Alula depron SAL/DLG V1.0 en V2.1/a en V3.0 en nu ULTIMAHOELA!

Het was vanavond echt heerlijk. Ik heb ruim twee en een half uur op de helling staan gooien, het gaat steeds beter ! Erg gezellig, en leerzaam weer. Wat een leuke hobby hebben we toch !!!!! :D:D

Deze fun is mede mogelijk gemaakt door.............PlanckFranck ! Ik kan hem maar niet genoeg bedanken !

Fantastische avond gehad zo te zien :) om jaloers op te worden! (Ik blijf maar vergeten dat de smilies van mijn iphone niet worden herkend op het MBF.. Sorry voor alle blokjes in mijn reacties

weet je nog dat ik zei, je gaat staan smijten tot de zon onder gaat en je de contouren van je toestel nog nauwelijks onderscheid van de achtergrond?

daar begint het alvast op te lijken !

super dat je elke keer verbetering ziet!

komt zeker goed franck.

weet je nog dat ik zei, je gaat staan smijten tot de zon onder gaat en je de contouren van je toestel nog nauwelijks onderscheid van de achtergrond?

daar begint het alvast op te lijken !

super dat je elke keer verbetering ziet!

komt zeker goed franck.

Ja dat weet ik nog heel goed....en ik wist de avond van deze foto's ook goed hoe wij jou in herentals zag zwiepen met de confectie alula (:D) met mees....wij aan de jupiler bij het kampvuur, jullie zwiepen met de alula.....en ik dacht...dat gaan wij ook doen....en zie hier, ik voeg de daad bij het woord :D

Dit gaat idd helemaal goed komen. VAndaag ook wat dlg gezwiep gezien in Ede....dat gaat wel even twee keer zo hoog...mgoed...dat waren ervaren mannen met kekke carbon kistjes.

Laatst bewerkt:
je weet toch wat ze zeggen.... het houdt nooit op! binnen het jaar heb je een carbon kek dlgtje, en al de rest van je kisten ligt te bestoffen ;)

Dat kan ik helaas beamen - meer dan 20 kisten op zolder en de enige drie die afgelopen twee jaar een frisse neus hebben gehad (op één keer de easyglider na) hebben alledrie een werpstift :D

Daarom heb ik me voorgenomen om, tot ik alles vliegklaar heb, iedere week één toestel onder handen te nemen. Net flink wat spul besteld bij HK en twee kistjes heb ik de servo's al in :)

Agja, we beginnen simpel. Zo ook met de stroom en spanningsvoorziening. Slijm wil per se 6 volt op de servo's van zijn V3 ammehoela...snap ik wel, op 1 cel lipo zijn de servo's veeeeel trager. Ik heb wat zitten kijken op HK naar voltage booster / becs...maar ineens dacht ik, dit is helemaal niet zo moeilijk, 1e jaar MTS electronica...in het kader van de crisis kunnen we het zelf ook oplossen....dus regelaartje 7806 gevonden, capaciteitjes van een sloopprint en een stukje blik van de Carvan Cevitan Limonadesiroop...

kc_promo_assortiment.ashx

totaal gewicht 3 gram, en nu netjes 6V op de ontvanger en servo's.

fulla!! (Voila!)

Werkt prima/getest tot 800mAmpere op 2S lipo, in de ammehoela setup gebruiken de twee servo's + ontvanger maximaal 400 mA. (ook gemeten) Geen gekke ruis of oscillatie dingetjes op de scoop dus de capaciteitjes zijn voldoende.

Kek of niet!!??

New+Image.JPG

Laatst bewerkt:
mooi! :) vergeet niet de regelaar los te koppelen ;) anders kan je niet laden!
maar als je lood moet gaan bijsteken in de neus kan je voor een grotere accu gaan.

succes!

dank u wubbe, had mijn schrijffout niet gezien :D het zijn inderdaad 2 totaal verschillende zaken!

Laatst bewerkt door een moderator:
De booster is een geen booster maar een regelaar.

Het is wel een idee, niet een 2S maar een 1S LiPo gebruiken met een booster. Nog lichter :).
Natuurlijk alleen als gewicht bespaard kan worden.

Vandaag de voor en achtertuin schoonmaken....lachen met die hogedrukspuit...tegels schoonspuiten :D Ik lijk inmiddels wel een marinier. "Kadie!!!???"

Muziek van vroeger op vandaag

...John Denver..erg suf nu.... maar ja dat was toen hip....jammer dat ie is overleden....weer zo'n pilot error ding...
John Denver's Last Flight - Plane Crash Sites on Waymarking.com

en abba.

zweden is mooi...

Snel tussendoor nog even getest de regelaar icm met de mpx evo in het testprogramma.....wat een superzender is dit. Testprogramma, 50 gram servo's op de roeren voor de belasting..de regelaar wordt nauwelijks warm, spanning op ontvanger is 5,3Volt...geen ruisjes en oscillaties tot 4,5 volt uit op de scoop.

Step up / step down...de discussie...tis nu step down...200mAh...uurtje vliegen en accu verwisselen..... gemiddeld verbruik is ongeveer 130mAh. Ik ben zelf voorstander van step up... want met een 2P 200mAh en 70% rendement heb je nog steeds meer dan een uur vliegtijd.

Laatst bewerkt door een moderator:

De 7806 heeft een minimale spaning van 8 volt nodig. 2V "overspanning".
Werkt dus alleen goed met een volle 2S accu.
Onder de 8 volt geen garantie op een goede werking.
7805 is beter maar je kan best bijvoorbeeld een LM2940 5V low drop nemen.
Die werkt goed tot met 1 volt "overspanning".
Minimale spanning is dan 6V.

Frans

Klopt helemaal frans....

praktijk (gemeten) wijst uit uit dat deze regelaar (tis uiteindelijk een 7805 + 1n4001 aan de base geworden) minimaal 2V Voltage drop heeft.....en met lege 2S lipo's is de spanning in 7V, het werkt nu prima want met 7V lipo voltage heb ik nog steeds 5V op de ontvanger. Komt goed denk ik.

dus Ik zeg..."are the odds 2-3 ?

Laatst bewerkt:
Ik bedoel Yves de Vriendt

de man die (dit is mijn persoonlijke mening) ieder draadje in het DLG/HLG forum verziekt door quasi lollige opmerkingen en verwijzingen naar youtube filmpjes.

Ow, duidelijk. nou dat gaat em niet worden. Ik verziek alleen m'n eigen draadjes. (ik ga wel ff zoeken op zijn posts)

[Edit] Nou, daar lijk ik echt niet op hoor ![/edit]

Laatst bewerkt:
Back