BadBert gaat FPV

BadBert

Forum veteraan
Zo, eens even een "eigen" topicje starten :D

Na heeeeeeel lang kwijlen, denken, balen (omdat ik het geld niet had) TOCH de mogelijkheid gezien om te beginnen met mijn FPV avontuur door wat spullen te verkopen :)

Ik was eerst van plan, mijn nieuwe space scooter FPV te maken, maar toen kwam ik een advertentie van Remy tegen.
Hij verkocht zijn nemo, omdat die naar zijn zin te zwaar was (was lichtere nemo gewend).

En ja.... daar zat de cam al op, servo's in, video zender, ontvanger erbij, omni antennes, patch antennes....
denk denk, twijfel twijfel....

JA kope!!!!

mede omdat ik dan ECHT een appart FPV toestel heb, heb ik dus besloten het toestel te kopen.

Specs:
KDA 1800kv inrunner motoren (2x)
HXT900 servo's
Sony 1/3" 420TVL
xxxmW Vtx
Patch 8dBi
Ontvanger saw filter modified
home made pan/tilt

(rest van de specs, volgen)

wat fototjes:

IMAG0096.JPG

IMAG0097.JPG

IMAG0098.JPG

IMAG0103.JPG

IMAG0105.JPG

De neus van deze nemo is custom (en verlengd) ook de staart is custom gemaakt door remy :)

Het toestel zou zich prima lenen om gewoon lekker rond te vliegen, waarvoor ik hem ook gekocht heb !!

Ik zal dit toestel gaan vliegen met 2200ma 3s accu's, waar remy ook mee vloog.

besturen zal ikdoen met mijn 2.4ghz mx12 met full range assan ontvanger (mits dit genoeg berijk geeft, dat ga ik nog testen, anders vermoed ik dat ik over ga op frsky)

Mijn mx12 ga ik ombouwen volgens dit principe:
mx-12-met-8-kanalen-via-ppm-mixer-en-headtracker
zodat ik de HK headtracker kan gebruiken voor mijn pan tilt :)

Ook zal er een OSD (remzibi) op komen, met gps.
Heb wat gewicht bespaard met wat bekabeling, dus die OSD kan er nog wel bij (zat origineel ook een osd in, dus dat moet kunnen)

Kijken zal ik gaan doen door een fatshark base, waar ik zelf kunsttof glazen op sterkte in ga plaatsen (aangezien ik brildragend ben)

Ik zal eerst de omni's gaan testen, kijken of ik daarmee op het clubveld evt lekker rond kan scheuren, want dit dingetje heb ik niet gekocht om KILOMETERS ver weg mee te gaan ;)

De OSD, tracker (en mixer) en fatshark zijn besteld, betaald, en allen al onderweg :)

Ondertussen heb ik al wel een andere antenne op de video TX gezet:
http://www.bevrc.com/images/l/201009/a/12837561150.jpg

ook heb ik MPX stekkers tussen de vleugel servo's en ontvanger gezet, ook tussen de regelaars en ontvanger, en regelaars en accu. Op deze manier is de vleugel geheel te vewijderen van het toestel, wat eerst niet het geval was.

Voor de pan komt er een HXT900 in, met weerstanden gemod om 180 graden te draaien, tilt een normale HXT900.

TODO lijstje:
- pan en tilt servo's plaatsen
- cg controleren
- evt IETS of wat carbon toevoegen (paar gram) voor vleugelstevigheid
- fatshark voorzien van glazen op sterkte
- OSD inbouwen
- mixer in mijn mx12 bouwen, en tracker hierop aansluiten (evt inbouwen in de fatshark)

DAARNA:
- testen berijk RC link, en VID link
- vliegtuig proefvliegen
- FPV VLIEGEN!

Ik hoop dat met dit toestel gewoon lekker rond te vliegen is, om zo andere toestellen te volgen :) ook de omgeving een beetje bekijken moet kunnen met de patch antenne die er bij zit.

