Alula depron SAL/DLG V1.0 en V2.1/a en V3.0 en nu ULTIMAHOELA!

hey franck, der schiet me net iets te binnen, en ik kan het nergens terugvinden.

heb je voor de 3.0 een ander profiel gebruikt? ik kan alleen terugvinden dat het dunner is. (lees 8%)
maar is dit hetzelfde profiel gewoon dunner? of een nieuw.

het kan ook zijn dat ik er over lees, want ik was in die tijd op vakantie.

Neej, zelfde profiel..PW, maar nu wel zoals het bedoeld was....dus 8% dikte. De V2.1 had toch een iets dikker profiel ....komt door profiel uitprinten en geen rekening houden met 3mm huiddikte depron. Dat heb ik met de 3.0 wel gedaan

Ik bedoel Yves de Vriendt

de man die (dit is mijn persoonlijke mening) ieder draadje in het DLG/HLG forum verziekt door quasi lollige opmerkingen en verwijzingen naar youtube filmpjes.

Nou na wat profilen moet ik echt bekennen geen Yves te zijn hoor, en ook geen vriend ! (met DT)

1: ik wil niet quasi lollig overkomen, ik schrijf wat ik meemaak, en dat is als vandaag in een jolige bui, met muziek die ik leuk vind...en vaak niets te maken heeft met het topic.
2. Ik post alleen in mijn eigen draadjes geluid / video
3. Mijn draadjes bevatten volgens mij nuttige info.....de geluidjes zijn slechts sidekick / verwoorden mijn personal stemming.
4. En ik ben verdraait een behoorlijk stuk jonger !!

Nou , nu maar weer on topic ? :D

:D

Laatst bewerkt:
@Franck:
Het is toch jouw draadje?
Ik volg het met smaak en interesse en sla de dingen over die ik niet waardeer.
(andere muzieksmaak)

Oehhhhh!...ik zeg goede keus, en nog 1 keer "off topic" dan...:D

Nu on topic! : Ik ben iig net begonnen aan de voorlopig laatste V3.0 ammehoela...ribbetjes ribbetjes ribbetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag de hele schakeling laten draaien om te kijken hoe lang het systeeem blijft werken. 2S 200mAh lipo, 7805+diode regelaartje en ontvanger+ 2 digitale servo's. Ik ben om 1300 gestart en het het testprogramma op de evo op elevator gezet 0.5 sec....

Het systeem werkt prima tot aan 5V op de lipo..tis nu half 3 (En oei 5V das wel erg leeg voor een 2S lipo) mgoed...je kan met dit setje makkelijk 2 uur vliegen !

Laatst bewerkt:
Oh Oh wat was het vanavond fijn...alhoewel...Mees is deze week op kamp en ik mis hem nu al..sigh

Huey ligt in de lappenmand dus ik ben vanavond met Secondelijm alleen op ons veld gaan zwiepen met de V3.0 ammehoela...zoals fox dat deed met z'n alula confectie ding :D in herentals........Secondelijm oefenen met vliegen, ik m'n werptechniek bijschaven...twee uur lopen zwiepen....

Wat een kek kistje is dit..echt alles voel je / merk je...t' was vanavond 2/3 Bft en het zwiepen ging echt perfecta. Jammer dat ik de hoogtemeter was vergeten want ik heb echt persoonlijke zwieprecords gebroken! :D

heer-lijk ..en twee gelukkige modelbouwerts erbij! Uiteindelijk toch 11 gram lood uit de neus..en er kan nog wel wat uit..morgen maar verder experimenteren..

De foto zegt genoeg toch !?

IMG_2727-2.jpg

Laatst bewerkt:
de foto zegt idd genoeg ;) maar ik wil niet weer in herhaling vallen! anders moppert wubbe weer eens ;)

mss moet je de werptechniek een keertje laten filmen.

dan pas zie je wat je net goed of verkeerd doet. daardoor kan je bijschaven en ga je hoger gooien!

ps, is dit V2.0 op de foto? hoe dempt hij de slinger uit na het lossen tov v3.0?

