Droopy'ke
verslagschrijvers
Hoi luitjes,
Deze week is er bij mij een nieuw project gearriveerd.
Zoals jullie het waarschijnlijk al zullen kunnen denken is het er terug eentje op 1/6 en naar goede gewoonte weer eentje van de Britse fabrikant Armortek.
Vier loodzware dozen met daarin de onderdelen van de tank hebben hun weg gevonden naar de werkplaats.
Deze boeken zullen tijdens het bouwproces goed van pas komen.
Het bewijs dat m'n tankje wel degelijk een echte Armortek is.
Het model dateert van november 2012 en is nummertje 23 in de productie.
De tank is niet echt een kleintje. Hij is zelfs 20 cm langer dan mijn Erika.
Ik schat dan ook het gewicht van het afgewerkte model op een goeie 150 kg (incl. batterijen, motoren, enz.).
Een foto van een 1/1 modelletje:

Ik zou echt nog niet weten in welke uitvoering ik 'm ga maken. Maar een Israelische Sho't uit de tijd van de Yom Kippur War (1973) behoort tot de mogelijkheden.
In het volgende filmpje zien we alvast de Centurion op het testparcours van Armortek:
En hier dan nog een filmpje over dit model:
Dus deze keer geen Duitse W.O.-2 machine maar een echte Israëli.
Het is misschien leuk om weten dat deze Sho't oorspronkelijk een Nederlandse tanks was.
Maar eer ik hier echt aan de bouw ga beginnen ga ik eerst het Sd.Kfz.222- project afwerken.
Dit wordt hier uiteraard nog vervolgd,
Droop
Deze week is er bij mij een nieuw project gearriveerd.
Zoals jullie het waarschijnlijk al zullen kunnen denken is het er terug eentje op 1/6 en naar goede gewoonte weer eentje van de Britse fabrikant Armortek.

Vier loodzware dozen met daarin de onderdelen van de tank hebben hun weg gevonden naar de werkplaats.

Deze boeken zullen tijdens het bouwproces goed van pas komen.

Het bewijs dat m'n tankje wel degelijk een echte Armortek is.
Het model dateert van november 2012 en is nummertje 23 in de productie.
De tank is niet echt een kleintje. Hij is zelfs 20 cm langer dan mijn Erika.
Ik schat dan ook het gewicht van het afgewerkte model op een goeie 150 kg (incl. batterijen, motoren, enz.).
Een foto van een 1/1 modelletje:

Ik zou echt nog niet weten in welke uitvoering ik 'm ga maken. Maar een Israelische Sho't uit de tijd van de Yom Kippur War (1973) behoort tot de mogelijkheden.
In het volgende filmpje zien we alvast de Centurion op het testparcours van Armortek:
En hier dan nog een filmpje over dit model:
Dus deze keer geen Duitse W.O.-2 machine maar een echte Israëli.
Het is misschien leuk om weten dat deze Sho't oorspronkelijk een Nederlandse tanks was.

Maar eer ik hier echt aan de bouw ga beginnen ga ik eerst het Sd.Kfz.222- project afwerken.
Dit wordt hier uiteraard nog vervolgd,
Droop
Laatst bewerkt door een moderator: