Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ziet er weer perfect uit Jos .
welk las toestel heb je hiervoor aangeschaft. en waar heb je hem weg.
Geweldig Jos wat jij hier weet te bouwen.
Zag ik op een van je foto's dat je balanceert met de software Dynams Pro, wat is je ervaring met deze software.
Ikzelf krijg geen goede resultaten hier mee.
Gr
Adrie.
Super gaaf. Die balancer waar komt die vandaan?
Ik heb nu net pas alles gelezen en net zoals velen ben ik erg onder de indruk. Ken je trouwens ook de axiale turbine motor van The Bladon Brothers?
Schitterend! Het is nu al een kunstwerk, daar hoeft hij niet eens voor te lopen, mooi werk hoor!
Ja, de voorspanningen zorgen in eerste instantie voor wat weerstand, zeker voor de éérste run is mijn ervaring. Die eerste start gaat dan ook vaak gepaard met een hotstart en vlammen. Daarna gaan de lagers soort van 'zitten' en gaat het beter. Echter jij hebt meerdere lagers met voorspanning wat weerstand extra verhoogd. Daarnaast zit je met een experimentele motor waarvan je nog niet weet wanneer en bij welk toerental hij gaat overnemen wat het extra lastig maakt om te onderscheiden of hij wilt lopen of dat er té véél weerstand is.
Mocht je daar de eerste run tegenaan lopen is het volgende wel een idee; gebruik standaard stalen lagers zónder voorspanningen..... Ik heb in het prille verleden ook getest met stalen lagers en dat gaat best zolang je beneden 80.000rpm blijft voor maximaal 25 runs. (Je hoort ze vanzelf slechter worden en beneden 80k valt de kooi nog niet uit elkaar) Zodoende kun je weerstandloos kijken of hij überhaupt wilt oppikken, keramische lagers zijn van het type hoekcontact lager en die kunnen niet voorspanningloos draaien.
Grt,
Gerald
Hallo zeg wat een mooi stuk techniek.
Ik reageer niet dikwijls maar kijk toch elke dag of er geen nieuwe updates zijn.
Heel knap en ben benieuwd als die helemaal in elkaar op zijn steuntjes staat.
Wat gaat het uiteindelijke gewicht zijn?
En het verwachte duwvermogen?
Groetjes Jurgen