BadBert
Forum veteraan
Zo, eens even een "eigen" topicje starten 
Na heeeeeeel lang kwijlen, denken, balen (omdat ik het geld niet had) TOCH de mogelijkheid gezien om te beginnen met mijn FPV avontuur door wat spullen te verkopen
Ik was eerst van plan, mijn nieuwe space scooter FPV te maken, maar toen kwam ik een advertentie van Remy tegen.
Hij verkocht zijn nemo, omdat die naar zijn zin te zwaar was (was lichtere nemo gewend).
En ja.... daar zat de cam al op, servo's in, video zender, ontvanger erbij, omni antennes, patch antennes....
denk denk, twijfel twijfel....
JA kope!!!!
mede omdat ik dan ECHT een appart FPV toestel heb, heb ik dus besloten het toestel te kopen.
Specs:
KDA 1800kv inrunner motoren (2x)
HXT900 servo's
Sony 1/3" 420TVL
xxxmW Vtx
Patch 8dBi
Ontvanger saw filter modified
home made pan/tilt
(rest van de specs, volgen)
wat fototjes:
De neus van deze nemo is custom (en verlengd) ook de staart is custom gemaakt door remy
Het toestel zou zich prima lenen om gewoon lekker rond te vliegen, waarvoor ik hem ook gekocht heb !!
Ik zal dit toestel gaan vliegen met 2200ma 3s accu's, waar remy ook mee vloog.
besturen zal ikdoen met mijn 2.4ghz mx12 met full range assan ontvanger (mits dit genoeg berijk geeft, dat ga ik nog testen, anders vermoed ik dat ik over ga op frsky)
Mijn mx12 ga ik ombouwen volgens dit principe:
mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker
zodat ik de HK headtracker kan gebruiken voor mijn pan tilt
Ook zal er een OSD (remzibi) op komen, met gps.
Heb wat gewicht bespaard met wat bekabeling, dus die OSD kan er nog wel bij (zat origineel ook een osd in, dus dat moet kunnen)
Kijken zal ik gaan doen door een fatshark base, waar ik zelf kunsttof glazen op sterkte in ga plaatsen (aangezien ik brildragend ben)
Ik zal eerst de omni's gaan testen, kijken of ik daarmee op het clubveld evt lekker rond kan scheuren, want dit dingetje heb ik niet gekocht om KILOMETERS ver weg mee te gaan
De OSD, tracker (en mixer) en fatshark zijn besteld, betaald, en allen al onderweg
Ondertussen heb ik al wel een andere antenne op de video TX gezet:
http://www.bevrc.com/images/l/201009/a/12837561150.jpg
ook heb ik MPX stekkers tussen de vleugel servo's en ontvanger gezet, ook tussen de regelaars en ontvanger, en regelaars en accu. Op deze manier is de vleugel geheel te vewijderen van het toestel, wat eerst niet het geval was.
Voor de pan komt er een HXT900 in, met weerstanden gemod om 180 graden te draaien, tilt een normale HXT900.
TODO lijstje:
- pan en tilt servo's plaatsen
- cg controleren
- evt IETS of wat carbon toevoegen (paar gram) voor vleugelstevigheid
- fatshark voorzien van glazen op sterkte
- OSD inbouwen
- mixer in mijn mx12 bouwen, en tracker hierop aansluiten (evt inbouwen in de fatshark)
DAARNA:
- testen berijk RC link, en VID link
- vliegtuig proefvliegen
- FPV VLIEGEN!
Ik hoop dat met dit toestel gewoon lekker rond te vliegen is, om zo andere toestellen te volgen
ook de omgeving een beetje bekijken moet kunnen met de patch antenne die er bij zit.
In de toekomst wil ik nog een recorder, en evt een antenne tracker, maar heb al beredeneerd dat een dubbele patch ook al goed moet zijn
Hoop dat ik niet TE verslaafd raak aan FPV vliegen
lol!
overigens zal ik samen met sven gaan rondvliegen

