"Amerigo vespucci"

Hallo Pantani,

Je schip wordt erg fraai. Een klein vraagje de witte banen op de romp lopen bij het achterschip in knikken, hoort dit zo?

Nog een kleine tip; als je een dekhuis in een houtkleur wilt maken kan je beter een plaatje berken triplex halen dan het bijgeleverde hout van de kit. Berkenhout heeft een fijnere nerf en wordt veel mooier als je het aflakt en ook het verwerken ervan is strakker. Het beste is dat je een (waterdunne) waterdragende kleurbeits neemt van het merk Cepe antiekbeits. Daarna meerdere lagen blanke zijdeglans lak. Het resultaat is een diepe warme houtnerf.

groeten Paul

Neen dat hoort niet zo, maar ik kon men tooltje niet gebruiken om de waterlijn af te tekenen en heb het moeten doen met meetlat en tape, ik heb nu wat ervaring opgedaan en weet nu voor de volgende boot (schip) waar ik op moet letten en hoe het juist te doen, nu zou het jammer zijn als ik het nog zou proberen te veranderen, onbegonnen klus.
Toch bedankt voor uw info en goede raad.
Bedankt

Update 14-06-2008 Dekhuisje

Ik heb nog een beetje kunnen verder doen met het plaatsen van de staanders voor de reling op het dekhuisje, hier onder enkele foto's.
Later deze dag als de lijm droog is zal ik proberen de messing draadjes er door te loodsen, zal wel friemel werk worden, anders zal ik ze in stukjes er door lijmen.

IMG_1628.JPG

IMG_1630.JPG

Is allemaal al redelijk recht, maar ik kan ze straks nog bijplooien eens de draadjes er tussen gaan.

IMG_1632.JPG

Nadien nog alles een mooie schilder beurt geven en het zou mooi moeten worden.
Tegen het huisje aan de achterkant komen nog ladertjes ook eens het gemonteerd is op het dek van men schip.

Update Dekhuisje Reling

Heb men reling dus op zen plaats gekregen, was me wel een secuur werkje, maar is gelukt
tongue.gif
.
Wel een vraagje, hoe zou ik die wituitslag van de lijm kunnen doe verdwijnen??
De reling moet nog wit geschilderd worden.

IMG_1634.JPG

Hier een foto van de dryfit op het dek.
IMG_1633.JPG

En dan eens een totaalfoto van hoe hij er nu al zou uitzien.
Ik heb natuurlijk nog wel wat kleine werkjes gedaan aan kleinere stukken, zoals de luchtkokers en ander klein materiaal geschilderd om gemonteerd te worden.
IMG_1635.JPG

Wat je ook eens kunt proberen:
Eerst de reling in de juiste vorm buigen, dan de sceptertjes er over schuiven en dan alles op z'n plaats monteren.
CA-uitslag verwijderen met synthetische thinner (!geen cellulose thinner!) nagellakverwijderaar kan ook helpen. Dit soort producten altijd eerst testen op een proefstukje (better be safe than sorry).
Gtz, A!H.

Update 16-06-2008

Nog een beetje verder gedaan met in elkaar lijmen van sommige onderdelen waar ik een beetje uitleg zal bij geven.
Hier onder op de eerste foto ben ik dus bezig met het in elkaar steken van de Radar toren.
De 2 ronde paaltje, daar heb ik een gaatje in geboord en ook in het blokje war ze op staan en heb er een stukje van een saté prikker in gelijmd om het geheel wat steviger te maken.
De Sateliet ontvanger is ook in hout maar heb ik eerst met een beetje plamuur bewerkt nu om hem dan als hij droog is glad te kunnen schuren, en mooi te kunnen schilderen, als ik dat niet doe dan zie je het hout structuur nog te goed en ik heb nog nooit een sateliet ontvanger in hout gezien.

IMG_1636.JPG

De onderdelen hier op deze foto moeten de overkappingen voorstellen, ik moet de overkapping zelf nog beplanken en dan met vernis schilderen.
IMG_1637.JPG

Op de voorsteven heb ik ondertussen ook al de reling geplaatst, die weer een secuur werkje was, is allemaal niet zo groot he
IMG_1639.JPG

Op deze foto zie je de trappen en ladders en een paar deurtje die geschilderd zijn in oud koper.
IMG_1640.JPG

Op het achterschip heb ik ook al wat kaapstanders en luchtkokers op zen plaats gelijmd.
IMG_1642.JPG

Een totaal picture van het schip hoe hij er nu uitziet.
De kalfaatlijntjes moet ik ook nog wat bijtekenen, zoals ik al getest heb aan BB kant achterschip.
Tot zover deze update.
IMG_1643.JPG

Update 19/06/2008
Zoals beloofd de nodige foto's van men werk die ik de laatste dagen heb vericht.
Hier zie je dus de overkappingen die ik beplankt heb en nog een beetje moet bijschuren voor ik ze in de vernis zet, nog niet genoeg geschuurd zoals je kunt zien.
IMG_1645.JPG

Heb nog een paar luchthappers op zijn plaats gelijmd.
IMG_1647.JPG

Hier nog een paar kleine stukken in houdkleur gespoten, moet nog een laagje hebben hoor.
IMG_1652.JPG

