Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

• Kyosho Ultima DB

Votes: 4 22,2%
  • 1:8 electro Buggy 4wd

Votes: 7 38,9%
  • Slash 2wd

Votes: 3 16,7%
  • Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

Votes: 3 16,7%
  • 1:10 Short Course Truck 4wd

Votes: 1 5,6%
  • Team Associated SC8

• 1:10 electro Buggy 4wd

Votes: 0 0,0%
  • 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

Votes: 0 0,0%
  • Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

• Total voters
    18
  • Poll closed .
haha lekker hoor zo'n baan. Beetje op het mbf te pielen tijdens werktijd ;-)

Wil bas geen echte 4x4 kopen? Die sc10 zwabbert alle kanten op :p

Haha ik zat erop te wachten :)
Vindt de sc10 te leuk en 3 auto's gaat te veel kosten. Heb ook nog een prijzige versterker onderweg uit amerika waar ik nog wat invoerrechten en btw voor zal moeten neer tellen.

Meer toe-in voor , meer camber achter. Nog even de voorwielen richten, eind van deze anders in de loop van volgende week alu voor en achter hubs, nieuwe lagers. Volgende maand een Savox servo. Komt helemaal goed met de sc10 ;)

Tja richting etenstijd. Geen productie op het moment dus ook geen storingen en onderhoud hebben we nu ook niet echt.
Gister daarentegen was het een zootje. Het is hollen of stilstaan hier, zeker savonds en snachts

Laatst bewerkt:
lekker productieve baan dus :p, nou laat van het weekend maar zien hoe mooi die sc10 over de baan zwabbert met de aanpassingen enz.

Ben zelf net zo benieuwd. Afgelopen zaterdag was het in ieder geval een drama.

Als wij het als technische dienst erg druk hebben gaat er ergens iets niet goed ;)

Laatst bewerkt:
Cilinderwand heeft zo'n lichte schade, kan het niet eens op de foto krijgen. Ik ga inderdaad eens Traxxas contacten, eens kijken wat ze hiervan vinden....:puppydogeyes:

@Sander/Lennart;
Hoe is de speling op de achterwielen bij jullie sc10?
De lagers zien er nog best goed uit. As heeft daar op zich weinig speling maar het totaal plaatje heeft te veel ruimte.

de nieuwe motor of de nieuwe onderdellen zal ik wel even bekijken.
ik zag nu al dat de drijfstang niet volgens het boekje gemaakt is.
het karter moet ik ook even na kijken, het lijkt op een smeer gaatje maar kan het niet goed zien.
ik heb een ook een mooi verwarmingetje voor de lagers, om die er 100% goed uit en in te krijgen :mrgreen:.
en we zullen die motor eens goed in elkaar zeten. de motor wordt niet echt heet, maar ik zie wel dat er veel te weinig smeeeeeering gebruikt wordt.
ik hoor het wel.

@ Bas, ik heb niet veel speling in de wielen, dat valt best wel mee.
ik denk alleen dat de allu wielhubs alleen heel snel zullen slijten, stalen as en daar op allu, met zant en stof lijkt mij geen goede combi.
als er nu nylon bussjes in zitten is het geen probleem.
gr Sander.

Ik ben daar helemaal niet bang voor eigenlijk..
De as loopt in lagers en raakt het alu dus niet. Ik heb het busje dat op tekening staat eruit gehaald . Zit er voor niks. Omdat de lagers tegen een borst aan zitten zullen ze ook niet aan de wandel gaan. Minder delen, minder slijtage.
full

Edit; Tenzij je het scharnier asje bedoelt waarmee de hub aan de arm zit. Dat zou idd kunnen maar denk dat het mee zal vallen, heb er iig nog niets over gelezen.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik bedoel idd de schanier assjes.
enne doe een beetje borgspul op de lagers aan de buiten kant,
of ze moet er zo strak in zitten dat je de hubs moet warm stoken dan hoeft het niet.
anders draaien de buiten kanten van de lagers mee in de hub.
en heb je zo weer spelling.

gr Sander.

Heb er inderdaad aan zitten denken om er loctite op te doen. Ook op de as.
Voor extra slijtage ben ik niet zo bang, het zit nu in kunstof en van slijtage is niet veel te zien.

Weet ik nog niet. Die komt met de post binnekort.
Castle levert ze niet bij de combo, maar met een coupon voor gratis clink.

Link is vanmiddag binnengekomen.
Het is een 3-pins aansluiting. Heb me er nog niet in verdiept maar het lijkt erop dat ie aan het snoertje van de ontvanger moet.

Tevens afgelopen donderdag m'n titanium turnbuckles ontvangen. Voorste vier gemonteerd, achter komt wel als de hubs er zijn. Meteen alles met een rolmaat afgesteld. Camber voor en achter, toe-in voor, het hele zootje is nu links en rechts exact gelijk. Zondag middag testen.

Nu nog leren rijden :p

ja dat klopt moet aan je regelaar :). wel eerst even de nieuwste versie van de castle software downloaden.

Turnbuckels voor de DB-01 of SCT?
Veel succes met testen.

Startveldje zondag:

P180410_17.14.jpg

Veel schade: kapotte stuurservo (SC10), twee kapotte difflagers (Blitz), kapot diff ALWEER (Slash), gebroken shock (andere Slash). Gelukkig is het diff van de Blitz er zo uit. Reden genoeg om er een te kopen. Maar helaas, helaas helaas moet de Slash weer uit elkaar, een twee uur durende operatie.

Hier een foto van de bouwplannen rond de Fluorietweg.
Je herkent onze spot aan het doodlopende straatje. Deze zal worden verwijderd. Als je goed kijkt zie je dat er een weg richting het zuiden zal worden aangelegd vanaf de rotonde dichtbij ons baantje. Deze weg zal aansluiten op de Kanaalweg. Het grote geelgekleurde kavel wordt de gasopslag. De lokatie rechts van de rotonde is wellicht geschikt voor een nieuw baantje:

P140410_18.48_%5B01%5D.jpg

Er liggen al bergen zand. Gewoon iets uittekenen, het zand er op gooien, klaar. Hopen dat de quads wegblijven.

hehe, ik sta er eindelijk tussen op een startfoto;)
dit weekend zeven accu's leeggereden....en niets stuk (voor mij een nieuw record).

wanneer gaan we het nieuwe baantje aanleggen, de kuilen op de huidige baan worden zo langzamerhand wel extreem

ik kom net terug van het baantje.
heb er 3 accu's leeg gereden en niks stuk:mrgreen:.
het is wel wat hobbelig maar daar moeten ze tegen kunnen hoor.
en ik heb nu ook 3x4000mAh lipo's dus ik kan nu ook ongeveer een uur rijden.:D

gr Sander.

Back