Antenne's en FPV antenne perikelen

Die bovenste ziet er wel heel lief uit, wed dat een 5.8Ghz uitvoering er nog liever uitziet! :D
Is dat wel mogelijk, of zou een 5.8Ghz te kritisch worden om te maken?

Swr meten op de hogere freq ?dan mag je wel erg dure app hebben .
Het hoogste wat ik hier zelf heb komt niet verder dan 500mhz.
Zag net nog een zelfbouw meter http://pe2er.nl/wifiswr/NLindex.htm

Een antenne maken voor 5,8 het kan vast maar afstellen met een vijl??

Groeten Wiebe

Laatst bewerkt:
Helaas geeft mijn swr meter niet genoeg uitslag om een antenne goed af te stemmen.
Nu ligt de swr meter bij iemand die er verstand van heeft.
Hij zal proberen er voor zorgen dat ik kan meten kan op lagere vermogens en op de juste frequentie.

Vermoedelijk heb ik een foutje gemaakt door geen video signaal op de zender te zetten. :onweer:
Waarschijnlijk geven de fpv zenders alleen maar vermogen als er een video signaal aanwezig is.
Maargoed nu wordt de swr meter aangepast voor onze doeleinden.:-)

Nee, die zelfbouwmeter. Zie de link van Wiebe.

Bij het bouwen van antennes voor de Wifi band (zoals de 8dBi omni), ontstaat al snel de behoefte om deze antennes op een eenvoudig manier te kunnen testen. Een staande golf (SWR) meter voor de 2,4GHz band is echter niet eenvoudig te krijgen. Meters als de Daiwa CN-801S zijn vrij duur en hebben bovendien minstens 500mW (27dBm) vermogen nodig om juist te functioneren. Daarom, en omdat het gewoon leuk is, dat deze zelfbouw uitvoering.

De beschreven schakeling dient als een staande golf meter voor de VHF, UHF en SHF band. Dit is inclusief de Wifi (802.11b/g), 2m, 70cm and 13cm Radio Amateur banden.

Hey Robert.
Ik heb het stukkie blik van de tracker afgehaald.
Ik heb een stuk aluminium uit een oude pc voeding getrokken en deze gemonteerd.
6v Spanningsregelaar erop en de video getest.
Ik krijg het gevoel dat het beeld stabieler is dan hiervoor.
Dus waarschijnlijk heb je toch wel gelijk gehad dat er nog een vliegdag tussen zat en dat het aan het blikje ligt.

Als ik nu ruis krijg dan kan het alleen nog de frsky zijn die stoort.
Dan moeten we maar yagi's gaan gebruiken ;)

Vandaag eindelijk m'n groundstation klaar...nou ja..geüpdate. Alle antenne's vervangen door Yagi's. Geheel is stukken kleiner en lichter geworden. Eerste test ziet er goed uit. Nu nog het veld in.

full

MVG. Robert.

Laatst bewerkt door een moderator:
Damn

Dat ziet er eng uit.
Lijkt wel een ruimteschip die een invasie begint ;)

Zit dit niet allemaal een beetje te dicht bij elkaar?
Waarschijnlijk voor de ontvangst wel goed.

Maar ik zou die 2.4G er iets verder van af zetten.
Of heb je daar een theorie over?

Roel, ik heb natuurlijk eerst elke antenne vooraf afzonderlijk getest. Hoe dichtbij elkaar of hoever af, ik merk geen verschil. Wel is elke antenne afzonderlijk geïsoleerd en ontstoord. Leuke is dat je met een eigenbouw Yagi je eigen dBi en dus ook de straalconus bepalen kan.

MVG. Robert.

Godnondeju, wat een ding man:)
Geweldig werk weer, ziet er behoorlijk imposant uit:D
Mooi om te zien hoeveel aandacht je besteed aan je antenne's. Op ieder filmpje van je zie je weer verbetering.
Ding is echt te gek geworden:D geweldig gewoon!

Mooi Robert.
Ik spreek je morgen!

Wat zou een gemiddelde agent denken als je met zon draaiend toestel aan de kant van de weg staat? :lol:

Stond ik vorig jaar ergens in het veld met een yagi antenne.
Komt de boerin op de fiets op me af ,dacht dat ik hun comp wilde hacken .
Haha.

OO is het voor video dan is het goed ,was haar antwoord.

Stond ik vorig jaar ergens in het veld met een yagi antenne.
Komt de boerin op de fiets op me af ,dacht dat ik hun comp wilde hacken .
Haha.

OO is het voor video dan is het goed ,was haar antwoord.

Had je haar niet eerst uberhaupt moeten vragen om toestemming dan of betreft het een kennis? :p

Was het een mooie boerin dan?:p

Robert en ik zijn wel eens aangesproken toen wij de rangetest van 3km hebben gedaan of wij geheime zenders aan het peilen waren.

We lagen echt in een deuk.
Misschien moeten wij maar een paar jassen van essent aanschaffen of zoiets

Nou ten eerste het was een oudere mevrouw .
Ten 2e ik stond in een waterwingebied ,dus ik wist zeker dat de boeren daar niks te vertellen hadden .
Wel moest ik een beetje oppassen met landen overal steken er rare dingen uit de grond .

maar het voordeel is de meesten laten je met rust .
Wel lastig als er iemand stopt [het ligt vlak aan een weg] en je dan als een speer terug vliegt om te kijken wat het is ,
Die mensen zien een pipo met een bril en een zender vliegen maar dat zien ze niet .

Die 2 antennes voor horizontaal en verticaal zou je ook in 1 boom kunnen verwerken .
Dat doen ze ook met het werken over satellieten of met de iss.

Groeten Wiebe.

Back