"Amerigo vespucci"

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door pantani, 11 dec 2007.

  1. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update met de beloofde foto's

    Heb dus terug een vernis laag er op gezet en straks ga ik de volgende spuiten.
    Als alles goed gaat kan ik vanavond nog een laatste laag aanbrengen en dan verder werken aan de opbouw en alle andere onderdelen.

    Je kan dus al zien dat het inderdaad al veel beter is met een laagje vernis, is ook al wat wazig, en dit is beter dan een extra blinkend effect.
    [​IMG]

    En voor Rik dan de beloofde foto van het achtersteven
    Ik ga er niet meer aankomen hoor nu.
    [​IMG]
     
  2. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Effe een update

    Ik ben bezig met het aanbrengen van de boorden langs het dek.
    Het ziet er op de foto uit alsof de planken van het dek zo onverschillig liggen en omhoog steken maar dat is niet zo hoor , komt door de potloodlijntjes die ik nog aan het verbeteren ben.
    [​IMG]

    De ankerplaten heb ik ook op hun plaats gelijmd met secondelijm.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Ook de patrijspoorten en de andere delen voor de opbouw heb ik al in een grondlaag gespoten, het schroef ook eerst in een grondlaag later of deze middag in een bronzen kleur steken.
    [​IMG]
     
  3. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Ben begonnen met het plaatsen van de patrijspoorten aan een kant, je kan ze zien op de foto's.
    Ook kun je zien dat ik vooraan een beetje slordig ben geweest en je kunt mooi de witte streep zien die de secondelijm heeft aangebracht na dat ik er eentje uit men handen liet vallen, dat zal ik dus nog moeten bijwerken maar hoe ik deze lijm kan verwijderen zonder de verf te beschadigen weet ik ook niet.
    [​IMG]

    Hier achteraan ook al bezig geweest, ziet er goed uit.
    [​IMG]

    Hier zie je dus dat ik de boorden mooi heb afgewerkt,en ook de ankerplaten heb bevestigd.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Tot zover deze update
    Volgende zal begin junni zijn daar ik morgen terug voor 6 weekjes.
     
  4. Laurent

    Laurent

    Lid geworden:
    17 nov 2003
    Berichten:
    730
    Locatie:
    Luik , Belgie
    Goeie reis en de groetjes aan Jan de Bruyker , een van mijn ex-collegas , als jij hem ooit tegenkomt

    de groetjes ,

    Laurent
     
  5. BigBoat

    BigBoat Guest

    Niet proberen met oplosmiddelen de secondelijm te verwijderen, dat gaat je je lak kosten !!!
    Dat wit wordt veroorzaakt door vocht en kan je zoveel mogelijk met een droog doekje proberen te verwijderen.
    Daarna is het beste gewoon met een klein penseeltje lak over de overgebleven witte uitslag te gaan, meer niet.
    Deze boot begint er echt als een plaatje uit te zien.
     
  6. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Voila ik ben weer terug van weg geweest
    Ik zal een update maken van de laatste week, ik heb al het een en ander gedaan intussen, de foto's zeggen meer dan woorden, daarom een reeks foto's van de vorderingen.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Hier dan al een beetje klein materiaal in de primer gespoten, om nadien te zien dat ik de gietranden nog moest wegschuren :x .
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
    Dan heb ik ook de stalen reling geplaats op de achtervleugel en dan ook de houten reling er op gemonteerd.De gaatjes die moet ik nog met een naald uitprikken, iets teveel verf gebruikt, ook heeft modelengeneer me kleinere nageltjes opgestuurd om deze die ik gebruikte op de stalen reling mee vast te maken te vervangen daar deze veel te groot zijn biijgeleverd van de fabrikant uit.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]

    [​IMG]
    Ook het dekhuisje heb ik al wat gespoten, en nadien terug wat bijgewerkt met plamuur om de spleetjes weg te stoppen.
    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
    Zo, tot zover deze update
     
  7. BigBoat

    BigBoat Guest

    Donders nog aan toe......dat wordt een mooi schip !!
     
  8. michel1969

    michel1969 Guest

    echt wel een super mooi project ben jij aan het bouwen zeg, hou deze in de gaten en ben benieuwd hou het er uit gaat zien.
     
  9. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Dank u voor de mooie complimenten :D
     
  10. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 06-06-2008

    Ben begonnen met het maken van het dekhuis achtersteven.
    Eerst alle mooi uigesneden en beetje opgeschuurd.
    [​IMG]

    En vervolgens in elkaar gelijmd zoals je op de volgende foto's kunt zien.

    [​IMG]

    [​IMG]


    Eens de lijm droog is kan ik beginnen met het opschuren van het dekhuisje.Plamuur zal hier niet aan te pas komen daar ik het huisje in een Magonie houtkleuren vernis zal zetten.

