Austria Elefant

Fantastisch

Mooi verhaal, mooie foto's. Dit zijn de krenten in de pap, wat een mooie ervaring, ben ook erg nieuwsgierig naar de bewegende beelden.

Jacob

Machtig mooi ook die grafiek uit je vario! Laat het verloop duidelijk zien idd, als je hem omdraait zie je een grafiek van de zenuwen ongeveer ;)

zeker spannend ja, je kan je kist daar goed kwijt zijn, er zijn mensen meerdere uren aan het zoeken geweest na een landing in het "dal". Er hangen ook nog steeds zwevers in de bossen waar je naar links op uit kijkt, daar wil je je kist ook niet in zien verdwijnen.

Zo zag Raymond er uit toen hij over de boom topjes heen ging.

P1030777.jpg

en hier dan de de toppen.

P1030774.jpg

En Final

P1030782.jpg

Was een Super mooi statig gezicht!!! Na de landing kwam de ontlading en tijd voor een schone broek ;)

Geen nare vliegeigenschappen ontdekt?
Nou nee, eigenlijk niet. Het vliegtuig deed het voorbeeldig. De reacties op het hoogteroer waren nu prettiger. Het vliegtuig rolt vlot genoeg als je er rekening mee houdt dat het een grote bak is. De stabiliteit op neusstand is goed. Geen wegvallen van vleugeltips en zo. En hij pakt bewezen goed thermiek op! Ik heb echt niets te klagen.

Ik heb nog eens even goed naar de vario log gekeken, en het vliegtuig is vanaf 3 of 4 meter hoogte gestart (eerst aangezet, daarna omhoog gelopen naar de startplek). Hij heeft dus daadwerkelijk 50 meter beneden me gezeten 8-O.

Ik heb een mooi (vind ik....) filmpje gemonteerd, is nu aan het renderen en zal worden geupload. De link zal waarschijnlijk morgen pas hier verschijnen.

waaaaauuuw !!

schit-ter-end filmpje Raymond, echt heel mooi.
Afgezien van het "dal-incident" zal het een geweldige dag geweest zijn voor je, het lijkt me een waar genot om met zo'n prachtig toestel op een dergelijke locatie te vliegen.
En waar haal je die prachtige muziek toch vandaan ?

Waauw. Schitterend!
Ik kan me voorstellen dat je genoten hebt, en "in je broek hebt gedaan" toen hij daar beneden was.

Wat me opvalt:
1. Hij vliegt best hard voor zo'n grote oldtimer.
2. Ik zag jou dezelfde fouten maken als ik met mijn Möwe deed. Niet altijd, maar vooral beneden (van de spanning?). Je gebruikte een aantal keren te weinig richtingroer. En dan zie je hem opeens versneld zakken ... Dat is iets specifieks voor dit soort kisten ...

Gr. Dirk.

Dirk, ik heb het richtingroer niet altijd gebruikt. Er zit nogal wat wrijving/speling in de aansturing, waardoor het richtingroer niet goed terugkomt naar de middenpositie. Ik moet bewust een stukje 'door het midden heen' sturen om het richtingroer terug in de middenstand te krijgen. Zonder richtingroer stuurt het wat minder efficient, maar hij gaat wel goed de hoek om, dus ik was nog wat aan het proberen met wel en niet meesturen van richting. De snelheid is inderdaad behoorlijk, viel mij ook wat tegen. Misschien had het iets langzamer gekund, maar ik vond dit niet de plaats en tijd voor overtrekproeven.

Montage van mijn filmpjes gebeurt met Adobe Premiere, een super programma waar echt alles mee kan. Muziek is inderdaad uit de eerste Lord of the Rings film.

Dirk, ik heb het richtingroer niet altijd gebruikt. Er zit nogal wat wrijving/speling in de aansturing, waardoor het richtingroer niet goed terugkomt naar de middenpositie. Ik moet bewust een stukje 'door het midden heen' sturen om het richtingroer terug in de middenstand te krijgen.
Een goed argument om die hysterese er uit te halen ...
Ik zou twee servo-tjes achterin bouwen.
Zonder richtingroer stuurt het wat minder efficient, maar hij gaat wel goed de hoek om, dus ik was nog wat aan het proberen met wel en niet meesturen van richting.
Inderdaad gaat hij goed de hoek om, maar relatief steil. En voor een enkele bocht is dat ook geen probleem. Wel als je behoefte hebt om meerdere rondjes achter elkaar te vliegen zonder "stuurfouten". En daaraan had jij behoefte daar beneden :rolleyes:. Toen zag je langzaam aan de staart wat hangen (van te weinig richting, niet van teweinig up) en opeens een zachte overtrekachtige beweging waarmee je in 1-2 sec 5 m hoogte kwijt bent. Dat kun je met een goed werkend richtingroer voorkomen.
Maar het is moeilijk om dat goed uit te sturen. Dat weet ik uit ervaring ...:mrgreen:
De snelheid is inderdaad behoorlijk, viel mij ook wat tegen. Misschien had het iets langzamer gekund, maar ik vond dit niet de plaats en tijd voor overtrekproeven.
Ook dat snap ik. Ik heb nog altijd de zenuwen als ik zoveel uur werk de berg afgooi. Ook als alles om me heen goed boven blijft. Maar de voldoening als alles gelukt is bereik je nooit met een F3x-bezemsteel ...
Montage van mijn filmpjes gebeurt met Adobe Premiere, een super programma waar echt alles mee kan.
Mooi dat wilde ik ook weten.:mrgreen:

Pffff de rillingen lopen gelijk weer over je rug als je het filmpje ziet!! en deze blik>>
P1030777.jpg

Verder een super mooi filmpje Raymond!!! BLEI BLEI BLEI

zijn er nog mensen die ontroerd zijn door dit prachtige einde van het verhaal? of ben ik de enige :)

zeer mooi filmpje fotor.
ik hoop dat er door de loop van de zomer nog leuke opduiken van jouw met je fantje.

een bewonderenswaardig applaus is zeker op zijn plaats !

Zo'n filmpje, en dan nog op zo'n uitgelezen locatie, is natuurlijk een pracht afsluiting van dit mooie bouwverslag.

slik slik slik

zijn er nog mensen die ontroerd zijn door dit prachtige einde van het verhaal? of ben ik de enige :)

zeer mooi filmpje fotor.
ik hoop dat er door de loop van de zomer nog leuke opduiken van jouw met je fantje.

een bewonderenswaardig applaus is zeker op zijn plaats !

Ik sluit mij hier helemaal bij aan............brok in de keel..slik

Prachtig Raymond!

Ik heb met veel plezier de bouw gevolgd.
Maar dit filmpje hield me, als een spannende thriller, aan het beeldscherm gekluisterd!

Heel gaaf!

Patrick

Back