Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ik heb de mijn gehaald bij marktplaats.nlAh, en waar heb jij de jou xbee gehaald dan ? Das met die turnigy 9x dat ie probleemloos samenwerkt he ?
Dat ziet er super uit Menno
Nog een paar weekjes en dan hoop ik het zelfde te kunnen met mijn Arduspyder![]()
Gr,
Mario
He Mario,
u4eake heeft trouwens wel een heel belangrijk punt. RTL wordt bepaald tijdens arming van de motors dus redelijk veilig.
Ben je daar heel zeker van ? Ik dacht gelezen te hebben dat RTL bepaald werd door de eerste gps fix ? Ik heb het niet in de code nagekeken, maar ging er toch van uit naar aanleiding van mijn hexa -> buren -> haag incident
Wel leuk dat we hier zo ervaringen kunnen uitwisselen over de automatische modes. De wiki is volgens mij toch nog lang niet compleet over wat deze modes allemaal precies doen.
Ik zou er bvb ook altijd op letten dat je laatste waypoint in een missie voldoende binnen zicht is (ook wat hoogte betreft) (ofwel dat er RTL staat of dat je dit kan inschakelen via een switch) Anders blijft de copter loiteren boven je laatste waypoint en als da te ver is om hem goed te zien krijg je hem niet terug.
Check ook altijd je hoogte grafiek (elevation graph) in de planner zodat je niet per ongeluk 'absolute alt' hebt aangezet, want dan neemt ie je hoogtes als hoogte boven zeeniveau.
Ik heb de filters niet gesoldeerd, maar ben wel van plan dat nog eens te doen.
Leuke filmpjes menno !! Ziet er heel goed uit ! Jouw loiter mode is STUKKEN beter dan mijne. Zou je die loiter demping code soms willen delen ? Mogelijk stop ik ze er bij mij ook in.
Jou copter lijkt in RTL heel wat zachtaardiger dan de mijne. Met ardupiratesNG was mijne ook ongeveer zo, maar met de nieuwe arducopter 2 firmware gaat hij er een stuk aggressiever vandoor. Ik denk toch mijn P waardes eens wat minder te zetten.
even vraagje tussendoor ben van plan om voor mijn te bouwen hexa ook de Ardupilot Mega basic electronics set te bestellen met manometer ben nog wel een leek ook met solderen dus voor $40 meer laat ik de boel daar in elkaar zetten
vraagje is dit een goede zet voor een leek
is het aan te raden om meteen de telemetrie set er op te laten zetten bestel hem helemaal compleet en wil ondermeer hiermee foto's maken
ook word er daar al softwear in gezet ze geven aan dat acm2xxxmulirotor
ook lijkt het me leuk om later met het autonoom vliegen te experimenteren
gr.john
Hi, ja daar ben ik zeer zeker van. Ik heb gisteren rond de 15 RTL missies gevlogen en de RTL positie wordt bepaald tijdens de motor-arming.