Atom 500

Dit word weer nog ingewikkelder, namelijks :
de Futaba servo die ik op het oog had, werkt alleen maar op 4,8v.
Zoals de BLS257 en BLS254.

Waarom niet gewoon de MKS 9660 of de DS 510 van Align?

De MKS heb je al voor iets meer als 30 euro bij hobbyking.

Ik heb het over de staart servo, of moet ik nu ook nog een step down converter mee de lucht in sleuren?

Klopt dat is al geruime tijd dat Futaba bevestigt dat 6V geen probleem is maar toch passen ze dat niet aan in hun specs...

Ik heb Futaba er even over gemailt, en ze zeggen ook dat dit geen probleem is.
Wel raar dat er bij de servo-specs staat : 6v not supported.

Robbe zegt van wel en ik ken meerdere(zij het niet dozijnen)mensen die er probleemloos op 6v (gereguleerd!!!) mee vliegen

4.8v komt nl van het 4 cellen ni-xx tijdperk. welke volgeladen ook doodleuk 6v geven...;) 5 cellen is 6v, maar volgeladen is dat bijna 7.5.. ;) daar komt het vandaan.

ga je dus 6V gereguleerd draaien(met n bec of regulator) is er niks aan de hand.

Wat zou het perfecte boutje zijn, die de rotorkop vasthouden gaat aan de mainshaft,
bij de standard bout zit te veel speling, en lees ik op helifreak dat mensen hun rotorkop van de mainshaft afschiet doordat deze bout knapt.

Wat hebben jullie gebruikt als vervanging ?

Ik heb geen ervaring met de flybar kop. Ik mijn Compass heli's altijd FBL gevlogen.

dus ik kan je hier niks over adviseren.

Dirk kom er maar in :p

IK heb mijn Atom eerst flybarred gevlogen en heb daar nooit last mee gehad. Ik heb altijd de standaard bouten gebruikt die Compass meeleverde. Van speling heb ik ook nooit last gehad.

Er zit een gleuf onderaan de kop en door de bout goed aan te draaien sluit de kop mooi aan op de mainshaft. Heb je de kop al eens gemonteerd Molen ???

De bout meet normaal gezien 2,5 x 16.

Grtz,
Dirk

De kop zit erop,
wat U voorstelt is de kop stevig dichtknijpen, zodat ie de mainshaft vasthoud, en daarmee is er geen last meer van speling,
ik zal het eens proberen.

Ook probeerde ik er een filmpje van te maken, alleen krijg ik de focus niet goed.

Ook heb ik de canopy + gyromount + tailblades binnen.

full

Er zit erg veel verschil tussen de canopy maat, de fusuno is erg krap.

full

Wel is het heel stevig materiaal, dus die canopy-grummets kunnen helemaal bij de rand, hopen dat dat goed gaat,
die waren ook niet bij de fusuno-canopy geleverd en moet ik uit de originele canopy peuteren.

full

Erg mooi word ie in elk geval !
En alles past perfect, de tailblades en de gyro mount, bedankt voor de tip!

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet er idd erg mooi uit met die kap!!!!

Maak je geen zorgen over die kap, ik had ook een fusuno en ik had ruimte zat voor de lipo's.

En ik vond hem erg mooi van vorm, mooier als de oude standaard gele kap.

Ik ben erg benieuwd wat je van de heli gaat vinden als je hem eenmaal gevlogen hebt!!!!!

Voor ik het vergeet te zeggen :
die kruiskopschroefjes van de plastic-gyromount waren er wel uit te krijgen :
met een platbek-schroevendraaier + een tangetje om eraan te draaien, met een 2e persoon om met kracht op de schroevendraaier te duwen.

ziet er idd erg mooi uit met die kap!!!!
Maak je geen zorgen over die kap, ik had ook een fusuno en ik had ruimte zat voor de lipo's.

Oke dan!
Gewoon helemaal aan de rand doen die canopy grummets,
scheurt niet uit tog dit fusuno materiaal ?
Is zn geld wel waard zo te zien die canopy, ik denk dat ie lang meegaat.

nee scheurt niet uit. Ik zou wel ff wachten met de gaten maken tot je de lipo hebt. Kan je alles mooi passen.

Wat ook ik kan aanraden zijn Rc Booya canopy mounts, klik systeem werkt perfect, ik heb ze ook op de 6HV en hiervoor op de Atom 5.5. Kost wel wat maar heb je ook wat.

Rc Booya's

Gat boren van 8mm je standaard grommet van Compass er daar de Rc booya's in.

Enig idee wanneer je maiden is ongeveer???

Enig idee wanneer je maiden is ongeveer???

Eerst nog op lipo en ook de later bestelde Turnigy progcard wachten.
Als alle problemen opgelost zijn, op dat moment heb ik vast genoeg geld voor servos!
Ik zit te denken aan een BLS254 + Savox 1250mg.
Katsjing.

De lipo is binnen, en hij balanceert net wat naar voren toe, dat is jammer, er moet ook nog een bec op, die ESC moet dus weer naar achteren.

Hallo, ik heb een Zippy 3000mAh.

Die extra BEC : hoe plaats ik een poll ?
Ik ben er nog niet over uit, voor veiligheid mischien ?
Dit is allemaal nieuw voor mij.

De ene zegt : met 4 digitale servos is het wat krap die 3A bec.
De anderen zeggen : vlieg gerust met de stock bec.

Back