Andrea Gail (1:30)

Droop ,

Jij bent een kunstenaar als het gaat om de werkelijkheid nabootsen.
Petje af voor je model hoor :thumbsup::thumbsup:

Ik ben nu de Carina van Graupner aan het maken om even terug de "slag" te pakken te krijgen.

Mijn volgende project gaat worden de "Amsterdam"van Artesania.
Heb veel zitten lezen op het forum over dit merk , maar schijnt toch best goed te zijn.

Suc6 met de stabilisatoren bouwen ;)


Ja bij Droop word het een hele roestbende hoor.:confused:
Het schip is dadelijk niks meer waard :rolleyes:;)
Kan hij er zo mee naar de oudijzerboer
Ook een hoop werk voor niets gedaan dan he
mvg
Frederik:D
 
@ Botter ,

hoe is het pakket als ik vragen mag
Past alles een beetje zoals het hoort ?
Soms lees ik dingen over Billing Boats dat veel onderdelen net iets te groot zijn of andere problemen , ben jij bij de Amsterdam ook zoiets tegen gekomen ?
 
@ Botter ,

hoe is het pakket als ik vragen mag
Past alles een beetje zoals het hoort ?
Soms lees ik dingen over Billing Boats dat veel onderdelen net iets te groot zijn of andere problemen , ben jij bij de Amsterdam ook zoiets tegen gekomen ?

Vraag maar alles wat je wilt weten even via PB :wink: Want dit heb natuurlijk niks te maken met dit bouwverslag :)
 
Droop ,

Jij bent een kunstenaar als het gaat om de werkelijkheid nabootsen.
Petje af voor je model hoor :thumbsup::thumbsup:

Ik ben nu de Carina van Graupner aan het maken om even terug de "slag" te pakken te krijgen.

Mijn volgende project gaat worden de "Amsterdam"van Artesania.
Heb veel zitten lezen op het forum over dit merk , maar schijnt toch best goed te zijn.

Suc6 met de stabilisatoren bouwen ;)
Ahoi bcs,

Dit is echt teveel eer hoor. :oops: Het is gewoon het toepassen van verschillende verftechnieken die het 'm doen, meer niet. :wink:

De Carina (cabin cruiser) is idd een schitterend bootje die goed als 'opwarmertje' kan dienen tegen de tijd dat je aan de Amsterdam kan beginnen.
De Amsterdam is een prachtsleper van -wat men kan noemen- een goed fabrikant. Onze 'echte kerel' Christian ( :lol: )zal dit beamen want zoals hij hier ook al meldde, is hij momenteel aan dit model bezig. :wink:

Hou je hier van de Carina een bouwverslag bij of heb ik daar over gekeken? :oops: Zowiezo kijk ik al uit naar je Amsterdam. :D


Update:

Momenteel ben ik druk bezig met het monteren van de stabilisatoren.
Na enige weerspannigheid van de abs-stukken is de bouw ervan toch nog goed gekomen. Als het een beetje meezit dan kan ik die nog deze avond op het schip plaatsen. :D
Ook ben ik bezig met het schilderen én weatheren van de schouw, die z'n plaatsje achter het stuurhuis zal krijgen.


Wordt vervolgd,


Droop
 
Ahoi bcs,



Hou je hier van de Carina een bouwverslag bij of heb ik daar over gekeken? :oops: Zowiezo kijk ik al uit naar je Amsterdam. :D


Nee, ik heb geen bouwverslag bijgehouden , maar het leuke is dat ik er nog een nieuw in doos met beslag heb.
Als de Amsterdam varend is plaats ik zeker een verslag van de Carina ;)
 
Geen anker?

Ik heb gisterenavond nog de stabilisatoren geplaatst en nu begint het model wel héél erg op de 1:1 Andrea te gelijken.

Maar ik heb een vraagje voor de specialisten onder ons: het is me opgevallen dat ik tijdens de bouw van de Andrea nergens een anker tegen het lijf ben gelopen.
Ik heb dan eens goed de foto's van het echte schip bekeken en daar blijkt ook dat deze schuit geen anker aan boord heeft.

