Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Ik kijk er ook zeer kloon baja achtig tegenaan.

trekstarter
killswitch
de body (staat ook geen hpi in gedrukt onder de voorruit
schocktower voor en rolkooi glimmen mij teveel
de paarse kleur van de schokbrekers zijn mij te vaal
zwarte velgringen

ook de kloon heeft 2 veren achter en alu stuurstangen.

RCWhely Radiografische Modelbouw & Electronika

Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er uit als de Baja kloon. Getuige bovenstaande foto's. Ook de stuurstangen zijn van alu, schokbrekers met dubbele veren.

Hoeft verder niets te betekenen, als hij goed rijdt dan is er niets mee aan de hand. Onderdelen van de HPI Baja kunnen er ook zonder problemen op.

Als het een kloon is, dan zijn de achtervelgen zonder de versterking. Dat is één van de directe kenmerken. Verder zal het me niets verbazen als dit een 100% kloon is (lees identiek). Uiteindelijk wordt een FG Marder ook onder de naam Carson en wat chinese merken uitgebracht.

ik weet zeker dat dit de kloon is, kijk een naar de kogels in de boventse draagarmen, bij de echte hpi zijn die plastich dingen waar de kogels in zitten grijs en deze zij zwart!
En de trekstarter is inderdaat ook van een kloon, de body,de velgen en banden zijn geen hpi, stekerker nog geen echte hpi.
Het is inderdaat maar te hopen dat je er niet teveel voor betaald hebt.
Of heb je hem gekocht in de weet dat het geen echte hpi is???

De baja, is geen kloon, het is een orgineel gebouwde baja in de fabriek van hpi, volledig hetzelfde alleen zonder certificaat/licentie ( of wat het ook was ) gebouwd.

verder is hij volledig het zelfde als een orginele hpi baja.

de body is een body wat Pase tuning nog had liggen omdat de orginele kapot was gegaan.

verder zitten er ook baja ss veren op, en een baja ss uitlaat.
achter is hij volledig dicht en het chassis is volledig beschermt.

Oftewel een verkoop praatje van de verkoper. Ik zie zo wel dat het een kloon is. Niet dat het mij wat uit maakt. Maar ben wel benieuwd hoe de duurzaamheid is. En deze vrijwel identieke kloons worden gemaakt bij King motors en niet in een hpi fabriek.

Maar iig veel plezier met je auto. Als je maar niet meer dan 600 euro ervoor betaald heb want daar koop je deze voor bij rctuningraalte ;)

En hebben de ss andere veren dan een rtr dan? Alleen de schokbrekers zijn anders en de veren zijn gelijk.

dat stangetje in de demper, is veel dikker dan de gewone baja demper.

maar goed, we hebben de baja voor 200 euro gekocht. splinternieuw.

Voor 200 euro koop je geen hpi iig.

Maare heb je linkje dan wil ik er ook wel 2 voor dat geld dan kan de visite ook mee rijden.

voor 200 heb je echt geen echte hpi......
als dat zo was stond mijn huis er vol mee :Rolling:
er zijn veel punten waar je aan kunt zien dat dit geen echte hpi......
Maar je hebt er niet te veel voor betaald dus opzich geen probleemen als er dan iets stuk gaat vervang je het gelijk in hpi of alu!

slim handelen, dan krijg je alles goedkoop :)

verder geen comments hier op..

Back