Alle duikboten verzamelen!!!

Discussie in 'Duikboten' gestart door Danny van Dijk, 24 apr 2003.

  1. dekees

    dekees

    Lid geworden:
    12 mrt 2003
    Berichten:
    25
    Locatie:
    hoorn
    nu lees ik al een aantal malen de term baxterzak maar wat the f.. is eigenlijk een baxterzak nu denk ik dat het om een soort ballast zak gaat maar ik wil graag een bevestiging cq ontkenneing en graag een beetje uitleg
    vr.gr dek
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    lol lol lol

    een baxterzak is inderdaad een ballastzak maar zo eentje dat je gratis kunt bekomen als je geopereerd bent
    dan hangen ze ze een paal vol van die dikke zakjes
    die zijn heel goed bruikbaar en zeer stevig

    om te duiken pompje ze vol en om terug te stijgen pompje ze leeg
    eenvoudig maar veilig en goedkoop
    in mijn 7c zit er eentje van 500 ml
    in mijn thypoon zit er een van 1000 ml

    ik zal een fotootje op het forum zetten dan zie je het meteen wat ik bedoel

    sportieve groeten raf
     
  3. dekees

    dekees

    Lid geworden:
    12 mrt 2003
    Berichten:
    25
    Locatie:
    hoorn
    Dank u
    werkt deze baxterzak beter als bijvoorbeeld een leeg spa flesje of is het alleen om de flexibiliteit te doen.
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo


    ik zie niet in wat een leeg spa flasje met een duiktank te maken heeft
    maar ik leer graag iets bij dus en beetje uitleg over de werking van zo een flasje in een duikboot is altijd welkom

    sportieve groeten raf
     
  5. dekees

    dekees

    Lid geworden:
    12 mrt 2003
    Berichten:
    25
    Locatie:
    hoorn
    het lijkt mij, en daar ben ik tot nu toe van uitgegaan met de bouw dat een kleintje spa ook goed te gebruiken is als ballast tank (dit was natuurlijk voor het baxter zak gebeuren) maar ik hou de optie nog wel open ik kom tenslotte niet zo vaak in een ziekenhuis.
     
  6. beagle

    beagle Guest

    ja waar moet ik dit posten??

    he duikboot fanaten.

    Ik heb vandaag een boek aangekregen van Conway. "De antomy of the type vII u-Boat. " Een aanrader als je iets meer wil weten over dit type van duikboot. Er staan mooie foto's in en verschillende plannen van o.a. de dek lay-outs met vermelding van het U-boot nr waarop het betrekking heeft. Ook zijn er verschillende tekeningen van de Torens. versie '39 versie '41, de flak toren, de toren met wintergarden. de toren als VII-D. Ook tekeningen van de verschillende versies van gaten in de buitenhuid .
    Ik weet niet of het al in de een of andere bibli beschikbaar is.

    Wel ik ben weer een info-boek over de U-boten rijker.
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hoi


    dit boek heb ik reeds 10 jaar in mijn biblio zitten

    interesant en veel info en een hoop aan details

    sportieve groeten raf
     
  8. MAIN

    MAIN Guest

    ik wil ook wel meedoen aan de lijst maar ik heb eigenlijk alleen nog maar tekeningen
    ik ben van plan om 2 rovers van scratch te bouwen

    de ene is resp. 250*175*50 (L*B*H)
    en de andere is 565*310*210

    ik voel hem al komen
    iedereen gaat het me afraden (en een heleboel mensen vinden het rare maten) maar ik ga het toch doen
    is nl. ook een meerjarenplan heb niet zoveel tijd

    grtz MAIN
     
  9. Maatvoering

    Main,

    Welkom op dit apate stukje forum. Maatvoering is niet raar. Ik hoop alleen dat het in millimeters is. Hou ons op de hoogte (liefst met foto's). Op dit moment ben ik zelf bezig met een statisch duikende boot van slechts 72 cm. waarvan ruim 20 cm vrije vloed ruimte is. Dus echt raar? Niet echt. Lastig? zeer zeker.

    Danny
     
  10. MAIN

    MAIN Guest

    danny,

    maar natuurlijk hou ik jullie op de hoogte van alle vorderingen
    maar die zijn er momenteel nog ff niet behalve tekeningen

    en ja alle maten zijn in mm

    grtz MAIN
     
  11. U-Kater

    U-Kater Guest

    He lui,

    Twas ff geleden dat ik op dit forum geweest ben en ik zie dat jullie niet stil hebben gezeten.
    Voor wat betreft de aanvangvraag kan ik vertellen dat ik een VII-c 41 bootje heb liggen 1:40 (1,70 m lang) U-953 en momenteel doende ben met het bouwen van een type IXb EN c, U-123 en U- 805 (met snelduikbak) in schaal 1:35 (2,35 m lang). Van de type VII had ik een polyester romp die ik verbouwd heb tot wat het nu is. Het type IX is geheel eigenbouw en ben nu doende met de detaillering van de moedermal zodat ik na afloop deelmallen kan (laten)maken om een klein produktielijntje op te zetten m.b.v. onze vriend en eigenaar van Dream-Arts in Duitsland.
    Ik moet echter toegeven dat ik het net als jullie de laatste tijd nogal druk heb gehad op m'n werk en de detaillering van de romp nogal achter loopt.
    Mogelijk dat we elkaar eens kunnen ontmoeten, al was het maar om met elkaar kennis te maken, op een centraal punt in Nederland (zonder er meteen een gigantisch treffen met duikboten van te maken) wat voor iedereen te bereizen is. Laat eens weten of er ideeen zijn?!!