In de toekomst wil ik nog een recorder, en evt een antenne tracker, maar heb al beredeneerd dat een dubbele patch ook al goed moet zijn :P

Hoop dat ik niet TE verslaafd raak aan FPV vliegen :P lol!
overigens zal ik samen met sven gaan rondvliegen ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je :D hahahah
neeee, eerst vlieg ik hem gewoon op zicht. Sven doet dan de bril op om aan het fpv-uitzicht te wennen, en omgekeerd bij zijn toestel.

dus eerst gewoon wennen aan het toestel, en dan pas met de bril op :)

Erg leuk "ding"! Wel heel véél power met de drie motoren ;) ;) ?

Succes, ik ben benieuwd naar je eerste vluchten, en uiteraard eerste FPV vluchten. Je enthousiasme zit er i.i.g. goed in!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Yup, we doen dat hele zaakje samen, das toch wat fijner denk ik, even door de bril kijken terwijl een ander hem voor vliegt. Dan weet je hoe een landing eruit ziet, en je went er een beetje aan om echt achter de knuppel te zitten. :p Anders moet je in een keer in et diepe en dan is et erop of eronder.

Een paar keer de nemo landen op zicht terwijl pieter meekijkt in zijn bril, en dan weet ie hoe snel en hoe laag het moet en kan ie zelf eens een poging doen.

Maar eerst uitvoerig de elektronica testen, met draaiende motor een kilometer of wat van de ontvanger vandaan om te kijken of dat allemaal werkt.

heej aldert... gelijk even aangepast ;) lol!

en jaaaaa, enthousiast ben ik zeker!!!!!

en idd, wat sven zegt :P zo gaan we het doen ;)

EDIT: zojuist van het vrouwtje te horen gekregen dat mijn osd binnen is (top! 24 december besteld :P)

Laatst bewerkt:
heel veel succes Pieter,

Ik weet zeker dat je met je enthousiasme een heel eind komt. Je to do's zien er allemaal goed uit, dus ben heel erg benieuwd naar je eerste video's!
Maar let op het gewicht! gaat er wat fout bij de landing dan is er een hoop meer schade dan bij een lichter kistje.
Dat mag de pret natuurlijk niet drukken:).

Veel plezier! En blijven updaten die handel:)

als ik klaar ben, is hij een gram of 10 zwaarder als hoe jij hem had... denk dat dat wel kan ;) hahahaha

waarschijnlijk binnenkort ook een recorder! :D

JXD318.

Zelfde prijs, touchscreen, enz.
Kwaliteit van het beeld is niet denderend maar goed zat.

Ik verwacht hem ieder moment binnen. ( kerstcadeau van de vriendin:)!)

(Ideaal om je vluchten te analiseren, daar gebruik ik hem ook voor)

Die had ik op ebay gezien, idd ongelofelijk goedkoop, en mede omdat je er een touchscreen en vanalles bij krijgt voor dat geld vond ik het moeilijk geloven dat dat iets soeps kan zijn. Maar we gaan het horen straks. De chinezen hebben ons al vaker verrast met ongeloofwaardig goedkoop topspul. :p

Bluefalconholland gebruikt hem!

Een druk op de knop en hij neemt op. Kwaliteit is alleen niet denderend. Vele voorbeelden zijn op zijn account terug te vinden..

hmm well damn. :P Eens een voorbeeldje zoeken van dat ding. Wat doet die van Robert bij signaal verlies?

Misschien is et ook wat voor Pieter, die moet nog een recorder kopen. :P

ik DACHT dat ik al eens filmpjes van dat ding had gezien, maar die waren niet super, of heb ik de verkeerde in mijn geheugen zitten?

Kan de filmpjes nu even niet vinden, maar moet eerlijk zeggen dat mijn hersenen even met andere dingen bezig zijn (prive)

Maar als er nog meer tips zijn omtrend een recordertje, roep maar.

en nog even, weet iemand of de door mij gelinkte recorder blijft opnemen bij een video drop out?
als dat zo is, denk ik dat ik die bestel, krijg ik van het vrouwtje voor me verjaardag :)

Laatst bewerkt:
Kwaliteit van Robert zijn JXD op zijn youtube filmpjes vind ik perfect hoor:). De beelden van Sander opgenomen met een DV camera, of zoals sommige ( ik noem geen namen :rolleyes:) met een oude DVD recorder zijn nog het beste..

Hmmm, DV camera heb ik ook nog liggen... Eens kijken of die av in heeft, dan ben ik misschien van die vervelende lijnen/vlekken van mijn capture kaart verlost.

Back