assault 450 DFC

Ik heb mijn servo's gecontroleerd en bij de rechter servo ging het voltage tot 4.5V bij de andere servo's 4.8V - 4.9V en de rechter servo kreeg ook warm... dus ik veronderstel dat deze kapot is? En moet dus 1 nieuwe servo bestellen...?

Mvg

Hoe heb je gecontroleert?
Door de servo's onbelast laten draaien?
Of heb je ze een tikkie tegengehouden?

heb je 1 servo tegelijkertijd aangesloten gehad, of heb je continu alles tegelijk aangesloten gehad?

Ik vind 4,5 volt onbelast wel erg laag...
op 3,5 a 4 volt stopt de ontvanger er mee...

Probeer eens met alles aangesloten (behalve de motor natuurlijk), en dan stevig roeren met de sticks, en dat een halve minuut oid volhouden.
Waarschijnlijk zakt het voltage dan nog wat lager?

Ik had alle servo's aangesloten op 1 na waar dan het test kabeltje zat. En dan goed met de sticks bewogen. En elke keer als de rechterservo er bij zat aangesloten ging hij naar 4.5V anders bleef hij tussen 4.8 en 4.9

De waren wel niet belast...ze lagen gewoon op de tafel want de heli is helemaal uit elkaar... :)

En de rechter servo was ook de enige die warm werd...

Rechter servo is dan zowieso overleden...
Dus die moet zowieso vervangen worden.

Probeer dat zelfde testje eens, en dan de servo's een beetje tegenhouden, en flink roeren.
Zakt ie nog richting de 4,5 zou je mischien de andere 2 ook vervangen.

Zowieso is dat een handig idee, de 3 servo's moeten eigenlijk precies even snel werken.
Oude en nieuwe servo's zijn altijd net afwijkend, soms kan er een raar vlieggedrag ontstaan door een mix van andere servo's

Gelukkig kosten die servo's niet zoveel.

Die 450D03 is een budget heli van Walkera. Maar je kunt er best heel sportief en mild 3D mee vliegen. En in onderhoud is hij verder niet echt duur. Ik zou hem inderdaad vliegend maken. Verder wen je wel aan de Devo 7. Vond het zelf ook niks in het begin maar kan hem nu dromen..

Laatst bewerkt door een moderator:
Zal ik zeker doen...
ik heb trouwens al een eerste vraag kan ik mijn reciver/gyro op het nieuwe frame plakken met dubbelzijdige tape?

De stukken zijn binnen en ik ben bezig met herstellen. Ik zit al met een eerste probleem: de hele maingear heeft speling... ik weet nie hoe ik die weg krijg....?

Oke duidelijk. Wat er waarschijnlijk aan de hand is:

Net boven je bovenste lager waar je main as door heen loopt zit waarschijnlijk een ring met een klein inbus of torx boutje erin. Deze draai je los, trekt de as aan de kop naar boven en schuift die ring naar onder. En zet m weer vast.

Let erop dat op de as waar de ring zit een soort vlakke inkeping zit waar de schroef tegenaan hoort te komen zodat je de ring als t ware blokkeerd op de as.

Back