    [​IMG]


    Nadat alles is opgeschuurd zal ik dan het volledige huisje bewerken met een plankje van 2x2 mm, dus rondomrond dit huisje zul je dan deze plankjes zien, ook verticaal zal ik deze plankjes plaatsen maar dit is voor een volgende update.

    [​IMG]
     
  11. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Voila, ben al begonnen met het plaatsen van de lijsten op het dekhuisje.
    Het gaat wel traag maar ik probeer men best te doen om het mooi en goed te doen.

    [​IMG]
    Zo ziet het er nu al uit, ik zal het nu laten drogen en morgen verder doen.


    [​IMG]
    Een foto van de zijkant genomen.
     
  12. rovman

    rovman

    Lid geworden:
    13 okt 2007
    Berichten:
    629
    Locatie:
    Rotterdam
    je schreef dat je het naturel wil houden, zeg maar blank gelakt mahonie.
    hoe ga je de ruimte tussen de panelen opvullen?
    zaagsel met lijm, of met mahonie repen.
    veel succes, Loek
     
  13. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Hallo

    Ik zal dus ook van die latjes 2x2 mm verticaal plaatsen op de openingen, dat zul je in de komende dagen zien aan de volgende update's :D
     
  14. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 09-06-2008

    Klein beetje verder gedaan vandaag, in het weekend niets kunnen doen daar ik naar "De grote prijs Snelheid te oostende" ben geweest, dit is een race wedstrijd tussen snelle motoren zoals de mijne [​IMG]

    Nu on topic.
    Heb al en paar plankjes meer kunnen leggen, heb er ook al een stuk of 4 verticaal gezet zo kunnen jullie een beetje zien hoe het in zen werk zit, en hoe het zal worden.


    [​IMG]


    [​IMG]

    Tussen ieder raampje komt er dus ook zo'n verticale staander te staan.
    Boven op het dakje komen nog planjes te liggen van 1 mm dik x 3 mm breedt.
    Het geheel moet dan nog opgeschuurd worden
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2008
  15. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 10-06-2008

    Voila, heb het huisje bijgewerkt en al de eerste keer in de vernis geschildert, het resultaat mag gezien worden ( volgens mij dan he )

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    Zo, dit was dan de update met de foto's van het verticale plaatsen van de staanders + het bijwerken spleetjes en eerste vernislaag.
    Nu nog een beetje verder werken aan de kleine bankjes en alle andere kleine objecten [​IMG]
     
  16. BigBoat

    BigBoat Guest

    Ik had het zelf waarschijnlijk in een andere volgorde gedaan, eerst alles lakken - schuren en dan pas plakken, maar het ziet er weer netjes uit.
     
  17. mijn-kotter

    mijn-kotter

    Lid geworden:
    13 mei 2008
    Berichten:
    167
    Locatie:
    friesland
    Dat wordt een mooi schip mijn complimenten, ben benieuwt hoe dit schip er in zijn geheel uit komt te zien ik blijf het volgen

    mv.gr ron
     
  18. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Eventjes een foto genomen van de dryfit van het dekhuisje op het schip zelf, om aan te tonen waar het dan in een latere fase zal gelijmd worden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. pantani

    pantani

    Lid geworden:
    11 dec 2007
    Berichten:
    132
    Locatie:
    Belgie-Gistel
    Update 12-06-2008 Dekhuisje

    Hallo, ik heb nog een klein beetje verder gedaan met het dekhuisje, ik heb het nog 2 laagjes vernis gegeven en ben nu bezig met het plaatsen van de reling op het dakje van het huis.Dit is wel zeer fijn werk, is allemaal niet te groot en sterk, maar ik krijg het wel voor elkaar denk ik, juist de draadjes die er dan later door moeten zullen wel wat problemen met zich meebrengen denk ik.

    [​IMG]


    Zoals je kunt zien heb ik al de kleine gaatjes voor zitten boren met boor 0.8mm om dan de steunders er in te lijmen.
    [​IMG]
     
  20. P. Burghoorn

    P. Burghoorn

    Lid geworden:
    17 feb 2008
    Berichten:
    1.366
    Locatie:
    Halderbergen
    Hallo Pantani,

    Je schip wordt erg fraai. Een klein vraagje de witte banen op de romp lopen bij het achterschip in knikken, hoort dit zo?

    Nog een kleine tip; als je een dekhuis in een houtkleur wilt maken kan je beter een plaatje berken triplex halen dan het bijgeleverde hout van de kit. Berkenhout heeft een fijnere nerf en wordt veel mooier als je het aflakt en ook het verwerken ervan is strakker. Het beste is dat je een (waterdunne) waterdragende kleurbeits neemt van het merk Cepe antiekbeits. Daarna meerdere lagen blanke zijdeglans lak. Het resultaat is een diepe warme houtnerf.

    groeten Paul
     

Deel Deze Pagina