Kan iemand me vertellen waarom dit zo is? :confused:



Droop
 
Droopy, maar een wilde gok van mij over dat anker. Die schepen visten altijd op dezelfde plaats (Grand Banks?) misschien is het water daar toch te diep voor een anker? Neemt niet weg, als ze ergens beschutting zochten onder de kust, dat een anker wel handig zou zijn. Misschien ook om kosten en gewicht te besparen.
 
Dat zou idd een mogelijkheid kunnen zijn, Gilbert.

Maar laatst zag ik bij ons op de sloperij een Belgische vissersschuit liggen en die had ook geen ankers aan boord. Tenminste toch niet op de gewone plaats: vooraan aan de boeg, al dan niet in een ankerkluis.
Daar stond het anker gewoon vooraan op het dek. Raar... ... ... .
Zou dit een typisch verschijnsel zijn voor sommige vissersboten??


In ieder geval bedankt voor het meedenken, Gilbert. :wink:



Droop
 
Bij een model van Billing Boats, de Rainbow een garnalenvisser, ligt het anker ook gewoon op het voordek. Dat is wel een bootje van amper 10meter, met vanzelfsprekend een licht anker, dat met de hand te verplaatsen is. De AndreaGail lijkt me iets volwassener. Hoe groot was die visser, bij jullie op het bedrijf? Het benieuwt me of, het museumschip, de Amandine in Oostende een anker heeft, dat was een IJslandvaarder. Ik heb nog niet de kans gehad om hem te bezoeken.
 
droopy,
by ons aan boord van de 0.533 was er een anker op het bakdek.
echter,geenanker winch.
by het ten anker gaan moest men een van de kabels van het vistuig ,
door de rol van de voorste galg lyden. dit is als het waare een soort stelling,
tegen de verschansing byna tegen de bak, waar de visborden in hingen.
deze kabel werd op het anker gezet.
het anker werd door middel van een zwaar gebogen volle buis met behulp van een takel over boord gezet totdeze in de galg ging .
takel los en men kon ten anker gaan.
dat moet je eens met zwaar weer gaan doen.
is gewoon levens gevaarlyk en werd door ons niet gedaan.
maar we haden een anker en dit was voor de inspektie voldoende.
en als het slecht ging was er nog wel bystand van een sleper mogelyk.
groetjes ronny
ook veel groote vissers vaartuigen uit oostende.
staat het anker tegen het bak dek.
daar moet men het anker dirikt in de galg winden
 
Laatst bewerkt:
Bij mij op het werk hebben we ook geen anker voor aan de boeg hangen. Zijn dan geen vissers boten maar rondvaartboten rond de 20 meter. Echter is er wel een anker aan boord dan wel in de voorpiek of onder de banken, zelfs een boot heeft achterin een anker liggen dat met twee man nog amper te tillen is. Dus waarschijnlijk is een anker aan boord hebben genoeg voor de scheepvaart inspectie.
 
Een anker aan boord is denk ik vooral nodig als je problemen krijgt.. Stel een vissersschip krijgt motor problemen.. En het drijgt op de ondiepte te verdagen.. kan er misschien een anker overboord gegooid worden? :confused: Wij hebben nu op de botters voorop ook een mooie dreg liggen.. Maar we gebruiken hem eigenlijkn ooit.. Vroeger hoefde dat ook niet.. Vissers schepen zullen wel nooit stil hoeven te liggen..

Correct me if I'm wrong :mrgreen:
 
Anker

De Typhoon heeft ook een anker voorop "hangen".
In de eerste versie had ze ook een kraan voorop om (waarschijnlijk) dit anker te kunnen "verplaatsen".
De kraan hebben ze er al rap afgehaald, maar het anker zit er nog wel.
Hoe ze daar ooit nog wat mee willen doen is mij een raadsel, het is niet een ankertje wat je met 6 man verplaatst.
Zal Remko wel eens vragen, die weet dit soort rare dingetjes meestal wel.

Greetings,
Luit (die nu snel weer verder gaat met het reling werk)

Edit: Oeps helemaal vergeten om een compliment over het mooie scheepje van Droop te maken.
Bij dezen dus!!!!
 
Laatst bewerkt:
Back
Top