Alex,
Begrijp me goed, ik schrijf ook dat ik wel eens met een Easy Glider sleep, dat is kei gaaf en helemaal niks mis mee.
Met een 38cc kun je prima slepen, maar zoals je weet zijn die op BIGGS treffens nauwelijks meer inzetbaar (je bent al even niet meer geweest, met name dit jaar zijn de zweef modellen fors gegroeid).
Ergo, mensen die op hun club gesleept worden met een kleinere motor staan wel eens te kijken van het geweld waar wij doorgaans mee slepen nu.
En ik ben eerlijk, je wordt een betere sleper als je hebt leren slepen met een kistje met een kleine motor zodat je vreselijk nauwkeurig moet sturen. Voorwaarde is dan wel dat je er een goed sturende zwever achter hebt hangen. Krijg je zo'n span mooi naar boven dan heb ik daar bewondering voor.
Maar op een BIGGS treffen is de inzet van kleinere slepers niet echt meer efficiënt. Niet dat er geen kleinere zwevers zijn (niemand begint met een 6m zwever, of wil/kan die een vliegen), maar de wachtlijn laat soms een sterk uiteenlopend scala aan modellen zien, van 3,5 kg tot kort bij de 25. Dan is het beter als je een kist hebt die ook de zware modellen aan kan.
Dus nogmaals, niks tegen kleinere slepers, maar door de groei binnen BIGGS is de inzet ervan terug gelopen.
Richard,
Ik ben het met bovenstaande helemaal eens maar dat betekend nog niet dat je termen "een of andere 38" moet gebruiken daarvoor. het komt nogal denigrerend over.
De reden dat ik niet geweest ben is dat ik me beperkt tot de motorzwevers. Er word bij ons op de club niet gesleept en bovendien vind ik het erg prettig om onafhankelijk naar boven te kunnen gaan. Daarnaast heb ik ook nog een andere hobby, het varen (ons bootje is inmiddels gegroeid naar 11 meter

Nogmaals de sleepkisten op BIGGS zijn vaak het neusje van de zalm op modelbouwgebied en ik begrijp ook dat de kleinere kisten niet meer inzetbaar zijn op de meetings maar dat betekend nog niet dat een kist met 38cc afgedaan moet worden met een dergelijke opmerking.
Groeten,
Alex