Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Er zijn 2 opties open: een Merlin electrosleper bouwen, maar die optie wordt aan de dure kant (dus wat tegenstand van het thuisfront); of een nieuwe Elefant bouwen.
Ik zit mijn volgende grote project te overwegen.
Dat zou een hele nieuwe worden. Vleugels moet ik sowieso nieuw bouwen, want de oude waren niet goed (en daarom gebroken). De romp is dusdanig stuk dat nieuwbouw net zo'n goede optie is als restauratie. En dan zou hij tenminste echt helemaal door mij gebouwd zijn (vorige romp was van een andere bouwer).Een nieuwe Elefant of restauratie van??
Ja, een Elefant is mooier en goedkoper. Maar een mooie sleepkist geeft een uitbreiding van de vliegmogelijkheden. Een mooie grote schaalzwever heb ik tenslotte al.Ik denk dat een Elefant eenvoudiger te verantwoorden is. En persoonlijk vind ik het ook nog eens mooier...
Daar heb ik dus niets mee. Prachtig om eens te zien vliegen, maar van een Elefant (of andere schaalkist met heel oud voorbeeld) krijg ik veel meer 'tranen in de broek' dan van een retro vv-model.Is zo'n (eventueel vergrootte) 'Milan' niet wat voor jou? Weer eens wat anders!![]()
Daar heb ik dus niets mee.
Ik wil helemaal niet iets anders bouwen dan een Elefant (nou ja, die sleper dan.....). De Elefant vloog prettig, dus dat is geen argument.De baby bowlus op 4,5 meter zou ik wel zien zitten
Komt dicht in de buurt van de Elefant maar geeft je het gevoel toch iets anders gebouwd te hebben. Wellicht vliegt het ook wat prettiger
Als er een Elefant komt dan komt er geen motor in. Met de toenemende interesse voor sleepmeetings hier ben ik niet meer alleen afhankelijk van BIGGS meetings en Wasserkuppe.Maar dan mét een KTW
(dan vliegt ie er ook wat vaker mee)
Er was toch op het forum iemand die zelf een KTW aan het maken was? Ben even vergeten wie dat was.
Dat lijkt me veel mooier :rolling:
Nou, de voorkeur hier is wel duidelijk..... Helaas voor jullie ben ik erg eigenwijs en doe ik toch lekker waar ik zin in heb.