Na heeeeeeel lang kwijlen, denken, balen (omdat ik het geld niet had) TOCH de mogelijkheid gezien om te beginnen met mijn FPV avontuur door wat spullen te verkopen

Ik was eerst van plan, mijn nieuwe space scooter FPV te maken, maar toen kwam ik een advertentie van Remy tegen.
Hij verkocht zijn nemo, omdat die naar zijn zin te zwaar was (was lichtere nemo gewend).
En ja.... daar zat de cam al op, servo's in, video zender, ontvanger erbij, omni antennes, patch antennes....
denk denk, twijfel twijfel....
JA kope!!!!
mede omdat ik dan ECHT een appart FPV toestel heb, heb ik dus besloten het toestel te kopen.
Specs:
KDA 1800kv inrunner motoren (2x)
HXT900 servo's
Sony 1/3" 420TVL
xxxmW Vtx
Patch 8dBi
Ontvanger saw filter modified
home made pan/tilt
(rest van de specs, volgen)
wat fototjes:
De neus van deze nemo is custom (en verlengd) ook de staart is custom gemaakt door remy

Het toestel zou zich prima lenen om gewoon lekker rond te vliegen, waarvoor ik hem ook gekocht heb !!
Ik zal dit toestel gaan vliegen met 2200ma 3s accu's, waar remy ook mee vloog.
besturen zal ikdoen met mijn 2.4ghz mx12 met full range assan ontvanger (mits dit genoeg berijk geeft, dat ga ik nog testen, anders vermoed ik dat ik over ga op frsky)
Mijn mx12 ga ik ombouwen volgens dit principe:
mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker
zodat ik de HK headtracker kan gebruiken voor mijn pan tilt

Ook zal er een OSD (remzibi) op komen, met gps.
Heb wat gewicht bespaard met wat bekabeling, dus die OSD kan er nog wel bij (zat origineel ook een osd in, dus dat moet kunnen)
Kijken zal ik gaan doen door een fatshark base, waar ik zelf kunsttof glazen op sterkte in ga plaatsen (aangezien ik brildragend ben)
Ik zal eerst de omni's gaan testen, kijken of ik daarmee op het clubveld evt lekker rond kan scheuren, want dit dingetje heb ik niet gekocht om KILOMETERS ver weg mee te gaan

De OSD, tracker (en mixer) en fatshark zijn besteld, betaald, en allen al onderweg

Ondertussen heb ik al wel een andere antenne op de video TX gezet:
http://www.bevrc.com/images/l/201009/a/12837561150.jpg
ook heb ik MPX stekkers tussen de vleugel servo's en ontvanger gezet, ook tussen de regelaars en ontvanger, en regelaars en accu. Op deze manier is de vleugel geheel te vewijderen van het toestel, wat eerst niet het geval was.
Voor de pan komt er een HXT900 in, met weerstanden gemod om 180 graden te draaien, tilt een normale HXT900.
TODO lijstje:
- pan en tilt servo's plaatsen
- cg controleren
- evt IETS of wat carbon toevoegen (paar gram) voor vleugelstevigheid
- fatshark voorzien van glazen op sterkte
- OSD inbouwen
- mixer in mijn mx12 bouwen, en tracker hierop aansluiten (evt inbouwen in de fatshark)
DAARNA:
- testen berijk RC link, en VID link
- vliegtuig proefvliegen
- FPV VLIEGEN!
Ik hoop dat met dit toestel gewoon lekker rond te vliegen is, om zo andere toestellen te volgen

In de toekomst wil ik nog een recorder, en evt een antenne tracker, maar heb al beredeneerd dat een dubbele patch ook al goed moet zijn

Hoop dat ik niet TE verslaafd raak aan FPV vliegen

overigens zal ik samen met sven gaan rondvliegen

Laatst bewerkt door een moderator: