Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
Laatst bewerkt door een moderator:
En het was, jaja je raad het al, sicco die post nummer 300 van dit topic heeft :)
De mamba max en de lipo's stonden vanmiddag thuis:) Bij karsten ff een deans aan de mamba gemaakt.
Lennart hier ff voor 19.00 met de spullen, nogmaals dank hiervoor. De hele transmissie box zit nu weer in elkaar. Na het eten nog ff alles monteren en testen maar.
wat een feest :)

edits:
1;vanmiddag uit het werk even een baaninspectie uitgevoerd. Nog wat vochtig maar geen water meer op de baan. Als het droog en zonnig blijft wordt het wel wat.
2;Hmm al een uur aan kloten met de motor. Hij ziet er van buiten al niet lekker uit en de eerste 2 mm van de het schroefdraad lijkt te ruim :s.\
Het past gvd gewoon niet. Zal van me werk bredere boutjes meenemen. Weet ook niet wat er mee gebeurd is, er zitten behoorlijk wat krassen op de zijkant en op het montage plaatje....
Volgende keer gewoon weer bij onze hofleverancier liquid.

Laatst bewerkt:
mmm ruk van die motor bas. Dat is altijd irritant als je er al een slecht gevoel bij hebt. Als het goed is zijn de maten precies hetzelfde hoor. Ik heb ook zo'n 5700kv gehad en die pastte ook probleemloos met dezelfde schroefjes...

is het m3 of is amikaans schroefdraad die is namenlijk grooter in diameter en minder fijn.
meschien een m4 tapje er doorheen?
gr Sander.

Nou zelfs de meegeleverde boutjes waren niet goed... Is waarschijnlijk amerikaanse draad. Ga daar nog ff mee knutselen op m'n werk.
Ben nu aan het testen met de corally van sicco.
Nu weer iets met m'n diff/slipper. Ball dif zit goed in elkaar(bijna 100% zeker) maar als ik gas geef slipt 1 van de twee. Diff afgesteld als in beschrijving. Als ik hem zwaarder zet veranderd er niks, als ik het diff losser zet ook niet...... De top shaft van de tranny draait wel dus slipper lijkt het niet te zijn..... Als die hele tranny weer uit elkaar moet wordt ik gek. Als ik em neer zet rijdt ie dus ook niet.... Met een geluid dat heel erg lijkt op de slipper. Sander; Maakte jouw diff ok zo'n geluid dat lijkt op een slippende slipper?
Ik vind sleutelen leuk maar ben al vanaf 19.00 bezig en ben er nu wel ff klaar mee.
Begin nu al sterk neiging te krijgen om met dingen te gaan gooien....

:mad:Hi Man, probeer even te Woezahhhhhh->;)

Als je toch met dingen gaat gooien, zorg dat er iets in de buurt staat, of beperk je tot het gooien van gereedschap, anders kan je straks nog niet rijden omdat er weer iets anders kaduuk is.... B COOL :cool:

We leven met je mee.:(

bas rustig aan,
oke stap 1 zoek een oud motortje en blokeer deze.
zet hier op de pinion en moteer hem op de auto de spur is nu geblokeert.
2 draai de balldiff aan.
3 draai de slipperkoppeling aan.
let op eerts stap 2 en dan 3.
nu kunnen de wielen niet meer draaien in de zelfde richting.
alleen het diff draait nu.
ik heb nooit een geluid uit de diff gehoord nee.
wel vreemd met kogels "toch"

gr sander.

Zal morgen kijken. Ben er ju ff helemaal klaar mee. 4+ uur bezig met een klusje van iets meer dan een uur.
Zoals het er nu uitziet:
Spur vast houden.
1 Wiel draaien, de ander draait mee dus de diff slipt en het kost bijna geen kracht.
Als ik de spur en 1 wiel vast houdt kan ik het tweede wiel bijna niet draaien.
Diff lijkt dus behoorlijk zwaar te staan.
Oja en alles geruisloos.

Meer kan ik nu ff niet bekijken.