Ha ha ha. :D Dit is de V3.0.. gebouwd voor Secondelijm. Staartje is wat groter dan de V2.1 en dat merk je idd met lossen..minder zwabber......wat ook misschien scheelt is dat ik inmiddels behoorlijk beter werp. Met een beetje ok worp heb ik bijna geen zwabber (dat hoor je gelijk bij het lossen!) ..en dat zie je dan ook meteen in hoogte..er zaten vanavond zwiepjes bij die echt rete strak en hoog waren! (in vergelijk met mn gezwiep van 2 weken terug een heel verschil)

Wat ik ook merk is dat hard zwiepen niks oplost,je moet soepel zwiepen...zoveel mogelijk met ontspannen en gestrekte arm...en timing met loslaten is most essential....tis een beetje je gang vinden...

Laatst bewerkt:
Filmpje?

Hoi Franck,

Om het zwiepen te leren zou je deze filmpjes kunnen bekijken. Er zitten echt hele mooie tussen:
plaats-hier-je-favoriete-dlg-filmpjes

Enne... een filmpje van een Ammehoela die richting hemel gezwiept wordt vinden wij als publiek erg leuk :)

Laatst bewerkt door een moderator:
He das een goeie tip, tnx. want nu de V3.0 is wel zon beetje een afgerond ontwerp. Tgaat em nu zitten in perfectioneren van de zwieptechniek.

Wel geinig overigens gister...ik had een tiental loodjes gemaakt, en we hebben als zwiepend goed
de kist kunnen trimmen en ook gelijk kunnen zien wat voor effect het heeft als je zw punt verschuift.
We zijn begonnen met het zw op 20% en dat was met 17 gram lood in de neus...daar zit nu nog 8 gram in,
werkelijk byzonder om te zien hoe lang, na een goeie zwiep, de ammehoela in de lucht blijft.

Elevons staan nu nog maar een paar mm omhoog...en ze reageert echt voorbeeldig op de roeren.

Laatst bewerkt:
Dat is ie ook wel :D Ik zal met de V3.0 die ik nu aant bouwen ben wat op papier zetten.

Vanmiddag nog even gevlogen op het veld, Secondelijm was er met de ammehoela...twas een briesje 3 ging nog net...airtime gemiddeld was 25 a 30 seconden, met uitschieters naar 10 seconden en 1 minuut.

Lol Secondelijm belt me net, helemaal enthousiast...."ik heb het nu helemaal voor elkaar!"......erm...wat heb je voor elkaar dan ? ..Het kan nog gekker...alle lood is nu uit de neus van de V3.0, ik heb net 17 minuten airtime in een belletje gehad..:D LOL

Dus ik ga zo maar eens bij hem kijken.

[edit--> net terug] lol Secondelijm is nog eens aan zn conditie aan het werken...het is flink sjouwen op zo'n helling, naar beneden / naar boven / in de boom klimmen :D De ammehoela vliegt werkelijk beeldschoon...zw punt nu gemeten op 5.6 cm van LE = ca. 29% Roertjes staan nog maar 2 mm up.

Verderop waren wat collegavliegers met electrozweverts aan het vliegen.....zegt slijm : dat zijn geen zweverts franck :D

Laatst bewerkt:
nice! ;) ofwel heb je een vette kist gebouwd, ofwel is het een strakke piloot, ofwel beide! ;)

check zeker even hoe de ailerons staan!?

echt leuk dat jullie de finetuning onder de knie krijgen!

Ik denk een beetje van beide :D. En het finetunen is werkelijk erg leuk...zet alle gewoontes van vroeger maar aan de kant :D

Overigens FOX, met een beetje geluk komt Secondelijm deze week naar limburg (voor werk) hij neemt wel contact met je op wanneer (Starter II / ASW22) De starter ligt iig in zn auto !

Back