ASK-13 van APModels

Dirk op hoeveel percent van de gemiddelde koorde definieer je het zwaartepunt.
32, 33, of 34 % ???
Dat kan ik niet zo 123 zeggen Aurectar.
Dat hangt af van de vleugelvorm (wortel-/tip-koorde, profielen, evt. tip-verdraaiing) en idem van stabilo, instelhoekverschil, en afstand vleugel-stabilo).

Wat ik vergeten ben te melden is dat de afstand van vleugeltip naar stabilo-tip aan beide zijden vrijwel exact gelijk was!

Als daar een paar centimeter verschil tussen gezeten had, had ik ook niet raar opgekeken . . .

Ben nu meer lood aan het inlijmen, probeer de piloot een levensecht aanzien te geven, en demontabel te plaatsen . . .

jan.

Kun je in de neus een plastic zak plaatsen en hier gips in gieten. In een emmer met zand druk je de vorm in . Mooiste is het zand wat ze in gieterijen gebruiken . Daarna in die vorm lood gieten . Schoonmaken en je hebt een hele mooie klomp lood op de plek waar hij het meeste doet.

• Like
Reactions: jve
Ik heb regelmatig in een volgfk neus direct lood gegoten.
De neus in een emmer water en dan voorzichtig lood erin gieten.
Ging prima..
Misschien heb ik geluk gehad maar de buitenkant was onbeschadigd.

GJ

Ja, in mijn neus (van het model dan) zat ook een ontkoppelhaak.
Daar heb ik een pijpje overheen geschoven toen ik lood goot.
De haak bleef goed toegankelijk.

GJ

Wie weet waar je stickers/plakplaatjes/transfers van Duitse vlaggen(1:5) kunt krijgen?

Staart is nogal kaal, zo . . .

jan.

Gewoon met loodkorrels werken. Ik moest in mijn DC3 zo'n 400 gram lood toevoegen. Wilde niet gieten wegens mogelijke CG aanpassingen.

Heb met ductape loodmatjes gemaakt van 100 gram elk. 1 laag loodkorrels tussen 2 lagen tape. Die matjes leg je makkelijk in de ronding van de romp ideaal. Oké.. Nu is die romp iets royaler qua ruimte. Maar het is een idee.

Heb nog wel een kilo loodkorrels liggen. Haal het bij de loodgieterij (ja een echte gieterij) hier in Heerenveen.

Ik was tijdens mijn vorig leven een periode actief in grafische sector.
In het begin was het nog allemaal hoogdruk.
Bij deze was het allemaal lood wat de klok sloeg.
Il fut un temps.
Voor het wit tussen de regels werden loodrepen gebruikt.
Vanwaar deze relicten uit een ver verleden.

upload_2019-3-26_8-16-17.jpeg

Zeer handig.
Je zaagt ze lengte en lijmt er vercro op en dit stelt
je in staat op je gewicht netjes op te bouwen.

Back