Dan de reling op het voorschip die ik wit heb geschilderd, valt wel mee qua uitzicht he
IMG_1653.JPG

En dat was het dan alweer, hopelijk kan ik vandaag nog wat verder doen, ik zou toch graag vandaag de 2de laag houdkleur aanbrengen en de overkappingen netjes bijwerken en de eerste laag Magonie kleur vernis geven.
Morgen dan de volgende update, of vanavond al.

update 20-06-2008

Heb de overkappingen en de kraandragers op hun plaats gelijmd, en zo begint het stilaan vol te worden op het dek, maar er moet nog zoveel bijkomen.
IMG_1654.JPG

Op deze foto enkele onderdelen die ik bezig ben met samen stellen en schuren en schilderen + ook nog spuiten.
IMG_1655.JPG

Dit zijn de banken die ik net in de vernis heb gezet, straks nog eens een klein beetje opschuren en nog een laagje geven.
Achter de banken kun je men Sateliet ontvanger zien liggen op een saté prikker om straks ook te spuiten.Heb deze ook een beetje bewerkt met plamuur en een laagje grijze primer gegeven.
IMG_1656.JPG

En hier dan een paar onderdelen een eerste keer een laagje oker gegeven met airbrush.
Straks nog een 2de en 3de laag geven, en dan kan dit ook terug gemonteerd worden.
Die luchthappers zijn dus zelfgemaakte in hout.
IMG_1658.JPG

Einde update
rolleyes.gif

Terug een kleine update van het werk wat ik de laatste dagen heb gedaan, veel was het niet, heb ook nog een beetje ander werk gedaan nu het mooi weer is.
Aan de luchthappers heb ik nog een beetje werk zoals je kunt zien.
IMG_1659.JPG

De kompasvleugels zijn ook al bijna klaar om in de vernis te zetten.
IMG_1661.JPG

Hier dan nog een fototje van de banken die ik op hun plaats heb gelijmd.
IMG_1662.JPG

Men satteliet ontvanger in een laagje lak gespoten en morgen nog een beetje opschuren.
IMG_1663.JPG

Dan nog de radar mast en steun in een staalgrijs geschilderd humbroll 87
IMG_1664.JPG

Dat was het voor deze update
Morgen de volgende hoop ik.

Hahaha.....nee hoor, niet bij mij op de schoorsteen maar in het water.
Servo'tje voor het roer en een winch voor het zeil, en gaan met die boot.

Ziet er zeer goed uit pantani! Ik blijf je vorderingen met veel interesse volgen.
Van welke fabrikant is deze kit trouwens?

groet,
Rinie

Ziet er zeer goed uit pantani! Ik blijf je vorderingen met veel interesse volgen.
Van welke fabrikant is deze kit trouwens?

groet,
Rinie

Deze kit is aangekocht bij Deagostini, is zeer mooi uitgelegd hoe alles in elkaar steekt maar is erg duur ten opzichte van het kopen van dezelfde kit in de winkel, je krijgt er wel een zeer mooie historische uitleg bij van bijna alle zeilschepen.

update 25-06-2008

Voila dan terug een kleine update, vanmorgen is ExSerCo bij me thuis geweest en me teveel bezig gehouden om deftig te kunnen doorwerken maar kom, ik heb toch iets gedaan
b2.gif
, is geen waar hoor Dminiek.
b2.gif

Hier op deze foto dus de kompasvleugels die heb beplankt op aanraden van Modelengeneer.
Is zeer mooi zo, bedankt Rik
b2.gif

IMG_1665.JPG

Dan ook nog de reling achtersteven op zen plaats gelijmd, morgen dan de messing draden er tussen lijmen en schilderen.Er komt nog een houten reling bovenop de witte steunders, dat is voor overmorgen hopelijk.
IMG_1666.JPG

Ook aan het dekhuisje de laddertjes geplaatst + de reling ervoor, ook deze morgen nog schilderen
IMG_1667.JPG

Tot zover deze update

update 26-06-2008

Voila vandaag al terug wat gedaan.
Ik heb de reling aan het dekhuisje bijgewerkt en het loopt nu redelijk evenwijdig met de trap hoor.
Beter dan dit zal ik het niet krijgen, ook kon ik niet meer speling geven, anders ging de reling te ver verwijdert staan van de trap, en dat is echt niet realistisch.
IMG_1671.JPG

Heb nu ook de horizontale dragers van de reling op achtersteven geplaatst, ziet er goed uit, straks nog een laagje verf en dan beginnen aan de houten armleuning op de reling te plaatsen.
IMG_1672.JPG

Tot zover deze update

update 26-06-2008 verandering Reling

Voila Rik, ik heb het toch maar verandert, dit zou toch al veel beter moeten zijn.
b2.gif

IMG_1675.JPG

img_1675.jpg

Voor de laatste trede van het trappetje moeten de mannen wel over hele lange benen beschikken.
Vergeet niet dat als je 1 op 50 oid bouwt 1mm verschil in werkelijkheid 50mm is.
Voor de rest blijf ik het een zeer mooi geheel worden.

Back