Masten
We zijn weer een weekje verder en de bouw van de Andrea schiet gestaag op.
Een overzichtje van de gedane werkzaamheden:
Hier zien we de mast op z'n plaats. Natuurlijk is ook deze van de gepaste weathering voorzien.
Aangezien zich de motor onder het stuurhuis bevindt moest ik een oplossing vinden om de gehele opbouw demonteerbaar te houden.
Ik heb dit eenvoudig opgelost door de mast op zich met een pin/gat-verbinding aan het stuurhuis te bevestigen/ te lijmen.
De onderkant van de mast staat ook met pinnetjes in het dek verankert. Deze konstruktie is nu op zich zéér stevig en kan nu dusdanig in één beweging van het dek verwijdert worden. Simpel! :wink:
De schipper kan haast niet langer wachten om op zee te gaan en daarom heb ik alvast de markeerboeien aan boord gebracht.
Daar de Andrea Gail geen netten aan boord heeft maar met nylon lijnen de zwaardvissen boven haalt, heb ik dus visdraad op de winches bevestigd. Ik kon gewone visdraad gebruiken maar ik vond die fluoscerende toch nét iets meer hebben. Het oog wil natuurlijk ook wat, niet? :lol:
Op de boeien staan de letters 'AG'. Dit slaat natuurlijk op de initialen van deze schuit. Ik heb dit met opzet niet te strak gedaan omdat deze letters in werkelijkheid er door een bemanningslid ook met een gewoon penseel opgekliederd waren. :wink:
Het achterdek...
De mast gezien vanaf het werkdek.
En nog eens een totaal overzicht van het model.
De volgende stap is het monteren en plaatsen van de stabilisatoren.
Wordt vervolgd,
Droop