    U-Kater
    PS Ik heb een eigen meber-page op de site van de Subcommittee waar mijn duikbootje op staat.
     
  12. jeroenkok

    jeroenkok

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    251
    Locatie:
    enschede
    even voorstellen:

    ik ben jeroen 26 jaar oud en al 14 jaar actief op allerlij tereinen van de rc modelbouw.

    na enkele jaren geleden een model onderzeeer gezien te hebben heeft deze vorm van rc modelbouw me eigenlijk niet meer losgelaten!

    2 jaar geleden ben ik begonnen met een houtbouw 'hecht'maar door mijn werk als storingsmonteur wil dat nog niet echt vlotten.

    ik heb een U-47 van robbe gebouwd, gevaren en verkocht en heb recent een Delta van norbert overgenomen van Hein (U206).

    Nu ben ik weer in het bezit van een varend model !

    waarschijnlijk kom ik volgend weekend wel naar belgie om eens nader met jullie kennis te maken.

    vriendelijke groeten, jeroen kok
     
  13. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo

    jeroen welkom tot het rijk der duikboot fanaten

    je bent zeer welkom met je model of gewoon om eens een kijkje te komen nemen

    hopelijk tot aan het water


    sportieve groeten raf
     
  14. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Dan zien we elkaar daar ongetwijfeld....

    Jos
     
  15. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi duikboot fanaten.

    Ik kom zondag ook een kijkje nemen,ikweet alleen nog niet of ik mijn half afgebouwde boot mee neem.

    Wij hebben vandaag een mini opendag gehad als voorbereiding i.v.m. het 25 jarig bestaan volgend jaar,was zeer geslaagd,er waren alleen geen duikboten bij behalve mijn half afgebouwde boot.

    Groetjes Joop
     
  16. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Joop,

    dan is het een misschien een idee om voor de 'echte' opendag van volgend jaar hier een oproep te doen (als ik betreffende datum kan zal ik er zeker zijn). Ik ga er van uit dat jouw XXI dan vaarklaar is, maar een paar duikboten meer staat wel aardig.

    Jos
     
  17. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo Joop


    een mail en als het past ben ik er zeker met mijn boten als je wilt
    en als het past komt mark ook mee
    dan kun je zowiezo al een duikboot of 10 verwachten met ons twee
    ff opnoemen wat we hadden staan op de tentoonstelling in luik
    een 7 C
    een XXi
    een thypoon
    een eps 0
    een eps 1
    een eps 2
    twee van die klein gele elv's
    een orka
    er is nog een 7 D in aanbouw
    en nog een barbie eps1

    ik denk dat zoiets genoeg is voor 2 man uit belgen land.
    als je een bassin hebt dan kunnen we nog varen ook
    op voorwaarde dat we 50 cm diepte hebben.
    heb je er geen maar wel de plaats dan kunnen we zelf een klein bakje mee brengen van 5 op 4 meter
    voor de grote boten is dit te klein maar de orka en de eps kunnen daar leuk in spelenvaren
    sportieve groeten raf
     
  18. Lrust

    Lrust Guest

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Britse/Canadese Sub ( The Upholder van OTW ). De echte is laatst in het nieuws geweest ivm met brand aan boord hij is toen naar Faslane gesleept. Mijn model doet het beter, hij is ong 1,30 m lang heeft een duiktank met een pomp, vaart mooi maar heeft een grote draaicircel. Het varen onderwater vindt ik erg lastig want alleen varen op een periscoop is knap. Misschien een zwembad daar heb ik nog geen ervaring mee.
    Omdat in de modelbouwwereld er maar weinig wordt gsproken over onderzeeers is dit forum mischien iets. Ik hou mij aanbevolen.

    Leo
     
  19. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Leo,

    welkom in onze bescheiden duikboten-hoek. Schrijf je een kleine intro om jezelf voor te stellen, en dan duurt het dagen voordat je een reactie krijgt... Het is ook een beetje rustig op dit moment in onze afdeling. Waarschijnlijk het weer weer...
    Voor zover ik weet ben je de eerste hier die een OTW-model heeft. Ik heb er ook naar gekeken, maar vond de prijs nogal fors (392 dollar voor een lege romp is niet niks!) en zag altijd op tegen het feit dat de meeste bezitters van een OTW meestal Amerikanen zijn. En daar zijn weer erg weinig Europese modellen, dus een echte kwaliteits-vergelijking is dan moeilijk te maken.
    Mocht je foto's hebben van je model, dan toch een verzoek om deze 'ns voorbij te laten komen (in de daarvoor betreffende afdeling, alleen hier even aangeven dat ze daar staan).
     
  20. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    hallo Leo

    je hebt dan juist het duikboot weekeinde gemist in belgië
    maar welkom aan boord
    en welkom in het hoekje
    sportieve groeten raf
     

Deel Deze Pagina