Hallo Forum,
Even een up-date van de Apache.
De opbouw is zo goed als gereed , is in de goede kleur gespoten , Haze Grey.
Ook is de verlichting aangebracht in en op de accommodatie en stuurhuis, en werkt vanaf een tijdelijke batterij.
De verlichting bestaat uit 4 groepen : Binnenverlichting , Navigatie verlichting , schijnwerpers voor dek verlichting en 2 zoeklichten.
Voor elke lamp is een 6 volt gloeilampje toegepast, bij de binnenverlichting heb ik steeds 2 lampjes van 6 volt is serie gezet , zodat die minder vel braden. Plan is om elke groep apart te schakelen vanaf de uitbreidings module van mijn ontvanger.
Om van 7,2 volt (vaar batterij) naar 6 volt te gaan , wil ik de door Klaas voor
gestelde DC-DC Verstelbare Step-down Buck Converter LM2596 3A toepassen. Ook vanaf deze converter wil ik de ontvanger voeden.
Dit is toch wel mogelijk , of moet hier een BEC converter tussen? Wat is eigenlijk het verschil?
Verder zijn de reddingsvlotten en werkboot met spanbanden vastgezet.
Het enige wat nog moet gebeuren is de verstaging van de masten , verschillende lierdraden , emblemen aanbrengen .
En ik moet de brandslangen nog maken.
De brandslangen wil ik wit of geel maken , alleen ik weet nog niet waarvan , het moet soepel en niet dikker zijn dan 1,5 a 2 mm.
Iemand enig idee? Ook moet hier en daar de verf nog beetje bijgewerkt worden.
De door Klaas voorgestelde E-motor is gekocht en geprobeerd , loopt als een zonnetje ;-).
De romp zit in 3 lagen epoxy en is intussen wel uitgehard , dus binnenkort schuren en in juiste kleuren spuiten.
Vervolgens de componenten inbouwen in de romp en bedrading aanbrengen .
En dan hopelijk deze zomer nog de eerste proefvaart.
Gr. Menne