arducopter bouw project

ik ben u weer ff duk in de weer me antene trakker onderdeln zijn binnen en druk aan het testen maar het proggen gaat nog wat worden.
inplaats van servos wil ik ruitewisser motoren om bouwen tot servo maar dan zonder pot meter maar met een gyro om de hoek te meten.
het komt hier op neer dat de motor een opdacht krijgt om naar een bepaalde hoek te draaien.

1266351842_5_O_C4.jpeg

ff een test op steling gemaakt en getest en het werkt prima.
leuk spul om me te testen.

Hmm, zeer interessant !
Ik heb nog zo'n pro mini 168 liggen (verkeerd besteld) en een ruitenwissermotor heb ik ook nog liggen. Wat zijn die andere bordjes ?
Wil je de code soms niet delen ?

het is een 2 amp h bridge waar je 2 motoren mee kan aansteuren en aan de linker kant heb ik en bec voor de voeding als i stand alone draait.
heb de raam motor getest en werkt prima trekt 1,2 amp dus de 2 amp regelaar voldoet prima.
software ben ik nog mee in de weer en zal nog wel ff duuren.

Halo Michel, leuk je weer gezien te hebben. Je quadcopter zag er goed uit. Is hij 30 april klaar voor een demo? lijkt me leuk als je kan laten zien dat hij een voorf geprogrammeerde route kan vliegen!

en zelfs ik doe wel eens een domme set.
gps hold aan zonder gps lock dan krijg je dit zie hier onder.
het onder stel heeft een flinke tik gehad en moet dus anders.
zit er over te denken om verenstaal toe te passen wie weet werkt dat wel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Vind het toch raar dat hij dat doet, bij die van mij gebeurt dat niet als ik gps inschakel terwijl hij nog geen lock heeft. Lijkt me ook niet de bedoeling trouwens.
Al van andere mensne gehoord dat ze hier last van hebben?

Aha, heb je'm al stabiel genoeg om fpv te vliegen ermee ?
Welke frequenties ga je gebruiken ? 2.4 voor rc en 5.8 voor video ? Had je nog een Xbee ook (welke freq?)

Michel, weet jij eigenlijk wat de arducopter doet als hij het rc signaal verliest ? blijft hij hangen of valt hij naar beneden ?

Back