Alle duikboten verzamelen!!!

Discussie in 'Duikboten' gestart door Danny van Dijk, 24 apr 2003.

  1. Lrust

    Lrust Guest

    Hoi Toneburst en Raf,


    Ik ben sinds een jaar of twee besmet met het virus modelbouw, ik bouw vnml marine schepen. Ik wilde heel graag een onderzeeer. Deze zijn haast niet te koop behalve dan de boten van Robbe U 47 en evt iets van Kricke. Omdat ik een statische boot wilde heb ik maanden het internet afgestruind na iets wat mij erg aansprak. Ook hier is de spoeling erg dun.
    Bij OTW vond ik de mooiste naar mijn mening The Upholder. En ja ze zijn erg duur. (achteraf niet slim om als eerste sub meteen een dure aan te schaffen maar ja dat is achteraf). ik meteen bouwen en zorgen dat hij kan varen. dat doet hij nu ook naar tevredenheid. Over de kwaliteit kan ik weinig zeggen ik heb weinig vergelijk. Ik vindt alleen de sluiting van de romp niet praktisch, deze wijkt ook daar moet ik nog iets voor verzinnen, maarja tijd is schaars. Ze zijn wel erg behulpzaam en reageren snel op e-mails.

    Nou als jullie iets te melden hebben dan hoor ik het graag.

    Ik wel best een paar foto's mailen of hebben jullie daar een speciale site voor?

    Groeten Leo
     
  2. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo Danny,

    Ik heb een vanuit nul zelfgebouwde Walrus van 1 mtr. Statisch duikend en alles werkend behalve torpedo's. Er staat een bouwverslag op http://home.hetnet.nl/~l.verkuijl/walrus. Kijk maar eens.

    Groeten, Lex.
     
  3. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Lex,

    volgens mij hebben jouw Walrus en mijn Lafayette wat achter elkaar aangezeten in Biddinghuizen medio dit jaar.
    Welkom!


    Jos.

    Het wordt hier langzaam wat drukkerderder....
     
  4. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Afgezien van OTW denk ik dat Engel een hele goeie optie is. De boten van Engel zijn goed op schaal, mooi afgewerkt en ook echt kompleet. En duur, maar welke serieuze R/C duikboot is dat niet.
    Mocht je foto's willen plaatsen, dan kan dat rechtstreeks naar de emailadressen in 'het profiel' van de betreffende forum-gebruiker, of via het 'fotoalbum'-hoekje in het forum. Onze beheerder heeft de zaak zo in elkaar geknutseld dat het eigenlijk vanzelf spreekt. Zou het toch niet lukken, stuur me dan een PB, ga ik je helpen.

    Jos.
     
  5. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Jos,

    Klopt, mischien kunnen we volgend jaar hier een vervolg aan geven.
    Ik ben trouwens net begonnen aan de (nu al legendarische, geloof ik) U-2540 van Robbe. Leuk bootje :lol: :lol: ,mij is verzocht hier een review van te schrijven voor de MBA. Na lang nadenken :rolling: heb ik maar ja gezegd . . . . .

    Groeten, Lex.
     
  6. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hoi lex


    moet je eens kijken naar dit hier op het forum

    http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=11923&postdays=0&postorder=asc&start=30

    daar heb ik al een stukje over de u2540 geplaatst
    ik heb hem namelijk reeds voor 80% klaar

    nu de andere 20% nog
    ik ga de fouten die in de romp zitten er NIET uithalen want dat vind ik teveel werk
    had ik ze eerder ontdekt dan zou ik het kunnen overwegen hebben maar nu laat ik de romp zoals ze is
    ik heb nog genoeg werk aan de binnen zijde en daarna het testen van de boot
    de sluiting is zit er nu reeds op ik heb de bruggen ring er op zitten en hij voldoed prima
    nu ga ik morgen aan de kleine wtc beginnen voor de voorste duikroeren en dan is de boot klaar voor de eerste testvaarten te gaan doen

    groetjes raf
     
  7. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    en die gele shark is van mij 8)

    @Lex,

    heb je tekeningen van je walrus? ik wil er ook (eens :roll: ) een bouwen.

