Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
............klapprop lijkt wel een goede optie maar die moet niet te groot worden. ik wil wel gewoon grondstarts kunnen doen. daarvoor is het orgineel immers ook gemaakt. daarom moet ik wel rekening houden met de grondspeling. morgen eens kijken hoeveel deze is.
.................ik was ook al een beetje aan het orienteren voor materiaal voor de vleugel en was aangekomen bij de liggers. zouden GRENEN liggers van 5*10mm stevig genoeg zijn?
Een klapprop is naast niet helemaal praktisch op zo'n grote en niet ronde neus ook niet schaal. Ik zou gewoon een vaste prop nemen. Niet te klein, anders heb je erg veel verlies van de neus erachter. Heel groot kan ook niet ivm grondspeling.Zou dat gaan met een klapprop met zo'n brede neuspartij? Een (kleinere) vaste prop lijkt me meer voor de hand te liggen.... Maar misschien zijn er andere , betere oplossingen. De mogelijkheid om de prop in vaanstand te kunnen zetten (horizontaal) lijkt me ook wel wat, maar hoe je dat voor mekaar krijgt?
He? Dat remt toch heel erg? En, waarom zou je dan willen remmen?Niet doen op zo'n kist. Gewoon vaste prop met een rem op de regelaar.
10*3 is hier helaas niet te koop. in emmen is dan ook geen enkele modelbouwzaak. dus de lokale bouwmarkt is dan aan de beurt. daar hebben we wel 10*5 dus dan ga ik die gewoon gebruiken. is het in ieder geval sterk genoeg. de vleugel wordt ook nog ingedekt tot de ligger. daarvoor 1.5mm balsa ofzo nemen?
props meot ik dnek ik gewoon tzt even mee experimenteren om te kijken wat het beste bevalt.
Neem een buitenloper van rond de 130 gram en een kV van ongeveer 1200, dan kun je met een 9x6 uitstekend omhoog op 3 cellen. En dan blijf je ruim onder de 40A, waarschijnlijk zelfs meer richting de 30A. Een 3 cellen 3200 mAh accu houdt je dan heel lang boven bij een aangenaam totaalgewicht.
hmm, dat is wat minden. er zijn hier verder geen modelbouw winkels in de buurt en de dichstbijzijnde goede winkel is hangar in kampen. toch weer een uur reizen en best lastig zonder rijbewijs. zal eens kijken bij hobby inEen advies, gebruik niet de "grenen" latten vanuit de bouwmarkt, dit is vuren en niet geschikt voor de modelbouw.
Grenen haal je bijvoorbeeld bij Hobby in of als je langere lentes nodig hebt dan 1m kun je lassen (zie mijn bouwdraad SF33) of bestellen bij Heerdegen of Thoma Balsaholz.
Leon, een prop die niet geremd wordt gaat heel hard remmen (doordenkertje). Als je de propeller niet stopt blijft hij draaien, aangedreven door de luchtstroom. Dit aandrijven van de propeller door de lucht veroorzaakt een behoorlijke portie weerstand. Als de propeller stilstaat (dus een niet-klappropeller) heeft hij ook wel iets weerstand, maar vele malen minder dan een windmillende prop. Je wilt dus een rem op de motor om de prop te kunnen stoppen als het gas dicht gaat.He? Dat remt toch heel erg? En, waarom zou je dan willen remmen?![]()