Andrea Gail (1:30)

Onder lichte druk van enkele collega-modelbouwers heb ik me toch laten overhalen om een koffiezettertje te maken :lol: :

AndreaGail083.jpg

Een stukje doorzichtig plastic sprue kwam goed van pas om het kannetje te maken. Het handvat is gemaakt van een klein kettingschakeltje. Verder zien we ook nog een Marlboro-onderleggertje (kwestie van geen koffie te morsen op tafel :rolleyes:), een pakje sigaretten, een asbak mét sigaret en een kopje koffie.

En geloof me... jullie willen écht niet weten hoe klein die spulletjes zijn.
zoeken.gif

Wordt vervolgd,

Droop
Ik mis de suikerklontjes nog... oh nee, doe maar zoetjes! :mrgreen:

Ongeloooooofelijk vakwerk! :thumbsup: :thumbsup:

Ik mis de suikerklontjes nog... oh nee, doe maar zoetjes! :mrgreen:

Ongeloooooofelijk vakwerk! :thumbsup: :thumbsup:

En misschien ook nog een stukje taart om het nieuwe jaar in te zetten?
nieuwjaar.gif

:lol: :lol: :lol:

Vandaag worden het dak en de binnenverlichting gemonteerd en als ik een gepast figuurtje heb, dan zal dit ook in de stuurhut z'n plaatsje krijgen. :wink:

Droop

Ziet er goed uit droop,
En dat allemaal in zo'n korte tijd.

Misschien is het wat om ooit een keer met de Andrea in een zwembad met golfslag te gaan varen (Een bijna perfect storm). Een beetje film naspelen. Uiteraard zonder te zinken want dat is zonde van al dit werk.

:nooo:
Nee hé... Niet wéér zo'n draadje waarin de argeloze modelbouwer wordt verleid om de meest kleine prullaria in zijn stuurhut te bouwen...
Hebben we dat al niet bij Martin '70 gezien?
Weten jullie wel hoeveel bouwtijd dat kost?
Bouwtijd die dan niét gebruikt kan worden voor essentiele zaken zoals aandrijvingen enz...:onweer:

O, by the way, Droop:
het bovenste nietje van die Playboy naast het asbakje is een beetje roestig... Moet je die nog schoonmaken of is dat jouw 'weathering'?

Nightshots

Verdikkeme Roel, ben ik nu toch wel vergeten om dat bovenste nietje een nieuw laagje verf te geven zeker! :lol:

@Wilco: Een zwembad met golfslag? Euh... ik hou het toch liever bij m'n vijverke. :lol:

Terug tijd voor een update.

Schipper Billy Tyne is aan boord van de Andrea en dus was het de hoogste tijd dat het dak op de stuurhut werd geplaatst.
Dit natuurlijk niet zonder eerst de binnenverlichting te plaatsen. Bij CAP Maquettes heb ik me een pracht van een plafondlampje kunnen aanschaffen en dat schittert nu in de stuurhut zodat de schipper ook 's nachts in z'n Playboy'ke kan lezen.

AndreaGail086.jpg

De stuurhut op z'n plaats. Het model begint nu al z'n 'Andrea-look' te krijgen. :D

De volgende foto's zijn nightshots. Hier heb ik eens speciaal de sfeer in en rond de stuurhut met de camera trachten weer te geven. Dit natuurlijk dankzij de bijhorende verlichting.

AndreaGail096.jpg

AndreaGail098.jpg

AndreaGail099.jpg

AndreaGail100.jpg

AndreaGail095.jpg

Gezellig, niet? De foto's passen nu wel zo'n beetje in de eindejaarssfeer. :xmas:

Wordt vervolgd,

Droop

Laatst bewerkt:
Moet het nog nieuwjaar worden dan in belgie? :lol:

Nu we met 6 maand vertraging een (voorlopige) regering hebben lijkt het mij logisch dat we het nieuwe jaar ook wat later zullen inzetten... :lol:.

Best weer een geslaagd project die AG, Droop. Je blijft me keer op keer verbazen.

Hebben we dat al niet bij Martin '70 gezien?
Weten jullie wel hoeveel bouwtijd dat kost?
Bouwtijd die dan niét gebruikt kan worden voor essentiele zaken zoals aandrijvingen enz...:onweer:

Euhmm Roel wat is daar mis mee ;) " and you have seen nothing yet " :p je weet goede wijn heeft ook tijd nodig om te rijpen he :rolleyes:

En door het speed bouwen van droop heeft hij tijd over voor dit soort geintjes toch ?

Gr Martin :D

Nu we met 6 maand vertraging een (voorlopige) regering hebben lijkt het mij logisch dat we het nieuwe jaar ook wat later zullen inzetten... :lol:.

Best weer een geslaagd project die AG, Droop. Je blijft me keer op keer verbazen.

Maak Droop maar leider van belgie:rolleyes: Als die net zo regeerd als dat die boten bouwt komt het misschien ooit nog eens goed met belgie :lol:

@ allen: Euh... :shock: :lol:

Het bouwproces aan de Andrea staat nu terug op een laag pitje aangezien m'n baas wou dat ik vanaf vandaag terug z'n gelederen zou vervoegen.
Met andere woorden: Het verlof zit er op en de plicht roept.
op_bord_tekenen.gif

Met een beetje geluk verschijnt de volgende update met het weekend.

Droop

@ allen: Euh... :shock: :lol:

Het bouwproces aan de Andrea staat nu terug op een laag pitje aangezien m'n baas wou dat ik vanaf vandaag terug z'n gelederen zou vervoegen.
Met andere woorden: Het verlof zit er op en de plicht roept.
op_bord_tekenen.gif

Met een beetje geluk verschijnt de volgende update met het weekend.

Droop

Zelfs terug naat zijn baas gaat nog vlugger als het formeren van een regering daar bij DROOP

Als droop in de regering komt kan die vast wel wat subsidie geven voor dit forum :D

Ik heb vandaag toch weer een heel klein beetje aan de Andrea kunnen verder werken:

AndreaGail102.jpg

De verdere afwerking van het stuurhuis kwam nu aan bod. De radars, reddingsvlot, zoeklichten en motoruitlaat zijn ook geplaatst.

AndreaGail103.jpg

De uitlaat bestaat uit twee messing pijpjes die men haaks aan elkaar moet solderen of lijmen. Met de gepaste verf & weathering komt dit item toch nogal realistisch over. :wink: Ook de andere zaken op het dak kregen hun portie roest toebedeelt zoals het hoort bij een echte vissersschuit.

AndreaGail109.jpg

AndreaGail113.jpg

Hier nog 2 nightshots toen ik de zoeklichten testte. Mooi! :D

Wordt nog steeds vervolgd,

Droop

Back