    Groeten Halmar
     
  8. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.620
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Halmar,

    wat is de (sub) wereld toch klein!

    Ik heb (zelfgemaakte) tekeningen, die bestaan echter alleen in mijn PC in CorelDraw8-formaat, en er zit flink wat bloed, zweet, en tranen in :cry: !! Over dat "eens", de mijne heeft 4 jaar geduurd, inklusief het maken van vermelde tekeningen, bezint eer ge begint.

    Groeten, Lex.
     
  9. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Wat een drukte opeens hier...

    @ Halmar:

    ben je begonnen aan de 'her-verbouwing' van de Shark zoals je in B'huizen aangaf?

    Jos
     
  10. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Ik heb geen duikboot.
    Maar pas een bak met water in mijn tuin. :yes:
    8 x 4 meter 1.2 meter diep
    33000 liter water :oops:
    Ben alleen nog lang niet klaar :nooo:

    [​IMG]

    Vond het wel even leuk om erbij te zetten :lol:
     
  11. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Hoi Bertus,

    da's een leuke tank om onze boten in af te trimmen en voor alle voorkomende test-duikjes na het bouwen/modificeren.
    Ik heb zo'n 'mobiele' van 3 meter nog wat in het rond. Met een boot van 1,70 meter doe je daar echt niet zo veel mee.
    Als jouw testtank in de buurt is (?) zou ik'm weleens willen lenen...

    Jos
     
  12. Halmar

    Halmar

    Lid geworden:
    14 apr 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Amersfoort
    Gister heb hem nog in mijn handen gehad. ik moet eigenlijk een wat grotere cilinder, zuiger zein te vinden. ik heb er nu een van 60ml en een lenkte van 15 cm wat neiet echt handig is.maar doordat ik het voor school best druk heb nog niet echt actief daar naar kunnen zoeken.
    ik heb wel twee klokankermotoren, deze hebben helaas een spanning van 42 volt. anders waren ze erg geschik om de houdige motor te vervangen.
    als er wat gaat gebeuren bericht ik het wel.

    groeten Halmar
     
  13. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.845
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    Van mij mag je komen hoor.
    Wel koud buiten nu :p
    Hardinxveld Giessendam :wink:
     
  14. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo


    mooi bakje

    wil ik ook wel in me hof hebbe


    groeten raf
     
  15. Tijdje weggeweest en zie hier. Mijn kleine draadje is een kabel geworden. Mooie testtank.

    Jos,
    Ik ben weer bezig met mijn U-47 (995 ombouw). Nu heb jij eens van die DreamArts nietjes gehaald. Weet je toevallig nog wat die dingen gekost hebben voordat ik een paar duizend lijmpuntjes ga maken op min romp.

    Voor een ieder die het weten wil:
    Ik heb de romp verbouwd naar een deksel sluiting. De romp zelf is nu ongeveer 4 mm dik en met spanten voorzien waar direct de nodige onderdelen in uitgespaard zijn (duiktanks, accu's en motoren met name). Een messing deck is besteld in Engeland. De scheiding tussen schip en sierdeksel is rond de waterlijn (net als de meeste Engel boten). De afdichting wordt met 4 platen kunststof gemaakt. Ik heb meer vertrouwen in een conventionele sluiting dan de standaard Robbe versie (na twee keer herbouwd te hebben heb ik dat kreng verkocht). Ik denk dat de achterkant teveel knikmoment geeft als deze de bodem raakt. Ik hoop dat de nieuwe boot van Robbe daar minder last van heeft. (Succes RAF).

    Sorry jongens dat ik er niet bij kon zijn bij de laatste meeting. Ik had er graag bij geweest (mijn boten staan al veel te lang op het droge)

    grtz.

    Danny
     
  16. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.832
    Locatie:
    As,België
    hallo danny

    ik heb nu de norbert baionet koppelingen er in zitten en heb nu geen problemen meer



    groetjes
    ie kunt in ieder geval de foto's bekijken maar er bijzijn was toffer geweest
     
  17.  

Deel Deze Pagina