Laatst bewerkt:
Ball diff nageken. Er mist een kogeltje in het midden... Zeker gevallen tijdens montage en niet gezien, poppenhuis kogeltjes....
Als ik de diff alleen neem en 1 kant blokkeer en het het tandwiel ronddraai loopt de andere kant mooi mee voor een paar seconden en dan komt er een heel licht klikje uit en slipt ie.... Waarschijnlijk dat missende kogeltje die dat veroorzaakt.....

Ben nu het gear diff aan het nieuw maken. De shimms aan de buitenkant naar binnen waardoor alles dichter bij elkaar komt. Heb toch nog vet over van de ball diff. Alles ontvetten en nieuw vet, het werkte toch al niet dus kan alleen maar beter worden.

Update volgt

Update:
Gear diff zit weer in elkaar met oude (schone)spullen en nieuw vet. Loopt als een zonnetje. Heb deze truc(shimms verplaatsen) al eens gelezen op het net. Even op en neer op het pad. Wielen los en gas dan auto laten vallen en geen ratel :) Ziet er positief uit. Ben alleen 1 van de 4 schroeven kwijt waar het diff mee dicht zit, natuurlijk niet op voor liggen... We zien wel.
Zal morgenavond even wat off-road bochtenwerk testen.

Sander: Heb je pulley's al binnen?

Laatst bewerkt:
hey Bas ja als je een kogeltje mist doet hij idd niet wat je wilt.
zijn het 3mm kogels??
die heb ik nog wel.
kan ik het diff wel even inorde maken voor je.
en de plaatjes vlakken.
de DB01 zit ook weer inelkaar :mrgreen:.
spullen zijn idd vandaag binnen gekomen.
alleen de stof kapen voor het diff zijn er nog niet.
heb ook nieuwe allu achter hubs mee laten komen en ook er op gezet.
dus hij is weer 100% :cool::cool::cool:.

gr Sander.

Morgen ff rondje boekel? Oude baan. Ben nu wel eens benieuwd hoe die rijdt. Ik ben om 16.30 klaar met werken, kan eventueel eerst ff langs jou rijden voor een bakkie. Dan neem ik ook ff die f*cking diff mee.

Laatst bewerkt:
ik ben er rond 16:30.
ik kom uit haarlem dus rij er langs.
zie ik je bij de nieuwe of oude baan?
neem het diff maar mee.

gr Sander.

hey bas, mooi dat alles werkt. Leuk toch zo ;-) ik heb anders nog wel een passend schroefje voor je diff case.

pfft was wel blij dat ie het weer deed. Zag wel dat de tanden binnen in een beetje beschadigd waren maar dat houdt het nog wel ff uit.
Dat zou wel mooi zijn, bij de rebuild kit zitten die schroefjes niet.
Diff case is ook onderweg van liquidrc dus duurt wel een week.
Spur trekt nog wel een beetje scheef, komt omdat ik er met opruimen achter kwam dat het achterste lager van de topshaft nog in de andere tranny case zat.
Dus die kan weer uit elkaar morgen avond. Leuk he, zo blijf je sleutelen.

SC10 gaat ook mee morgen.

Verhuizen

Beste Boekelerbroeders,

ons huidige baantje zal moeten verhuizen.

Mijn broertje werkt bij een groot projectbureau, en hij heeft toevallig de riolering van de Boekelermeer onder zijn hoede. Hij weet dat het omstreden aardgasdepot spoedig zal worden gerealiseerd op de plek van ons baantje en op het naastgelegen maïsveld.

Dus iedereen zo een kopen!
s.aspx

En genieten nu het nog kan.

Vele spades maken licht werk. OFF ROAD ALKMAAR BLIJFT!

dan zouden we toch in Saendelft moeten gaan rijden

SOrry ik kon het niet laten

maar dat is wel erg triest!

Waarom gaan we dan niet graven op de amethiststraat? Zelfs na een hoosbui is het daar goed toeven.
Met zulk soort modelletjes schiet wel op:
trencher2_smd_big.jpg

Bagger-garzweiler.jpg

Laatst bewerkt:
Back