Enkele onvolmaaktheden en een Britse jerrycan...
Hier heb ik de scharnieren op de radiator- en louvredeuren gemonteerd.
De twee stukken die op het 2de en 4de luik zitten heb ik zelf uit styrene gemaakt.
Het is me een raadsel waarvoor deze moeten dienen maar ze horen er wel op te zitten. Terug een misser van Armortek.
Helemaal links vooraan deze luiken (net naast elk handvat) had Armortek wel gaten voorzien om er stoppen in te draaien maar van de stoppen zelf wordt in het gehele bouwplan met geen woord gerept.
Dus, zelf maken was nogmaals de boodschap.
Net voor de scharnieren horen er schotten te worden geplaatst. Jullie kunnen het al raden zeker? Inderdaad, ook deze worden in het bouwplan angstvallig doodgezwegen.
Ik kon nogmaals met de styrene aan de slag. Ach ja, we zijn ermee van de straat.
Uiteindelijk kon ik toch nog gaan spuiten. Op de rails rondom het achterdek zijn nu ook de rubberen stootbanden aangebracht die in geval dat de loop naar achteren wordt gedraaid moeten voorkomen dat deze per ongeluk hardhandig tegen het achterdek botst.
Na al die ellende dacht ik om nu eens iets leuks te gaan doen. Ja! De jerrycan houder zal toch geen problemen geven. Wat kan er nu misgaan aan zo'n stom houdertje?
En ja hoor! Wééral prijs! Joepie!! Als de jerrycan niet magnetisch zou zijn dan zou ze langs geen kanten in die houder blijven zitten want... ... ... ja... ... ... ... er waren geen beugels aanwezig.
Nu kon de pret niet meer op. Dank je wel Armortek!!
Gelukkig had ik nog enkele messing strips liggen en kon ik weeral gaan scratchen en zelf beugels gaan maken (zie de rode pijl).
Gelukkig was dit geen al te zware ingreep en was dit klusje al gauw geklaard.
Nu moest ik nog op zoek naar een Britse jerrycan.
Jullie weten dat de Britse en Duitse jerrycans exact op elkaar lijken en ik had nog enkele metalen exemplaren over van m'n Sd.Kfz.222-project.
Toeval wil nu dat er op die Duitse jerrycan maar langs één kant 'Wehrmacht' staat gestanst. Op de andere kant staat er niets vermeld dus daar kon ik een Brits exemplaar van maken.
Nadat ik de markeringen WD (War Department) en het 1956 had aangebracht was ook deze jerrycan klaar voor de dienst.
En hier zien we dan de can in haar houder-met-beugels. Die kan er nu niet meer uitvallen.
Ik hoop dat de mannen hun vakantie er vlug zal opzitten want dan kunnen zij hier verder sleutelen.
Tot laters,
Wordt vervolgd.