Alle duikboten verzamelen!!!

Discussie in 'Duikboten' gestart door Danny van Dijk, 24 apr 2003.

  1. KOEZE

    KOEZE Guest

    Goh, leuk,

    Kom je toch ook weer op een plaats waar je weer oude bekenden vindt,

    Toneburst, hoe staat het met je U47
    Danny hoe is het met het nageslacht?

    Ik heb een Walrus 1:50 op stapel staan. Ben net begonnen met de WTC. Gemaakt van PVC rond 125 bijna 1 meter lang.

    Aandrijving Graupner 900BB torque 1:1 op de schroefas, 70mm 5 bladige schroef.
    Besturing Robbe FC16 met Micro 8 ontvanger PPM. Electronische (zelfbouw) x-mixer voor de duikroeren achter.
    Automatische diepteregelaar / levelsensor van Nils Canditt.

    Verdere functies in planning:
    Datalogger (128kb geheugen 10 bit samples (ca 100000 metingen)
    Telemetrie
    Kompassensor
    Evt draadloze camera in toren.

    Erik Jan.
     
  2. Koeze,

    Nageslacht gaat goed. wat minder tijd voor de hobby. Mijn U996 staat een beetje stil. Gelukkig hoef ik mijn Patrick Henry (firma Engel) alleen nog maar uit te trimmen. Loopt verder weer prima.

    Ik heb deze boot over genomen van een iemand die niet wist hoe hij ermee moest omgaan. Volledige interieur verbouwd en naar eigen idee weer opgebouwd (boot heeft vol gestaan met water en heeft dus een leuke permanente duik gehad). Alles was aanwezig op de aansturing na. Eigen duiktank aansturing gemaakt met relais en dergelijke. Lekker robuust en makkelijk te maken. Verfwerk aan de romp valt mee. De boot is netje geheel zwart (mat), dus alleen het onderwaterschip moet nog worden gespoten in rood/bruin (en later met airbrush de lasnaden weatheren). Maar dat is een leuk winter project als de boot verder goed is. Net als de periscopen welke op en neer moeten kunnen. Dus als er ergens gevaren gaat worden in een zwembad ben ik er klaar voor.

    By the way, eigenbouw Walrus of verbouwing van een Amerikaan?
    BTW2: Onder welke naam sta je in het register van Subcommittee? Ik zag dat er een behoorlijk aantal van ons in de omgeving van Den Haag en Rotterdam wonen in die lijst. Misschien eens kijken of HMBC bereid is een meeting te hosten op Madestein. Aleen een rot eind rijden voor Jos (Toneburst).

    Groet,

    Danny
     
  3. KOEZE

    KOEZE Guest

    Het is een eigenbouw Walrus van tekeningen van de Marine. Ik sta bij het Subcommittee als KOEZE te boek. Avatar hetzelfde.

    Ik en Jos kunnen vast wel wat uitwerken. Ik woon namelijk in Leeuwarden. We zouden oorspronkelijk al samen naar Appingedam maar aangezien de vrouw toen wat moeilijk begon te doen met weeen ed toch maar besloten niet te gaan.

    Had achteraf makkelijk gekund aangezien ik 9 juli mijn tweede zoon heb gekregen. (3 wk na appingedam). Nou ja, het is en blijft natuur he, het laat zich slecht sturen.
    EJK
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ik heb een 7c zelfbouw met perslucht duiksysteem 2.40 langge boot
    dan een u47 robbe baksterzak met pomp systeem
    een skipjack in aanbouw 30 cm microbootje
    een russise redoktober ook microboot ook in aanbouw
    redoktober zijn grote broertje 110 cm duikt ook met een baksterzak en pomp
    een haai ergens ooit gekocht in spanje 30 cm lang duikt op zijn borst vinnen maar is nu uit de vaart daar ze de haai in luik eens tussen twee vissersboten hebben geplet en nu zijn bij de borst vinnen de dichtingen beschadigt en zeer moeilijk te vervangen
    dan nog een turtel duikboot maar die vaart heel moeilijk hij is kort en dik en de motor is wat over powerd dus of recht naar de bodem of haast uit het water

    dat was het zowat

    mag ik nu ook mee
    in belgie hebben we eenmaal op het jaar een zwemdok terbeschikking ik zal de datum eens door mailen waneer dat in 2004 zal zijn
    daar kunnen we tussen de middag met de duikboten varen de rest van de dag is voor gewone schepen dan wordt er behendigheids wedstrijd gehouden
     
  5. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
     
  6. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    Hé Wolfpack! (en daarmee bedoel ik jullie allen :lol: )
    Wat dachten jullie ervan om ook op de Forum-werkschependag te komen?
    Tenslotte wordt er aan boord van duikboten toch gewerkt?
    Of zitten die onderwatergoeroe's alleen maar onder de hoogtezon om hun bleke huidjes op te peppen? :wink:

    Alleen even uitkijken als jullie 'surfacen': voor hetzelfde geld wordt je vermalen in een Voith Schneider...

    Roel
     
  7. Ja!
    Lijkt me leuk als er ook wat duikboten komen, heb nog nooit zo'n duikboot zien varen!
     
  8. KOEZE

    KOEZE Guest

    Roel,

    Als mijn Walrus 1:50 straks klaar is (meer jaren plan) mag jij voordat ik de romp spuit wel even je voith schneider propje op ongeveer 20 kg glasvezelversterkte polyesther proberen. Is wel eens goed denk ik even tandjes poetsen voor het slapen gaan.

    Als ik met mijn +/-100 kg op de romp kan gaan staan (uitgeprobeerd) zonder dat er iets gebeurt mag jouw sleper wel een poging wagen :lol: :lol: :eek:

    EJK
     
  9. Indien mogelijk ben ik aanwezig. 13 September op Madestein toch? Zal even moeten checken of ik dan geen andere afspraken heb.

    Geinig. Ik heb nog niet eerder een varende slagroomklopper als "doelwit" gehad :lol:

    duikboot of werkschip? Ik heb ze beide dus laat ik ze maar meenemen.

    Danny
     
  10. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.632
    Locatie:
    Betuwe
    "Ping.......ping..........ping......"
    Sonarcontact!
    Aasje uitgegooid en zie daar: de visjes bijten! :lol:


    De definitie van een onderzeeër:
    Sigaar met laagmoedswaanzin... :wink:
     
  11. dekees

    dekees

    Lid geworden:
    12 mrt 2003
    Berichten:
    25
    Locatie:
    hoorn
    er is wat leven in de duik groep dus hier een vraagje.

    hoe gaan jullie te werk met las naden en klinknagels.
    ik heb het gedaan door een draadje mee verfen tijdens het gronden en dat er later weer af te trekken maar dat is een klieder boel en ik ben dus eigenlijk wel benieuwd hoe jullie dat doen en hoop er wat van te leren.
     
  12. Roel,

    Die had ik kunnen zien aankomen :lol:

    Dekees:

    Misschien hier maar een apart draadje voor openen. Zie subje duikboten overzicht

    Danny
     
  13. dekees

    dekees

    Lid geworden:
    12 mrt 2003
    Berichten:
    25
    Locatie:
    hoorn
    dit gaat dus ook voor mij weer op,eerst kijken en dan pas brullen
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    hallo

    madenstein das een eind rijden voor dit belgske hoor
    ik woon in limburg 30 km van maastricht das dus zeker een roteind


    zijn er nog meer mensen die een 7C van robbe hebben en wat zijn de problemen die hun hebben gehad
    ik heb namelijk het probleem dat de O ring die mee geleverd is te zacht is en bij het samen persen van de twee helften komt die tussen de opening tussenuit geperst
    heeft er iemand problemen gehad met de voorste dichting die mee op de schroef zit waar je de boot mee dicht schroeft

    sluuuuuuuuuuu
     
  15. RAF,

    De draad werd ooit opgezet om te inventeriseren hoeveel duikboot liehebbers er zijn. Misschien is het handiger om een nieuw draadje voor de O-ring te openen en heb je kans dat er meer reacties komen.

    Danny
     
  16. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    How'ze bout 'ad omnia (sub)marus'
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


    vandaag is er een ongelukje gebeurt

    we hebben een tentoonstelling in genk en ik wilde de boot in het water leggen

    ik tussen de menigte door pardon excuseerme servise pardon zwaar en groot en heet
    niemand beweegt van die toeschowers
    ik dus daar tussen door gewurmd wil ik me neer zetten stoot er iemand gewoon mijn boot uit mijn hand

    hij is vanachter met zijn roeren op de grond gevallen en nu is er ergens een lek begin maar te zoeken in een boot die volledig klaar is

    nu heb ik het achterste stuk romp er vanafgehaald maar kan niets ontdekken wat op een lek lijkt
    de boot opgepomt en het enige waar hij aan lekt is de in en uitlaats van de duiktank (baxterzak)
    sugesties van iemand hoe ik nog een lek kan ontdekken

    sportieve groeten raf
     
  18. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    even denken.....

    beetje luchtdruk op je romp zetten en dan inspuiten met lek-zoek-spray
    ( gebruikt de loodgieter ook ) ?? !

    succes !
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Of zoals je een binnenband van de fiets controleerd. De romp op druk zetten en onderwater duwen en daar waar de luchtbellen komen zit het lek.
     
  20. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    Romp onder druk zetten en dan onderwater houden, ik heb mijn shark altijd onder druk staan zodat ik het vrijwel meteen zie als er iets lekt.

    Misschien is het ook een idee om altijd een (paar) bruistabletten onder in je sub te hebben, als er dan water in komt ontstaat er gas en overdruk in de romp. water loopt dan minder snel naar binnen en er komen belletjes uit je boot. kun je hem nog naar boven halen voor hij helemaal vol zit.

    Groeten Halmar
     

Deel Deze Pagina