden.
Ik hoop de auto deze week helemaal af te hebben, de draagarmen en vering moeten er nog op en dan volgen er wel foto's. De wielen en banden zijn gelijmd en zien er wel erg gaaf uit. Zwart chroom hpi 8 spaaks wielen met dirtclaws erop.

Back