DirkSchipper
Forum veteraan
De ene horizontale hoek, de andere verticale hoek?
Zonder exacte app-naam en app-icoon blijft het gokken ...
Zonder exacte app-naam en app-icoon blijft het gokken ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou nooit een telefoon appje gebruiken, dan eerder een gewone waterpas, maar waarom niet het bekende excel-sheet?
Hoef je je kist ook niet ondersteboven te leggen of wat dan ook. Gewoon kist op de tafel, neus en achterlijsten meten en klaar
Die sheet werkt goed. Zonder meer. Maar toch blijft het lastig om op de profielneuzen exact het eindpunt van de koordelijn aan te geven. Je zit er makkelijk 1 mm naast. En dat scheelt al gauw tot 0,5 graad ...En die sheet die Lyckele noemde, dat is de makkelijkste volgens mij.
Dat valt nog wel mee. Bij mij Ka8 (vergelijkbare afmetingen met de 13 van Jan) scheelt een mm 0,17 graden.Je zit er makkelijk 1 mm naast. En dat scheelt al gauw tot 0,5 graad ...
Heb je n fotootje Dirk?
. Ja deze exact gebruik ik![]()
Niet helemaal. zie de afbeelding hieronder.Die V vorm is juist exact hart V is hart radius neus lijst. En ook eindlijst.
Ik vind een halve graad teveel. Als je het advies krijgt om een instelhoekverschil van 1,75 gr te maken, en het wordt 2,25 gr. kan je dat een vervelende tipstall opleveren in de laatste bocht voor de landing .... (mij ooit overkomen).Los van dat alles; een marge van een halve graad is naar mijn idee voor zo'n model totaal onbelangrijk. Je kunt er ook té moeilijk over doen. Immers, als je je hoogteroer een mm hoger of lager trimt heb je al een groter verschil. Maar dat is hoe ik er over denk![]()