ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

Is er toevallig iets verandert in het armen van de APM ?
Na de update krijg ik hem dus niet meer gearmed. Iemand enig idee?
Heb compass gekalibreerd en de accel.. ook.

Edit: Throttle stond te hoog. Armed inmiddels.

Totzo want er klopt iets niet volgens mij haha ga het eerst maar eens even testen.

Nou de bedoeling zou zijn dat de motoren spinnen toch tijdens het armen ?
Hij ging een 30cm de lucht in zeer strak ook en vloog plots 1 kant op.
Schade : 0 min of meer want tijdens de zachte crash is er een soldering van het powerboardje geknapt ( achteraf een zeer verrotte soldering stom stom ) en dus kortsluiting. Heb alles los gehaald en het ligt momenteel op de operatietafel ;-) Hoop maar dat de esc,s nog goed zijn. We zullen wel weer zien ik ga vanavond alles testen....Ach hier leer ik weer van haha.

Weet je al waarom hij afweek? Hopelijk niet de APM firmware want dan hebben wij ook een afwijking (behalve een quadcopter verslaving dan)

Nou tijdens het armen deden de motoren niets, pas toen ik wat throttle gaf. Dus dat klopt al niet. Weet vrijwel zeker dat de fout bij mij ligt. Ik ga er vanavond weer naar kijken.

Vandaag de Arduflyer ontvangen en in de twinstar (is een vliegtuig ja) gebouwd. Samen met een D4R-II in CPPM mode. Ik ben na een paar dagen lezen nu bijna scheel. Wat kan dat ding veel.

Zaterdag op de club maar eens testen. Hopelijk moet er niet al te veel getuned worden.

verstuurd vanaf mijn Android telefoon

Als je armed, blijven de motoren toch stil? Die gaan pas draaien als je iets gas geeft..
Of ben ik nu echt gek aan het worden...

Met de 3.1 firmware beginnen ze al met draaien als je hem aan armed.
Als dit niet gebeurd dan is de minimale motor speed niet genoeg voor het laten draaien van jou motoren.

Tip: Kijk voor het upgraden altijd even naar de Release Notes;)

Help!

Help!

Heren kunnen jullie mij helpen deze symptonen te ontrafelen van mijn tbs discovery;

Setup;
TBS Discovery Frame
TBS Bulletproof ESC's met SIMONK
TBS 750kv Motoren
Graupner 10-5" props
APM met firmware 3.01 (Net niet de laatste update)
3DR GPS en Compass
3DR Telemetry
3DR OSD
4S 4000mah lipo
etc.

Dit is wat de TBS op dit moment doet;

Hij trilt enorm in stabilize mode (heb de andere modes nog niet durven te proberen). Ik heb de pids overgenomen van iemand van het DIY forum met ongeveer dezelfde setup. Voorheen deed hij precies hetzelfde namelijk en het verschil is eigenlijk niet groot genoeg.

Ik heb op het begin wat problemen gehad met het calibreren van de SIMONK ESC's. Motoren liepen niet gelijk en ik kreeg ze niet gecalibreerd met PPM. Ik heb vervolgens een andere ontvanger genomen en ze met een normaal throttle kanaal gecalibreerd zoals overal te lezen is. De motoren starten nu eigenlijk heel netjes tegelijk. Ik heb de ESC's 1 voor 1 gecalibreerd.

Het lijkt er nu op of de pids Véél te hoog staan, maar ik heb jullie hulp nodig om te vragen welke PIDS hier de boosdoeners zijn mocht dat het probleem zijn.

Ik heb de mandatory hardware settings doorgelopen en gecalibreerd zoals ik dat voorheen ook deed waar die gewoon goed vliegt. Maar vlieggedrag zoals dit kan ik gewoon niet plaatsen.

[URL="
[/URL]
(Ik weet dat het filmpje donker is, sorry heren ik zal anders morgen een nieuwe maken).

dit zijn mijn pids;

Ik hoop zo dat jullie me kunnen helpen, ik kan alle hulp gebruiken.

Mocht ik meer informatie moeten geven laat het me alsjeblieft weten want ik zal alles proberen!:(

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom probeer je niet met de default settings ?
Dit vliegt voor mij perfect. Heb net een update gedaan naar 3.1 maar ben hier mee aan het testen. Ik heb ook het tbs frame en ik vloog op default.

Hoi dessertEagle,

Ik heb het gelukkig net opgelost.. het is een hele tijd geleden dat ik me bezig gehouden heb met de APM en het begon allemaal weer te dagen. Ik was zo bang dat het de ESC's waren die niet goed zijn gecalibreerd. Kon niet geloven de PIDS zover af zouden wijken.

Ben even vooraf aan begonnen met de Rate Roll/Pitch kP op kanaal 6 te zetten en door middel van de knob de pitches te tunen. De wobble is nu in iedergeval weg nu ik naar de Roll rate ; P 0.0800 ben gegaan. (dit is het minimale van de aanbevolen instellingen).

Ik ben er van overtuigd dat de HARDWARE in iedergeval goed is nu, daar ben ik héél blij om.

Zou je een screenshot kunnen maken van jouw pids Desserteagle? Dit is waarschijnlijk voor mij een mooie start.

Alvast hartelijk bedankt. Ik was net iets te vroeg met hulp vragen mja :$

Pids overnemen is nooit slim. Iedereen heeft een andere setup, smaak en mening.
Wat je het beste kunt doen is beginnen met de standaard setting om even te kijken hoe deze settings vliegen.
Daarna kun je altijd nog je pids helemaal opnieuw instellen.

Zeker met nieuwe firmware zou ik dit even doen.

Kep er nog niet zo veel verstand van maar lijkt bijna of de props uit balans zijn want hij schudt wel erg hard. Ik heb mijn eerst Quad net af en zonder ook maar iets aan de instellingen te doen vliegt hij al aardig stabiel. Nu gaan uitvogelen hoe de verschillende vliegmodus werken en 2 schakelaars met mix in stellen op de DX8 voor de verschillende modus.

Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig!
Schudden? Te veraf om het goed te zien maar als je het op neer effect bedoeld bij hoveren dat is normaal zo te zien

Eeprom legen zou niet moeten hoeven tenzij ze grote wijzigingen hebben gedaan. Van 3.0.1 naar 3.1 zouden de instellingen moeten kunnen blijven.

Goed bezig!
Schudden? Te veraf om het goed te zien maar als je het op neer effect bedoeld bij hoveren dat is normaal zo te zien

Nee die van mij is heerlijk stabiel, ik bedoel het filmpje van Peter, zoals die TBS te keer gaat...lijkt bijna wel of er een as krom is ;).

Net ook 3.1 op de deadcat gezet. Zat 3.0.1 op. Hovert iets strakker maar ik krijg continu bad INS en bad gyro health meldingen. Heb de pre-arm maar uitgezet. Met 3.0.1 had ik die niet en dat vloog aardig. Ik heb alleen de acc nog eens gekalibreerd maar dat ging prima. Verder geen instelling aangepast alleen de motor spin op 0 gezet.

Nee die van mij is heerlijk stabiel, ik bedoel het filmpje van Peter, zoals die TBS te keer gaat...lijkt bijna wel of er een as krom is ;).

Ok, inderdaad... Vreselijk. Lijkt of een kromme as of een veels te hoge P waarde

Terug naar de defaults en dan opnieuw bijstellen zou ik doen

Back